Wereldboekendag: deze boeken moet je dit jaar nog op je leeslijst zetten!

Ik heb echt een jarenlange leesdip gehad. Ik kon me gewoon niet meer concentreren op een boek. Sinds ik dagelijks met de trein ga werken, ben ik terug uit mijn leesdip. Vorig jaar had ik mijn Goodreads-doel op 12 boeken gezet en las ik er 21. Dit jaar staat mijn doel op 18 en zit ik momenteel in boek nummer 7, dus ik zie het wel goed komen. Ik las al heel wat toffe boeken de laatste maanden en vandaag, wereldboekendag, leek me het ideale moment om die met jullie te delen!




De 7 zussen-reeks van Lucinda Riley




Deze boekenreeks is de hype van het moment en dat is meer dan terecht! De reeks gaat over een groep zussen die geadopteerd zijn en door hun adoptievader vernoemd zijn naar de sterren uit het sterrenbeeld "De 7 zussen". Wanneer hun adoptievader plots overlijdt, gaat elk van de zussen op zoek naar hun verleden.

Elk boek focust op 1 van de zussen, van oud naar jong. Wat de boeken zo geniaal maakt is dat elk boek op dezelfde manier is opgebouwd: je hebt het verhaal in het heden en dan heb je een verhaal in het verleden dat op een of andere manier te maken heeft met de afkomst van die zus. Het zijn daardoor echte pageturners, want als je in het heden zit wil je zo snel mogelijk terug naar het verleden en omgekeerd.

Eerlijk toegegeven, soms zijn de boeken wat voorspelbaar, maar ze zijn verder wel echt steengoed!

Intussen zijn er al 5 boeken uitgebracht en boek nummer 6 wordt eind dit jaar verwacht. Je kan alle boeken vinden op bol.com :)

The bullet journal method van Ryder Carrol



Ja, ik blijf hier echt lyrisch over en vind dat ied-er-een dit boek moet lezen! Een volledige review kan je hier lezen. Het is hét beste boek over bullet journaling geschreven door de bedenker van het systeem zelf. Maar het gaat over meer dan het bullet journalen zelf en dat maakt het ook een van mijn favoriete selfimprovement boeken van het afgelopen jaar.

Het beste van Eva van Eva Mouton



Eva Mouton, wat een topmadam! Niets dan hartjes en liefde voor haar. Ik kocht haar boek "Het beste van Eva" tijdens de Boekenbeurs en liet het toen ook signeren (#fangirl). Sindsdien ligt het boek altijd in het zicht en lees ik er af en toe een stukje in. Echte aanrader!



Wat lees jij op dit moment? En welk boek moet ik volgens jou dit jaar nog op mijn leeslijst zetten?

Liefs,
Miss Pixie



Reacties

  1. het boek van michelle obama hoort er zeker ook bij. hoe zij omschrijft hoe je met hard werken en geloven dat je iets kan bereiken, ook echt iets bereikt, is echt inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa, Eva! Ik kocht haar boek ook op de Boekenbeurs, en heb het al helemaal uitgelezen.
    Ik heb enkele weken in een leesdip gezeten, maar ik ben nu bezig in 'Aan het einde van de wereld' van Kristin Hannah (vertaling van The Great Alone). Aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die raadde een vriendin me ook aan. Ik ga hem op mijn e-reader zetten.

      Verwijderen
  3. Ik doe momenteel mee aan een leesmarathon in Harry Potter thema. Hierbij krijg je per vak een prompt en ik ben momenteel aan het laatste bezig. Voor Muggle Studies ben ik nu een contemporary aan het lezen. Ik heb er even over moeten nadenken vermits ik vooral veel fantasy in huis heb maar gelukkig kreeg ik een tijdje terug via de Hebban Adventskalender Ik weet niet of ik van je hou van Christina Lauren als ebook. Ik ben dus even iets helemaal anders aan het lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaaa De Zeven Zussen!!! Ik ben ook helemaal blij met die serie, en kijk al vol ongeduld uit naar het volgende boek. Nu lees ik "Wij tegen jullie", het vervolg op "Björnstad" van Fredrik Backman. Niet een genre dat ik vaak lees, maar het eerste deel kroop echt onder mijn vel en het tweede deel (daar begon ik gisteren pas in) doet dat ook alweer, ze zijn écht goed geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen


  5. GOEDE DAG, ik ben hier om u goed nieuws te brengen van PROF CINDY INVESTMENTS Leningaanbieding, blanco ATM-kaarten en Bitcoin-investeringen. Heb je geprobeerd een echte geldschieter te krijgen, ik kreeg mijn zakelijke lening van €640.000,00 van prof. Cindy Alberto VORIGE WEEK om een bedrijf op te starten. Heeft u een lege ATM-kaart of bitcoin nodig en was het een probleem om er een te krijgen? Hier is Prof Cindy Investments Blank ATM Card Offer, Lening Offer, Bitcoin/Recovery Offer gemakkelijk en betaalbaar te krijgen en het kan 48 uur nadat u uw bestelling bij haar heeft geplaatst bij u worden afgeleverd per e-mail profcindyinvestments@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten