DIY: 3 x creatief met zelfklevende folie

Dat er in de goodiebag van de Big Blogameetup heel wat leuks zat, kon je al eerder lezen. De koekjes en de snoepjes sneuvelden al snel (ajah, want ik ging beginnen aan een suikerdetox en dat moest daarvoor allemaal op zijn :p) net als de kortingsbonnetjes van Bambiblauw en Liesellove (waarover binnenkort nog meer). Maar er zat voor de creatievelingen onder ons nog iets leuk in, namelijk de zelfklevende folie van From Lola with Love. En daar ging ik vorige week mee aan de slag.




De koffiepot-vaas

Wij drinken de koffie van Graindor uit van die blikken potten. Als die leeg zijn, worden ze niet weggegooid. Want je kan daar zo een ontzettend leuke dingen mee doen, zoals bloemen inzetten bijvoorbeeld? Je hebt enkel een leeg koffieblik nodig, wat zelfklevende folie, een lat en een schaar of breekmes. Zo ga je aan de slag:

  1. Verwijder het etiket van de koffiepot.
  2. Doe wat azijn op een stukje keukenpapier en verwijder hiermee de lijmresten op de pot.
  3. Meet de hoogte van de pot. Doe dit ook met de breedte en reken daar 2 cm bij. In het geval van deze pot is dat 18cm(h) x 34cm(b).
  4. Snij/knip een stuk folie van de juiste grootte. 
  5. Verwijder het papier en leg de folie met de kleefkant naar boven op tafel. 
  6. Leg de koffiepot er op en rol die langzaamaan in de folie. Hou de folie goed strak want anders heb je op het einde rimpels.
  7. Soms kan het zijn dat er wat folie te veel is aan de bovenkant of onderkant van de pot, snij dat dan weg met een mesje.

En dan moet je ze enkel nog vullen met water en er een mooi boeketje inzetten :) Als je het dekseltje bijhoudt, kan je het ook altijd gebruiken als opbergblik, spaarpot, ... Echt handig die potten. (Ik heb nog enkele DIY-projectje gepland staan met deze potten. Mensen uit regio Dilbeek die van deze lege koffieblikken hebben: ik ben kandidaat!)



Pimp een letterhuis

Ik heb een hele hoop kleine prulletjes die ik doorheen de jaren heb verzameld. Vaak hangen er mooie herinneringen vast aan die prulletjes en daarom vond ik het jammer dat ze overal verspreid stonden. Toen ik vorige week in Gent ging shoppen, vond ik de oplossing. Ik kocht een mooi houten letterhuis bij Blokker uit de Libelle Home-collectie. Ik koos voor eentje met een mint-kleurige achtergrond en om het wat op te vrolijken, bekleefde ik enkele vakjes met de folie van From Lola with love.

De werkwijze is heel simpel: je meet de vakje en snijdt een stukje folie van die grootte. Voorzichtig plakken en klaar. Je kan het hele huisje zo bekleven, maar ik vond het vrolijker om slechts enkele te doen.

Voor

Na

Resultaat: een gepimpte woonkamer :)

Mini-photocube

Wij creatievelingen knutselen niet enkel graag, maar we tonen ook graag wat we maakten. En dat doen we via een leuke foto op Instagram of Facebook. Ik hou ervan om foto's te nemen met een vrolijk printje op de achtergrond. Een mini-photocube maken doe je zo:

  • Neem een oude schoendoos en een rolletje zelfklevende folie.


  • Meet de binnenkant van de doos en snij/knip een stuk folie zoals op onderstaand plan:
  • Leg de doos op een zijkant en begin zo stilletjes aan met de folie te kleven. Strijk telkens goed plat om plooien te voorkomen. Zorg dat de naden mooi op elkaar aansluiten.

En klaar! Ze een het voorwerp dat je wilt fotograferen in de doos en shoot!


Ik ben enorme fan van de folie en heb er wel nog enkele leuke ideetjes mee. Dat ze afwasbaar is, is echt een extra voordeel. Wil je er ook mee aan de slag? Neem dan zeker een kijkje op de pagina van From Lola with Love :) Ik kijk al uit naar jullie maaksels.

Liefs,
Miss Pixie





Reacties

  1. Toffe dingen gemaakt met de folie.Ik heb een blik gepimpt tot lamp:http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/search/label/lampenkap en blikken heb ik er ook al mee beplakt om kleine spullen in te bewaren.Leuk en snel resultaat heb je er mee.Je laatste idee om foto's te trekken vind ik super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, jij had een leuk folietje! Ik denk dat ik de mijne "gewoon" ga gebruiken om de bodem van mijn keukenlaatjes te pimpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, moet toegeven dat ik heel kieskeurig naar de goodiesbags heb gekeken voor ik er eentje nam ;) Wat voor een heb jij misschien?
      Dat is ook wel een leuk idee van die keukenlaatjes :)

      Verwijderen
  3. Wat een creabea bedoeling, leuke manieren om folie in te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten