Workshop review: King Louie inspired dress bij Madeline de Stoffenmadam

Ik hou er van om workshops te volgen. Een dagje goed doorwerken en je gaat met een volledig afgewerkt stuk naar huis. Jammer genoeg zijn er hier bij mij in de buurt niet veel plaatsen waar er kan geworkshopt worden. Ik weet ondertussen wel al een paar leuke plaatsjes iets verder af en die hun website hou ik dan ook goed in het oog. Zoals die van Madeline de Stoffenmadam bijvoorbeeld. Voor zo een geweldig toffe madam en gezellige winkel/workshopruimte rij ik graag een uurtje!

Foto: website Madeline de Stoffenmadam

Ik twijfelde dan ook geen seconde toen ik een workshop zag verschijnen om een King Louie inspired tricot-jurkje te maken. Dat kon me misschien over mijn tricot-vrees helpen. Dat de workshop werd gegeven door Joke van de Paspelpoezen vond ik een extra leukigheidje. Naaiend blogvolk, das altijd plezant!

Off to Lier dus. We konden gebruik maken van de naaimachines en overlock daar, dus ik moest niet zeulen met een hele boel materiaal. Uiterst positief vermits ik het niet zo zag zitten om mijn nieuwe Brother Innovis 100 die nogal zwaar weegt mee te sleuren. Het eerste wat er gedaan moest worden, was een stofje uitkiezen. Ik werd verliefd op een tricotje van Art Gallery en twijfelde geen seconde. Terwijl ik wachtte op het patroontje in mijn maat ontdekte ik dat ik rechtover Madame Stof zat. Nog tof blogvolk! Zij moest ook even wachten op haar patroontje dus kwetterden we er op los. Zalig babbelen over bloggen, naaien, stofjes en het blogweekend van Femma dat er zit aan te komen :)

Samen op de foto, samen op de fotooooooo.. :)

En dan was het van spelden en knippen. Ik had geluk dat de overlock was ingeregen met zwarte garen wat perfect bij mijn stofje ging. Dus alles werd ineengezet met de overlock. Thanks Joke voor de tip! Voor de halslijn en de zomen maakten we gebruik van een tweelingnaald. Dat was voor mij ook een eerste keer. Het ging verbazend vlotjes en ik bracht er me eentje mee voor thuis. Want ja, nu ik geen schrik meer heb van tricot gaat er hier plots allerlei moois in tricot van onder de machine rollen :)

Ik was eigenlijk vrij snel klaar. Ik paste het jurkje en kreeg leuke complimentjes van mijn collega-workshoppers. Een klein probleem: het jurkje was te groot aan de schouders. Grrmblgrrmbl. Joke spelde de schouders af zodat het beter paste. Er werd losgetornd, geknipt en opnieuw in elkaar gezet. En het paste! De lange mouw werd ingekort tot een 3/4 mouw en klaar was mijn King Louie inspired jurkje. Ondertussen waren er ook heel wat andere workshoppers klaar en werd er gepast, gebabbeld over figuurcorrigerend ondergoed (tjah, vrouwen onder elkaar, geen gêne :p) en vooral heel erg bewonderend gekeken naar elkaars jurkje.

En dit is het dan, mijn eerste tricotjurkje:




Omdat Madeline de Stoffenmadam eventjes op vakantie gaat (welverdiend, geniet er maar van!), gaf ze 10% korting. En daar kon ik dus niet aan weerstaan.. 



Nancy, Joke en al mijn mede-workshoppers: bedankt voor de leuke en leerrijke namiddag! Ik kijk al uit naar een volgende keer!

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Nu zitten de schouders perfect! Heel mooi, maar dat zei ik gisteren al :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel An! En inderdaad, het zit veel beter nu. Joke heeft me er goed mee geholpen :)

      Verwijderen
  2. Het was een super leuke en leerrijke workshop met heel veel plezant volk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker en vast! Ben benieuwd naar een aan-foto van jouw afgewerkte jurk?
      Al matchende sneakers gevonden? ;)

      Verwijderen
  3. Knap, ik moet dat dringend ook eens gaan doen, anders gaat er nooit iets voor mezelf vanonder het machien rollen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Ik kan het enkel maar aanraden, workshoppen is altijd heel leuk ^^

      Verwijderen
  4. Lijkt me zo leuk om ook wat workshops te volgen. Maar ik vind er amper in mijn omgeving (hasselt).
    Maar bedankt voor de tips. Ik ga de website vanaf nu ook in het oog houden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Echt een leuke winkel en workshopplaats :)
      Kijk anders ook eens op de website van Veritas. Die hebben in Hasselt ook workshops ;)

      Verwijderen
  5. Leuk gemaakt en altijd tof om bij te leren,hé!En dan ook nog andere toffe madammen ontmoeten,meer moet dat niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Inderdaad, dat maakt workshoppen heel leuk. Ik kijk al uit naar de volgende :) Maar dat is eens niet naai-gerelateerd.

      Verwijderen
    2. Ben benieuwd wat dat gaat zijn...ik vermoed iets ivm met bloggen.Je blog is weer bij bloglovin te zien ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een leuk verslagje om te lezen!
    Jouw jurk is echt super he. Daar ga je veel geniet van hebben. Benieuwd alvast naar nr. 2.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Hoop dat ik de komende weken tijd ga hebben om er aan te beginnen zodat ik nog weet hoe het moet ;)

      Verwijderen
  7. Klinkt als een leuke workshop en het eindresultaat mag er zeker wezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo tof.ik woon in de buurt van lier maar ben daar nog nooit geweest.
    moet ik dringend doen, he. wanneer is de winkel terug open

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt niet? Moet je eens doen, is echt een leuke winkel :)
      Ik denk dat ze deze week wel weer zal open zijn.

      Verwijderen
  9. Wat leuk om al die postjes te lezen zo na mijn verlof! :-) Leuke post en een keischoon kleedje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci :)
      Ja, kan me wel voorstellen dat dat leuk is om te lezen.
      Heb het al keivaak aangehad. Moet dringend eens tijd maken voor versie nummer 2 te naaien.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten