52 manieren om je leven eenvoudiger te maken: tip 5

Toen ik enkele weken geleden besloot dat ik mijn leven zou herorganiseren, deed ik dat voor 2 redenen. In de eerste plaats om meer rust te hebben in mijn dagelijkse leven en in de tweede plaats om meer orde te scheppen. Wij wonen in een appartement met 2 kamers. Een daarvan is de slaapkamer en de andere is het bureau van het vriendje met zijn computer, gitaren en toebehoren. "Mijn" ruimte is de woonkamer die dienst doet als naaikamer, bureau en opbergruimte. Zoals je hier al kon lezen, werk ik voor mijn blog vaak vanuit de zetel en gebruik ik de salontafel om al mijn materiaal op te verspreiden. Dat ziet er dan zo uit:

Wat zien we hier allemaal?
Het boek dat ik momenteel aan het lezen ben (Harry Potter en de vuurbeker), mijn Flow weekly van deze week, de kleurplaat waar ik al even mee bezig ben (inclusief kleurpotloden), mijn computermuis, het bakje om online te betalen, enkele oorringen, het blogboek ligt ook ergens tussen al het gerief net als mijn schriftje met blog-ideetjes.
          
Die overvolle salontafel begon deze week echter lichtjes op mijn zenuwen te werken (en al enige tijd op die van het vriendje) en dus is mijn tip van deze week:

TIP 5:
Opgeruimd staat netjes!



Ik wou iets vinden om mijn materiaal op te bergen, maar toch dichtbij te hebben. Als ik 's avonds in de zetel zit, ben ik wel steeds met iets bezig: bloggen, lezen, haken, ... en ik wil de spullen die ik daarvoor nodig heb niet steeds ergens onderaan in een kast stoppen. Ik ging daarom eens langs in de Action om een goedkope en praktische opbergoplossing te zoeken. 

Eerst liet ik mijn oog vallen op een romantisch, wit bijzettafeltje. Het bestond uit een houten plateau en een uitklapbaar onderstel. Het was echt heel mooi en  ik was helemaal betoverd. Het moet een record geweest zijn: na amper 5 minuten al op weg naar de kassa. Maar plots besefte ik dat ik eigenlijk nergens plaats had om een extra tafeltje te zetten. Het was net de bedoeling dat al mijn materiaal uit de weg was, niet dat het nog meer plaats in nam. Met spijt in het hart zette ik het tafeltje terug.

Daarna dacht ik aan een doos. Maar de dozen die ik zag, vond ik ofwel niet mooi of hadden niet de juiste afmetingen. Toen kwam ik plots in een gang met allerlei dienbladen. Niet zo van die blikken, maar mooie houten met tekstjes op. Ik zag er eentje die paste bij mijn brievendoos en tissue-doos. Simpel, wit en met 1 woord op: living. Hij had een goeie grootte en was opgedeeld in 3 compartimenten, wat me handig leek om de kleine prulletjes zoals juwelen te scheiden van grote dingen zoals de kleurplaat. En dat hij matchte met enkele van mijn andere spullen haalde me helemaal over de streep.

Thuis ging ik direct aan de slag om mijn spulletjes te ordenen. En dat zag er dan zo uit:



Wanneer ik aan het werk ben, kan ik het dienblad nemen en op tafel zetten zodat ik al mijn materiaal bij mij heb. Als ik klaar ben, plaats ik het dienblad op de vensterbank. Dichtbij en toch uit de weg. Opgeruimd staat netjes!


Wie van jullie is net zoals mij wel voortdurend met iets bezig en kent dat niet "gewoon in de zetel zitten"? Wat doen jullie met het project waar je aan bezig bent? Ruim je het voortdurend op of neem je ook de hele tafel in beslag?

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Erm, mijn breiwerk is stiekem verstopt achter de zetel, deels voor de katten want die spelen daar graag mee, maar zo ligt het ook uit het zicht. We hebben een salontafel met onderaan een grote legplank, die ligt vol met magazines, boeken, stylo's, snoepjes, de afstandsbediening voor de tv, ...
    M'n boeken van de bib liggen op een bijzettafeltje naast me. Daar staat ook altijd m'n glas met drinken op, makkelijk!
    Opruimen gebeurt hier zeker niet dagelijks, maar ik probeer er geen rommeltje van te maken. Probeer hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, breiwerk en katten lijkt me inderdaad geen goede combinatie ;)
      Wij hebben ook een legplank aan de saontafel en daar liggen ook onze magazines en wat prulletjes. Op de salontafel staan ook steeds kaarsjes en onze afstandbedieningen.
      Een huis is om in te leven eh, niet om steeds op te ruimen ;)

      Liefs,
      Miss Pixie

      Verwijderen
  2. Ik heb een expedit tussen de living en de keuken staan. 2 vakken zijn voorbehouden om avondrommel in te gooien. Laptop, gsm, boeken, schriften, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Handig :) Hier staan er ook 3 expedit-kasten om de woonkamer in 2 te delen, maar bij ons staan ze propvol met boeken, LP's en DVD's :)
      Maar wel een goed idee om een apart kastje te hebben voor avondrommel :)

      Liefs,
      Miss Pixie

      Verwijderen
  3. Dienblad onder je zetel schuiven... Nog meer orde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou inderdaad handig zijn, maar bij ons geen optie vermits we geen ruimte hebben onder de zetel. Maar toch bedankt voor de tip :)

      Liefs,
      Miss Pixie

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten