Rok en Rol rokje

Al enkele weken liggen er in mijn stoffenkast twee mooie stofjes op me te wachten tot ik er een rokje van maak. En dit weekend waagde ik me er voor de eerste keer aan. Ondanks vele pins en heel wat gestudeer in "Allemaal rokjes" van Mme ZsaZsa sloeg ik er nog niet in om de patronen te ontcijferen. Maar deze week kwam mijn redding op tv. In het programma "Rok en Rol" werd er een schattig cirkelrokje gemaakt zonder patroon! Karolien van "Rok en Rol" is voor eeuwig en altijd mijn held! Het filmpje van hoe je dit rokje moet maken, vind je hier.

Ik heb dit idee als basis gebruikt, maar heb hier en daar wat aangepast. Zo heb ik bij het bovenste gedeelte van het rokje een bredere zoom gemaakt. Ik vind dat het rokje zo mooier valt. Ik heb ook voering gebruikt om zo het rokje iets meer winter-proof te maken. Ik heb de voeringsstof op dezelfde manier geknipt dan de stof van het rokje en dan alles op elkaar gespeld voor ik begon met het omzomen en naaien. Vastspelden is echt een aanrader, want voeringsstof is meestal heel glad. Het eerste plan was om de onderste zoom af te werken met kant, maar omdat ik thuis niets vond dat er echt bij paste, heb ik het niet gedaan. Het volgende rokje (staat morgen op het programma) ga ik afwerken met biasband om zo een extra touch te geven. Ik ben in ieder geval al heel blij met mijn eerste zelfgemaakt rokje. Ik weet al welke outfit ik morgen zal kiezen.. :)

Cirkelrokje in Sevenberry stof met eekhoorntjes-print
Als iemand leuke tips heeft over zelf rokjes maken, zijn deze zeker welkom! En wil je niets meer missen van Miss Pixie's Blog? Word dan lid van deze blog! Dat kan door linksboven op de homepage op 'lid worden' te klikken.

Veel rokjesplezier,

Miss Pixie

Reacties

Populaire berichten