Het bullet journal van blogster Stefanie Claessens

Ik lees zo vaak hetzelfde in de verschillende bullet journal Facebook-communities: Ik ben bang om te starten, ik kan niet tekenen, ik ben niet creatief, ... Ik schreef hierop als antwoord al twee posts met allerlei misverstanden over bullet journaling. Maar dat hielp niet echt. Dus ik besloot een nieuwe rubriek in het leven te roepen: Het bullet journal van ... Daarbij laat ik iemand aan het woord over zijn of haar bullet journal. Echte mensen, echte bujo's en vooral echte inspiratie.



Blogster Stefanie Claessens

Ik ben Stefanie, 35 en mama van 2 lieve creatieve kids: Robin en Jasper. Ik ben samen met mijn man zelfstandige in de IT en later wil ik graag kaartjes maken. Ik ben dol tekenen en lijstjes. Meer over mij kan je lezen op mijn blog Fanieken Cards of via mijn Instagram account.





Ik leerde bullet journaling eigenlijk kennen via Stephanie van op deze blog. En zo ben ik er dus ook mee begonnen sinds een goed half jaar. En sinds kort hebben ook de kinderen een eigen bujo. Zo hebben later een eigen dagboek van vroeger. Ik vond dat wel leuk om te combineren.

Mijn bullet journal is voor mij vooral een overzichtelijk systeem en ook wel een manier om creatief te zijn, in de zin van de tekeningen van de kinderen. Ik vind het leuk om alles bij elkaar te houden. Ik had altijd lijstjes en kleine papiertjes en nu zit alles in 1 boek . Van tekeningen van de kids tot mijn maandplanner en future log.  





Ik gebruik dagelijks mijn bullet journal want het is vooral mijn agenda. Ik heb ook een filofax en die gebruikte ik voor mijn eetdagboek, maar ik heb toch maar in mijn bullet journal gedaan want ik liep op de en duur met 2 agenda's rond. Ik gebruik vooral miijn maandelijks planner en lijsten zoals bijvoorbeeld een lijst om op reis te gaan en zo heb ik dat altijd bij de hand als we op reis gaan. En de future log vind ik ook heel handig. En de tekeningen van mijn kids zijn de happy moments. 




Ik ben dol op washi tape en stickers en brushpennen om kleur te brengen. En waterbrush is ook geweldig. Ik vind de bullet journals van Mus leuk en ben toch ook nog steeds fan van filofax. 

Vanaf nu verschijnt deze rubriek tweewekelijks op zondag met telkens een andere bujo- of planner-fan aan het woord. Wil jij graag een bijdrage leveren voor deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar misspixiesblog@gmail.com.

Wil jij ook graag een bullet journal starten, maar weet je niet goed hoe er aan te beginnen? Kom dan een van de Bullet Journal workshops volgen waarin ik het volledige systeem uitleg en daarna samen met jou aan de slag ga. De data zijn:
  • 2/02 van 19u tot 22u bij De kwekerij in Grimbergen (inschrijven via een mailtje naar dekwekerijgrimbergen@gmail.com)
  • 10/02 van 13u tot 16u bij Bazaar in Vilvoorde (inschrijven via een mailtje naar madebymisspixie@gmail.com)
Binnenkort volgen nog data in Gent en Sint-Niklaas.




Reacties

Populaire berichten