Digital Declutter February: terugblik week 2 + opdracht week 3



We zitten halverwege februari en dus ook halverwege onze Digital Declutter maand. Afgelopen week gingen we aan de slag met onze computer. De meest gehoorde comment was: moeten wij dat ik 1 week doen? Ik kwam er snel zelf achter dat 1 week best wel ambitieus was, maar het kon wel een goede aanzet zijn en iedereen werkt op zijn eigen tempo.

Voorlopig werkte ik me al door de downloads, documenten en prullenbak. Daar spendeerde ik toch zeker 3 avonden aan. En te bedenken dat ik mijn laptop nog maar een half jaar heb ... Niet zo goed bezig.

De grootste klus zit hem bij de foto's die overal verspreid staan. Zowel op mijn laptop zelf (bij afbeeldingen, downloads, documenten, ... echt overal!) als bij Google Drive.

Iemand postte deze week de tip om het meer op een Marie Kondo manier aan te pakken: per categorie (foto's, video, documenten, ...) alles te verzamelen en dan te organiseren en opkuisen. En dat lijkt me inderdaad een heel handige manier om aan de slag te gaan. Misschien dat ik die wel toepas de komende weken. Want ik heb nog ver te gaan in mijn declutter journey, zowel digitaal als in het echt.

Maar dat zal nog even mogen wachten, want opdracht 3 is niet van de poes.



Want deze week gaan we ... tromgeroffel ... onze mailbox(en) aanpakken! Het zweet breekt me uit bij het zien van de 4242 ongelezen e-mails die ik heb staan. En hoe zit het bij jou? Alle tips zijn zeker welkom!

Wil je graag toegang tot de volledige opdracht met alle uitleg? En daarnaast ook nog een heleboel tips, artikels, steun, ... krijgen? Schrijf je dan in voor de challenge en krijg toegang tot de besloten Facebookgroep!





Reacties

  1. In. Ijn mailbox heb ik div categorie. Gemaakt, bv reclame, nieuwsbrieven afhandelen etc, elke mail wordt dagelijks meteen in die mappen gedaan en eens per maand gooi ik oude zooi weg of archiveer ik ze.werkt al jaren goed voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schrijf je uit voor diverse nieuwsbrieven en reclame-mails die je toch nooit leest. Mails van een zelfde afzender (bijv. Reclame mails) kan je makkelijk zoeken en tegelijk verwijderen. Maak inderdaad categorieën voor mailtjes die je wil bewaren of waar je nog iets moet mee doen. Wat volledig afgehandeld is archiveer je of verwijder je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ongelezen mails valt hier mee: 6 , maar voorlopig lukt digitaal declutteren me niet zo goed deze maand, ik denk dat de zon te aanlokkelijk is om van achter een scherm vandaan te komen, och ja, mss moet ik het 'moeten' wat opruimen en plaats maken voor mogen ;-)
    ik werk met labels in gmail trouwens en probeer alle mails direct te lezen en te labelen
    in mijn nieuwste inboxen archiveer ik ook, in mijn oude staat alles wel in inbox

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten