Mijn favoriete boeken voor ondernemers


Ik moet eerlijk toegeven dat het triest gesteld is met het werken aan mijn leesdoel van dit jaar. Ik wou maandelijks 1 boek lezen, ofwel 12 boeken dit jaar. Niet zo veel als je kijkt hoe een boekenwurm ik voeger wel niet was, maar we deden dit jaar van realistische doelen, dus 1 boek per maand. Het is vooral triestig gesteld met het lezen van fictie, want als ik dan al eens een boek lees zijn het meestal selfimprovement boeken of iets over ondernemen.

Gelukkig heb ik in die laatste 2 categorieën wel al enkele pareltjes gelezen en die deel ik heel graag met jullie! Dit zijn mijn favoriete boeken voor ondernemers.




The miracle morning – Hal Elrod

Ja, het is niet de eerste keer dat ik lyrisch vertel over dit boek. De volledige recensie kan je dan ook hier lezen. Waarom ik dit een boek voor ondernemers vind? Wel, omdat het boek in essentie gaat over tijd nemen voor jezelf en de doelen die je hebt in jouw leven. En als er iets is dat je nodig hebt als ondernemer dan zijn het wel duidelijke doelen! Dus TMM for the win.

Je kan The miracle morning van Hal Elrod kopen op Bol.com voor €17,50 als paperback en €6,99 als E-Book.



Het Blogboek – Kelly Deriemaeker

Dit boek is misschien niet voor alle ondernemers, maar zeker en vast wel voor professionele bloggers of creatieve ondernemingen (want daarbij vind ik een blog echt wel een goeie tool!). Ook over dit boek schreef ik – lang geleden – een recensie. Het boek heeft intussen een update gekregen, dat heb ik nog niet gelezen, maar het origineel kan ik alvast warm aanbevelen. Het is een topboek om te starten met bloggen maar ook ervaren bloggers kunnen er zeker meerware uithalen.

Je kan Het blogboek van Kelly Deriemaeker kopen op Bol.com voor €24,95 als paperback en voor €14,99 als E-Book.

From blog to brand – Laurentine Van Landeghem

Een mooie aansluiter op het vorige boek! In From blog to brand legt blogster Laurentine haar succesverhaal van Clouds of Fashion helemaal uit. Het boek leest enorm vlot en staat vol met tips van een echte ervaringsdeskundige. Net als bij Laurentine is mijn bijberoep gegroeid uit mijn blog, maar waar ik vooral aanmodderde had Laurentine een echt plan waar ze voor 200% voor ging.

Ook voor mensen die iets minder bezig zijn met bloggen vind ik het een interessant boek omdat het boordevol informatie en tips staan voor het uitbouwen van je eigen merk en dat zowel online als offline.

Je kan From blog to brand van Laurentine Van Landeghem kopen op Bol.com voor €19,99 als paperback en €15,99 als E-Book.




The $100 startup – Chris Guillebeau

Mijn lief is net als ik ondernemer, en ook eentje die overal mogelijkheden in ziet. Hij las er dan ook al heel wat over en dit boek is er eentje uit zijn collectie. Ik ben er zelf ook enorm fan van. Het boek is opgebouwd uit verschillende verhalen van small businesses, creatief ondernemen, tips en stappenplannen. Voor het starten van mijn bullet journal workshops haalde ik de mosterd uit dit boek.

Ik pitchte het idee via mijn blog en nieuwsbrief, stelde inschrijvingen open en eens ik zeker was van voldoende deelnemers ging ik pas aan de slag met het maken van mijn product (de inhoud van de workshop). Zo verspilde ik geen tijd aan het ontwikkelen van een product waarvoor misschien geen interesse was. Voor meer van dit soort tip verwijs ik je graag naar het boek!

Opgeruimd leven – Eva Brumagne

Ik las vorige week dit boek voor een tweede keer uit en haalde er nog meer dan de eerste keer (volledige recensie kan je hier lezen) heel wat waardevols uit. Dit boek gaat niet over opruimen in de enge zin van het woord, maar wel over het creëren van ruimte in je leven.

Als ondernemer loopt werk en privé vaak zo door elkaar dat een goeie organisatie essentieel is. De tips in dit boek zorgen ervoor dat je hoofd niet vol zit met nutteloze zaken die ervoor zorgen dat je tot echt werk komt (of tot dingen die je gewoon graag wilt doen).

Je kan Opgeruimd leven van Eva Brumagne kopen op Bol.com voor €19,99 als paperback en voor €12,99 als E-Book.


Babe, you got this. (leesboek + werkboek) – Martje Haverkamp, Rosa Dammers en Emilie Sobels

Ik had “Babe, you got this” al heel vaak zien passeren op verschillende Instagram-feeds, maar was niet zo zeker of het wel iets voor mij was. Een roze boek waarin allerlei #girlbosses vertellen over hun Insta-perfecte leven en succes. Dat was hoe het boek op mij overkwam. Maar nadat ik er in boekhandel even doorbladerde was mijn nieuwsgierigheid geprikkelt en na het lezen bleken mijn vooroordelen onterecht.

23 succesvolle ondernemers, allemaal dames, vertellen in dit boek hun verhaal: van hun droom tot hun succes en alles er tussen. Daarbij geven ze inzicht in het echte leven van ondernemers en krijg je een heleboel handige tips.

Het boek is naar mijn mening vooral bedoeld om te inspireren. Maar met het vervolg, het “Babe, you got this werkboek”, gaan de de auteurs nog een stapje verder. Het is het boek dat ik nodig had toen ik net begon met ondernemen. Het staat boordevol vragen die je helpen om concrete doelen en plannen te maken.Van het vinden van je passie tot het financiële plaatje: het staat er allemaal in!

Je kan Babe, you got this. kopen op Bol.com voor €17,99 als paperback en €11,99 als E-Book. Het werkboek kost €14,99.



Zo, dit waren mijn boekentips voor jullie. Ik hoop dat jullie hier evenveel inspiratie uithalen dan ik deed. Hebben jullie misschien nog boekentips voor mij?

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Interessante blogpost! Het Blogboek en het opruimboek van Eva zijn twee topboeken, ik heb daar zelf ook veel aan gehad! TMM komt op mijn leeslijst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tips! Ik heb "Babe, you got this" gereserveerd in de bibliotheek. Als het mij aanspreekt kan ik het werkboek later nog kopen. "Opgeruimd leven" heb ik gelezen en vond ik ook heel interessant. Van de "Miracle morning" weet ik nog altijd niet goed wat ik moet denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de aanraders! Hier heb ik wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten