Een rustpuntje in alle chaos

In januari begon ik vol enthousiasme (of eerder: overenthousiast) aan mijn minimaliseer-missie. Met de #nononsonsmomsmins vlogen er maar liefst 465 items de deur uit in januari. En dat terwijl ik nog niet eens in de helft van het appartement zat. Ik was (nog steeds overenthousiast) van plan om verder op te ruimen in februari. Maar ja: life happened.




Het was enorm druk op het hoofdberoep, op bijberoepgebied werd ik even overdonderd door twijfels en veel aanvragen voor allerlei projecten, er was de Digital Declutter February challenge, ... Het resultaat was dat er amper nog fysiek werd opgeruimd. Dat in combinatie met een afwezige huishoudhulp zorgt dus voor enorm veel chaos. 

De woonkamer staat nog steeds vol met zakken voor kledij, stof en andere items in te sorteren. Er staat nog een hele doos boeken klaar voor de Boekenjagers en er zijn nog een aantal dozen die richting Kringloop moeten. Opruimen zorgt echt voor chaos! 

Gelukkig merk ik wel dat de regio's waar ik al volledig heb opgeruimd wel zo blijven. Er zit eindelijk een systeem in de berging, buiten wat vuile vaat in de wasbak blijft de keuken vrij en mijn bureau verzuipt niet meer onder rommel.

In de laatste weken is mijn bureau echt mijn rustpunt geworden. Ik heb al enkele jaren zo een mooi bureau, gemaakt uit een onderstel van een oude naaimachine maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er amper aanzat. Er lag steeds rommel op die ik dan verhuisde naar de kast als ik dan toch eens aan mijn bureau wou werken. 

Sinds oktober werk ik ook 1 dag per week van thuis. Meestal verhuisde ik dan rond de middag naar de zetel omdat ik rugpijn kreeg van aan mijn bureau op een gewone keukenstoel te zitten. Ik vond dit echt wat lastig want ik kan me minder goed concentreren eens ik in de zetel ga zitten. 



Minimaliseren is niet enkel spullen wegdoen. Het is ook investeren in materiaal dat de moeite waard is en een meerwaarde heeft. Dus ondanks het ontspullen en het doel om minder te kopen, investeerde ik in januari toch in enkele spullen om van mijn bureau een opgeruimde, aangename plek te maken waar ik met veel plezier ga aan zitten om te werken. 




En dit is het resultaat:
  • Voordien stond mijn printer op een stoel naast mijn bureau. Ik ruilde de stoel in voor een houten wijnkistje waarin ik achteraan alle kabels kan opbergen.
  • Ik heb een bureaustoel! Dit mooie kunstleren exemplaar komt van bij Emob. Ze hebben heel wat keuze en het was niet makkelijk om een keuze te maken. Ik koos uiteindelijk voor dit exemplaar vanwege de hoge rugleuning, de vintage look en het mooie bruine kleur die perfect past bij de houten vloer in ons appartement. Ik ben heel blij om te zeggen dat ik nu wel zonder moeite een hele dag aan mijn bureau kan blijven zitten.
  • Ik plaatste een pegboard op mijn bureau waar ik kaartjes kan ophangen, mijn washitape kan tentoonstellen, ruimte heb om mijn BuJo te plaatsen, ... Dit zorgt voor orde en kleur op mijn bureau.
  • Naast mijn bureau staat een Raskög-karretje gevuld met al mijn bullet journal journal supplies en een "verzendstation" voor mijn webshopspulletjes. 
  • De minder leuke bijberoep spullen (papierwerk dus :p) verhuisden naar de kast naast mijn bureau zodat mijn bureau op zich vrij is om te werken.
Nog een voordeel: als ik aan mijn bureau zit, zit ik met mijn rug naar alles wat ik nog moet opruimen :p



Heb jij ook zo een rustpuntje bij je thuis? Een plekje voor jezelf? Werk jij ook van aan je bureau? Of ben je eerder iemand die werkt vanuit de zetel, de eettafel, de keuken, ... 

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Wauw, vooral het naaimachine onderstel. Prachtig om zoiets als bureau te hebben. Je hebt er een mooie rustige werkplek van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superpraktisch, die bureau van jou! En die stoel is prachtig! En de tafel ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten