dinsdag 30 augustus 2016

4 x DIY voor een fantastische vrijgezellen

Hier ben ik weer! Het is al eventjes geleden, maar tussen alle babyshowers, verjaardagen, vrijgezellenfeesten en zomerse bezigheden stond bloggen eventjes niet in het prioriteitenlijstje. En dat was ok (echt een grote stap voor mij, een jaar geleden was alles prioriteit). Het resultaat van alle drukte afgelopen weken is wel fijn voor jullie, want ik heb een ton inspiratie en heel wat te delen. 

Te beginnen met afgelopen weekend! Mijn bestie trouwt bijna en dus moest een vrijgezellen worden georganiseerd. Wat komt daar toch veel bij kijken! Het was de eerste keer dat ik zoiets organiseerde (samen met de rest van team bride of course) en ik had niet door dat er zo veel werk in kroop. Voor alle toekomstige bridesmaids en vrijgezellen-organisatoren deel ik daarom deze 5 DIY's zodat jullie niet down the Pinterest-rabbithole vallen ;) (Want dat is daar echt gevaarlijk :p)


  1. T-shirts

    Matching t-shirts is een echte must voor een vrijgezellen! Waarom? Je vindt elkaar makkelijk terug, iedereen heeft door waarom jullie zo enthousiast en giechelig zijn én het is vooral een fijn souvenir. Kies voor een ontwerp dat past bij het thema van je bridal shower, een leuk letterype en achterhaal het lievelingskleur van de bruid. In ons geval werden het donkerblauwe t-shirts met een Disney-thema.

    Ga dan aan de slag met een cameo of textielstiften en voorzie de shirts van een leuke tekening, de namen en de bijhorende rol of taak van die persoon. Wij hielden het simpel met "bride to be" & "team bride", maar je kan all out gaan ook natuurlijk. Wij lieten ons helpen voor de t-shirts door de fantastische Madame en haar cameo-magie. En wat ben ik daar blij om! Perfect passende t-shirts met een mooi design :)




  2. Originele naamkaartjes

    Wij begonnen het weekend met een brunch bij me thuis. Ik kon me uitleven in de tafeldecoratie (loved it!) en besloot dat naamkaartjes erbij hoorden. Daarom verpakte ik de t-shirts (en voor de bruid nog enkele extra's) in een bruin papieren zakje. Op een taartonderlegger stempelde ik de namen van de team-bride leden en die plooide ik bovenaan over het zakje. Ik zette het onderleggertje vast met een mini-wasknijper die ik versierde met een plakdiamantje. Deze zakjes zetten ik op de borden en het gaf een heel mooi effect voor de tafelschikking.



  3. Gepersonaliseerde glazen

Naast de originele naamkaartjes kreeg iedereen ook een gepersonaliseerd glas tijdens de brunch. Je kan hiervoor een cameo inschakelen, maar het is geen must. Ik gebruikte glasverf uit de Action en dat lukte perfect :) 

Benodigdheden:
  • Glazen (ik koos voor wijnglazen)
  • Glasverf
  • Organza (wit voor de bruid & een ander kleur voor de genodigden)
  • Glitter, zelfklevende diamantjes, ...
  • Dubbelzijdige plakband
Werkwijze:
  • Schrijf met de zwarte verf de naam/taak van de persoon en droog dit met een haardroger. Belangrijk daarbij is dat je het glas horizontaal houdt.
  • Breng met de andere kleuren versieringen aan. Ik tekende hartjes op de voet van de glazen. Droog opnieuw met een haardroger.
  • Voor de genodigden neem je een stukje organza en maak je rond de steel van het glas een strikje ermee. De uiteinden kan je afwerken met glitter of plakdiamantjes.
    Voor de bruid knoop je vlak boven de voet van het glas een stuk witte organza. Draai de lange kanten naar de achterzijde van het glas. Dit is de sleep. Je kan afwerken met glitter en/of plakdiamantjes. 
    Neem opnieuw een stuk witte organza om een sluier te maken aan de bovenzijde van het glas. Kleef hiervoor een stukje dubbelzijdige plakband net onder de rand van het glas recht boven de sleep. Neem de bovenzijde van de organza samen en duw dit op de plakband. Overkleef dit met enkele zelfklevende diamantjes.

        4. Spelkoffertje met opdrachten

Het hoort erbij: de bruid enkele opdrachten laten doen. Want ja, hoe fijn zo een weekend ook is, ze moet het verdienen he ;) Wij hielden het vrij braaf en lieten ons inspireren door "The wedding" game. We begonnen met een quiz met vragen over de leden van team bride en over haar verloofde. Daarna moest ze in het centrum van Ninove enkele opdrachten uitvoeren om zo een tip te verdienen over onze activiteit de volgende dag.

De spelregels waren simpel: ze mocht geen geld gebruiken voor de opdrachten en een niet uitgevoerde of mislukte opdracht kon toch slagen door het uitvoeren van een sanctie. Ze kreeg een koffertje met daarin de opdrachten en enkele hulpmaterialen voor haar opdrachten. Hier kan je de lijst met opdrachten en benodigdheden downloaden ;)

Wie van jullie organiseerde ook al eens vrijgezellen? Kwam er ook DIY aan te pas? Of voor de gewezen bruidjes: wat is de mooiste herinnering aan jullie eigen vrijgezellen?

Liefs,
Miss Pixie

1 opmerking:

  1. ik heb nog nooit een vrijgezellen georganiseerd, maar voor mijn eigen vrijgezellen (door mijn zus georganiseerd) zijn we cupcakes gaan versieren in trouwthema, wat wel echt leuk was om te doen. en behalve dat ik een kroontje moest dragen was het ook een brave vrijgezellen

    BeantwoordenVerwijderen