Gezellige DIY herfstdecoratie

Niets is gezelliger dan een leuk gedecoreerde woonruimte. Eens de dagen korter worden en het kouder wordt, heb ik meer nood aan kaarsjes en andere sfeermakers. In afwachting van de kerstperiode maakte ik deze low-budget herfstversiering. Het is maar iets klein, maar het schept toch wel sfeer in de woonkamer. Ik deed inspiratie op toen ik vorige week op uitstap ging naar het bos. Dus haal die regenlaarzen maar uit maar de kast en plan dit weekend een tripje naar het bos!




Wat heb je nodig?

  • een vaas
  • lint 
  • allerlei noten, dennenappels, gedroogde blaadjes, ...
Werkwijze:
  1. Zorg ervoor dat de materialen die je gaat gebruiken schoon en droog zijn. Anders is er kans op schimmel en onaangename geurtjes en dat willen we niet hé?
  2. Vul de vaas met de verzamelde materialen. Ik ben begonnen met een laagje walnoten en eikennootjes, daarna kleine dennenappels, dan weer enkele noten en tot slot enkele grote dennenappels omdat die het mooist ogen bovenaan in de vaas. Het is ook leuk om in het midden enkele gedroogde blaadjes tegen de rand van de vaas te plaatsen. Zo voeg je wat kleur toe. Ik zelf heb dit (nog niet) gedaan omdat de blaadje die ik had verzameld nog niet droog zijn. 
  3. Werk af door het lint rond de vaas te binden en een strik te maken.
Nu nog enkele kaarsjes of een geurbrandertje ernaast en je hebt een supergezellige herfstdecoratie!

Veel plezier ermee!

Groetjes,
Miss Pixie

P.S.: Doe de dennenappels zeker niet weg als je de herfstdeco opbergt, want je kan hiermee nog leuke kerstdecoratie maken. Een post hierover volgt nog!

Reacties

Populaire berichten