Die keer dat ik snel online kerstkaartjes ging shoppen... #SmartphotoShoplog

Kerstkaartjes. Ik ben zo een traditioneel iemand die elk jaar nog met de hand kaartjes schrijft en ze met de post opstuurt. Veel kaartjes! Het is een traditie die er al is sinds ik in de middelbare school zat en mijn vriendinnen en ik kaartjes en briefjes naar elkaar schreven. En de laatste jaren zijn die kaartjes dan ook nog eens vaak handgemaakt. Ik moet je dus niet vertellen hoe veel werk daar normaal in kruipt.

Dit jaar besloot ik het eenvoudiger aan te pakken. Ik zou online kaartjes maken. Ik had nog een leuke foto van de kerstboom vorig jaar en het leek me wel leuk om die te gebruiken. In plaats van 50 verschillende kaartjes te knutselen zou ik er nu eentje maken en dat zou veel sneller gaan.




Maar dat was dan buiten de enorme keuze aan mogelijke kerstkaartjes op Smartphoto gerekend. Ik heb er ongeveer een uur over gedaan om de uiteindelijke keuze te maken. En begon dan ook te twijfelen of ik toch niet gewoon meerdere soorten zou maken. Maar uiteindelijk viel de keuze op kaartjes met een crafty look. Voor een tekstje zocht ik op Pinterest en dit jaar koos ik niet voor een keimelige tekst, maar gewoon iets kort en grappig.

Ik wou ook nog enkele stickers met het logo van de webshop bestellen. En toen was het hek van de dam. Ik ontdekte bij de servet stickers matching stickers voor bij de kerstkaartjes. En van mijn oorspronkelijk plan om snel (alleen maar!) enkele kerstkaartjes te maken bleef niet veel meer over. De stickers zaten ook al snel in mijn winkelmandje.




En terwijl ik dan toch bezig was, nam ik snel een kijkje bij de eindejaarsgeschenken. Wat inspiratie opdoen kan nooit kwaad toch? Uiteindelijk werd het een geschenkje voor mezelf :p Mijn oog viel ook een leuke maandkalender in houder met foto's. Niet om op mijn bureau te zetten. Want hij leek me ideaal om te gebruiken in mijn nieuwe bullet journal en zo elke nieuwe maand te starten. Ook in het winkelmandje dus.




Dus ondertussen was ik al van kerstkaarten naar goodies voor mijn bujo gegaan. En wat is er nu leuker dan je bujo versieren met mooie herinneringen en foto's? Niets toch? Dus besloot ik nog enkele van mijn favoriete foto's van afgelopen jaar te laten printen in een retro Polaroid formaat om mijn bullet journal van dit jaar mee af te sluiten. En misschien ook nog wel enkele om te kerstkaartjes extra leuk te maken ;)




Dus bij deze was mijn "ik-ga-eens-snel-online-kerstkaartjes-shoppen"-missie lichtjes anders uitgelopen, maar ik ben supertevreden met al mijn mooie goodies. En alweer met een super vlotte bediening en levering van Smartphoto waardoor ik op tijd kan beginnen met het schrijven en sturen van kaartjes.

Wie van jullie schrijft er nog kerstkaartjes? Maakten jullie ook al eens kerstkaartjes met een foto op? 

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Sinds vorig jaar maak ik zelf kerstkaartjes met een foto van onze dochter. Dit jaar is het model iets minder gewillig, dus het zal nog spannend worden om een mooie foto te kunnen maken. Maar het wordt ook een bestelling bij Smartphoto, ook zeer tevreden van hun service!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ben ik sinds kort aan het Handletteren geslaan, dus nu ben ik daar mee in de weer. Maar er zijn ook al kerstkaartjes voorbijgekomen met foto (van de kindjes, ik plak daar niet zo goed op).
    Wel heel leuke collectie heb je verzameld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, dat zou mij dus ook kunnen overkomen! Maar ik ga dit jaar, net als vorig jaar, mijn kaartjes ambachtelijk maken. Oergezellig vind ik dat en ik moet ervan profiteren dat ik er tijd voor kan maken nu ik nog eventjes thuis ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb mijn bestelling vlug nog vandaag gedaan met hun kortingscode voor kerst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai ik herken mezelf. Van het een naar het ander en voor je het weet zit je winkelmandje vol ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen twee jaar helemaal geen kaartjes gestuurd heb. En mij zou dit ook kunnen overkomen. In eerste instantie naar één item kijken dan met een winkelmand met allerlei andere producten eindigen. Het ziet er allemaal super leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten