Lesgeven in Brussel (3): 9 redenen waarom het zo leuk is!

De afgelopen 2 weken kon je al wat meer lezen over wat lesgeven in Brussel allemaal inhoudt. Eerst verscheen er een interview met An van Nononsonsmoms over wat zij vindt van lesgeven in Brussel. Vorige week konden jullie dan lezen over de uitdagingen die het met zich meebrengt. Maar dan nu het belangrijkste: waarom het zo leuk is om in Brussel les te geven

Tijdens een gastles over kansarmoede die een collega en ik gaven aan de Thomas More hogeschool kregen we de vraag "Zou je ooit nog buiten Brussel willen werken?". Het antwoord was bij ons allebei "Nee!". En ik geef je 10 redenen waarom dat zo is:



  1. Je komt in contact met heel wat verschillende culturen en dat is heel interessant.
    (Kristel, zorgondersteuner bij kleuters)
  2. Je leert er omgaan met heel diverse situaties.
    (Astrid, OKAN-leerkracht)
  3. Het is uitdagend en je leert omgaan met diversiteit.
    (Laura, klastitularis 1e leerjaar)
  4. Je krijgt 10 keer zoveel voldoening als je de kinderen ziet vooruitgaan. En je krijgt dan ook 10 keer zo veel liefde. (Stephanie, kleuterleidster)
  5. We ergeren ons soms aan hun niet al te best Nederlands, maar anderzijds kunnen ze ons soms doen platliggen van het lachen:
    Ik: ''Seg, sta eens recht. Wij liggen niet neer op de speelplaats."
    Kleuter: "Maar juf, ik ben aan het bronzeren"
    (Ze wilt dus zeggen dat ze in de zon ligt om te bruinen.)

    Of ze charmeren ons met van die lieve dingen als: "Juf, je bent une princesse". Smeltsmelt!

    "Juf, is voor jou, want jij bent mijn vriend"
  6. Onze ouders hebben het niet allemaal even breed, maar ze doen steeds hun best om hun steentje bij te dragen. Op het schoolfeest hadden wij dankzij onze ouders een gigantisch dessertenbuffet met lekkernijen van overal ter wereld. Dat was echt super!
  7. Je werkt samen met heel gemotiveerde collega's die hun hart en ziel stoppen in hun werk. (En dat is ook echt wel nodig!)
  8. Je moet heel flexibel zijn, anderzijds zorgt dat wel voor veel afwisseling.
    (Stephanie, zorgcoördinator)
  9. Je maakt echt een verschil voor de kinderen. Je creëert een veilig plekje voor diegene die er thuis geen hebben.
    (Lore, zorgondersteuner lagere school)
En dan nog eentje van mijn collega Silke die heel specifiek voor onze school is en die ik gewoon moest vermelden:

"De Quick is heel dichtbij zodat we elke vrijdag er een FFF (FastFoodFriday) van kunnen maken." 

En er is ook pizzeria en pastabar dichtbij ^^
Nu hebben jullie kunnen lezen wat mijn job zo geweldig maakt. Maar wat ik me afvraag is at maakt jullie job zo uniek en leuk maakt? Is het de job van je leven of is het niet helemaal wat je zoekt? Ik kijk uit naar jullie antwoorden.

Liefs, 
Miss Pixie

(en voor alle leerkrachten: nog even doorbijten, het zijn de laatste dagen! Geniet allemaal van een welverdiende vakantie!)

Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfwiet ahoe voor de ipad... Derde x, goeie x: de cursisten van allerlei pluimage, mijn liefde voor taal, de creativiteit die je in je lessen kan leggen, de waardering die je voelt vanwege de cursisten! En natuurlijk ook het luxepubliek dat we hebben in het volwassenenonderwijs: lieve, gemotiveerde mensen:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, heb deze week ook al wat technische problemen gehad ;)
      En inderdaad, ons publiek vraagt inderdaad om veel creativiteit!

      Verwijderen
  4. Fijn om te lezen. Geniet van de vakantie! (Daar ben ik wel jaloers op, ik heb 2 dagen vrij die 2 maand, daarom doe ik ook niet mee met je ruil.). Ik test of ik anoniem iets kan schrijven bij jou, van mijn smartphone, en dat lijkt toch te lukken, nu kijken of ik het kan publiceren. Ik vroeg mij af als we
    Mobile view uitschakelen, of het dan geen probleem is voor anderen? Groetjes, Eefje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eefje, misschien kunnen we wel eens een andere date regelen los van de ruil? Samen naar de DIY fashion fair van LMV?
      Oh, anoniem reageren heb ik nog niet geprobeerd. Lukt dus precies wel... Vreemd!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten