Pin it and make it #8: Clutch


Voor het ontstaan van deze post zijn bloed (allezja, net niet), zweet en tranen gevloeid. En heb ik heel veel gevloekt. Maar, het was het wel waard! Want wat ben ik verliefd op mijn 3e naaisel met het kurkleer van Kbas.

Het laatste couponnetje was donkerbruin en liet zich mooi combineren met goud. Dus bestelde ik - lichtjes aarzelend - een gouden tassenbeugel met matchende ketting. Ik zeg aarzelend omdat ik nog nooit eerder gebruikt maakte van een tassenbeugel. Maar zo moeilijk zou dat niet zijn, toch?

Ik gebruikte de tutorial van Sisko by Mieke voor de eenvoudige clutch. En eenvoudig was het naaigedeelte inderdaad. Geen gedoe met versteviging, want het kurkleer is stevig genoeg om vorm te houden. Iets om te onthouden in de toekomst, want hoe zeer ik ook hou van tassen naaien, zo zeer heb ik een hekel aan Decovil en aanverwanten. Op een goed halfuurtje zat de clutch in elkaar en kwam het moment van de waarheid: de tassenbeugel bevestigen.

Poging nummer 3

Ik volgde netjes de tutorial, maar het liep niet zo vlot. Ik kreeg de clutch heel moeilijk in de tassenbeugel geschoven en tegen dat ie er dan ongeveer inzat, was de textiellijm natuurlijk al opgedroogd en bleek de stof dus niet plakken. Ik gaf op en probeerde de ochtend nadien. Toen lukte het al ietsje beter en raakte ik zelfs tot aan de stap waarbij de tassenbeugel moest vastklemmen. Maar toen ik mijn tasje vulde raakte de tassenbeugel opnieuw los. 

Vorige week gaf ik het een derde kans. En wat bleek? Derde keer goeie keer! Ik gebruikte andere textiellijm en gebruikte een dikke naald om de stof in de beugel te duwen. En deze keer zette ik heel veel kracht op de tang om de beugel vast te klemmen. Misschien net iets te veel kracht, want er zijn enkele blutsen in de frame. Oops. Maar je ziet het enkel van dichtbij, dus het valt niet zo op.










Kurkleer, frame, ketting - Kbas
Katoentje voor voering - Veritas
Patroon - Sisko by Mieke


Ik heb nog een restje van het kurkleer en een kleinere frame voor een matchende portemonnee te maken. Maar of dat voor direct zal zijn, dat weet ik niet. 

Wat maakten jullie al in kurkleer? En hoe zijn jullie ervaringen met tassenbeugels? Iemand tips? Ze zijn meer dan welkom.

Nog veel Pin it and make it-plezier!


Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. ik doe het je niet na, een echte tassennaaister ben ik niet echt... tips geven kan ik dus al helemaal niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tas op zich was easypeasy, die beugel daarintegen :p
      Nog steeds geen fan van tassen naaien?

      Verwijderen
  2. Toffe tas, jammer van de deukjes maar wel zelf gemaakt hè! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe tas, jammer van de deukjes maar wel zelf gemaakt hè! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik er die je moet vastnaaien ipv lijmen en die zijn ook niet simpel te bevestigen: ik maakte al mee dat 1 van de gaatjes een scherp randje had waardoor de draad brak en ik slaag er niet in om mijn naaiwerk aan de binnenkant onzichtbaar te maken. Maar het lijkt me toch makkelijker en steviger dan dat gedoe met lijm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Denk dat ik dat de volgende keer ga proberen ipv het lijmgedoe ;)

      Verwijderen
  5. Heel schoon! Ik doe het je zeker niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi tasje, ik heb mijn kurkleder hier nog onaangeroerd liggen, zal het eens bij op de dringende to-do lijst zetten. Maar zo'n tasje is niet mijn stijl, dus moet er nog iets anders mee bedenken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hehe ondertussen maakte ik de clutch en twee knijpportemonneetjes :) Zal ze binnenkort eens publiceren!

      Verwijderen
    2. Ooh ben benieuwd :) Fijn om mee te werken he?

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten