52 dingen die je leven eenvoudiger maken: tip 6

Vorige week miste ik een post i.v.m. mijn organizing-challenge. Ik was niet echt in een organiserende bui. Om het goed te maken, krijg je vandaag een partyproof post met gratis downloads :) Daar wordt iedereen blij van!

Kerstmis komt maar steeds dichterbij en er is zoveel te doen dat ik het gevoel heb dat ik mijn hoofd nog ga verliezen. Er moeten kaartjes verstuurd worden, pakjes gekocht worden, etentjes gepland, ... En dan ben ik 13 december ook nog standhouder op de kerstmarkt van het jeugdhuis van Denderleeuw. Ook op het werk is het razend druk en wordt er enorm uitgekeken naar de kerstvakantie. Naast de gewone kerstbeslommeringen moet ik nog zorgen voor kerstcadeautjes voor onbekende mensen. Ik neem deel aan de kerstruil die zij organiseert op haar blog en enkele vrienden en ik doen een Secret Santa waarvoor we een unisex cadeautje nodig hebben vermits we pas de dag zelf weten aan wie we een cadeau geven.

Dus werd er een lijstje gemaakt met alle dingen die ik zeker nog moet doen:
  • Kerstkaartjes: maken, schrijven en versturen.
  • Boom zetten (jaja, heb me tot nu toe kunnen beheersen)
  • Cadeautjes kopen en maken
  • Etenje voor kerstdag plannen
  • Jurkje maken voor de feesten
En het lijstje was het begin voor mijn volgende tip:

TIP 6:
Een eindejaarsplanner!


Omdat ik hou van een grondige planning, maakte ik enkele leuke planners die je hier gratis kan downloaden. Ik gebruikte papier uit het eerste Flow Book for paper lovers en ging aan de slag met mijn kleurpotloden. Ik weet dat je online talloze planners met een leuk design vind die waarschijnlijk 100 keer beter zijn afgewerkt dan die van mij, maar ik ben tevreden met mijn zelf getekende planner. De papieren versie is iets kleiner dan A4 dus er is nog een wit randje rond de downloadbare versie. Je kan het zo laten of afknippen.

Als eerste is er de kaartjesplanner. Daar kan je noteren voor wie je kaartjes nodig hebt, zodat je zeker niemand vergeet. Daarnaast is er een kolom voor het adres te noteren, ook heel handig. Dan is er nog een kolom om de deadline-datum te noteren en tot slot een kolommetje om af te vinken. Want dat doe ik graag. Ook altijd handig om een ingevulde versie bij te houden voor volgend jaar.

Als tweede is er de pakjesplanner. Want je moet nooit zoveel pakjes kopen dan in december en ik hou graag van een overzicht zodat ik weet voor wie ik iets nodig heb en hoeveel ik ga besteden. Ook hier weer een rijtje om af te vinken zodat je kan zien voor wie de pakjes al in orde zijn. 

Dan is er de feestplanner. Daarop kan je voor de 4 feestdata noteren wat je gaat doen, bvb. 24 december: etentje bij X. Als je zelf mensen ontvangt, kan je dit noteren met daaronder plaats voor het menu te noteren en je boodschappenlijst. 

Tot slot is er nog een klein extraatje. Het gaat niet alleen om pakjes kopen, je hoopt natuurlijk ook dat je er enkele krijgt! En daarom zit er naast de planners ook een wishlist bij de eindejaarsplanner waar je naar hartelust je wensen kan op krabbelen of tekenen.    

Hoe vieren jullie de feestdagen? Is het voor jullie ook een stressy periode of gaat het jullie vooral over genieten? En wanneer zetten jullie je boom? Bij mij zal het voor zondag zijn, als de goede Sint terug op zijn boot naar Spanje zit!

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

Populaire berichten