vrijdag 22 januari 2016

Update fase 1 #TMM30daychallenge

**For English scroll down**

Onlangs postte ik een review van het boek "The miracle morning" van Hal Elrod. Vorige week ging ik aan de slag met de 1e fase van de #TMM30daychallenge en ik hield speciaal voor jullie mijn ervaringen bij voor deze update.




Mijn avondritueel:

Elke avond drink ik een tas thee voor het slapengaan. Terwijl die aan het afkoelen is, neem ik even de tijd om alles klaar te maken mijn ochtendritueel:

  • Ik leg mijn yoga-kledij klaar in de badkamer.
  • Ik zet een flesje water klaar op de tafel samen met mijn Bullet Journal en het boek dat ik aan het lezen ben (momenteel is dat Getting things done).
  • Ik rol mijn yogamat uit en leg mijn tablet, koptelefoon en malabeads erbij. 
  • Ik vul de koffiezet zodat ik 's ochtends enkel nog op het knopje hoef te drukken.
Wanneer ik in bed ga liggen, dan luister ik naar rustgevende geluiden via de Rainy-app en ondertussen herhaal ik de volgende affirmatie in mijn hoofd:

"Ik heb vandaag mijn best gedaan. 
Ik heb mijn rust verdiend. 
Alles waar ik nu aan denk, kan wachten tot morgen.
Ik ben ontspannen en ga de hele nacht doorslapen.
Wanneer mijn wekker morgenvroeg gaat, ben ik uitgeslapen en klaar voor alle uitdagingen die de dag brengt".
Ik schreef deze affirmatie zelf, maar op de website van TMM vind je een lijst met affirmaties voor het slapengaan en ook op Pinterest vind je veel inspiratie. Maar ik heb het gevoel dat een zelfgeschreven affirmatie het beste werkt.



Mijn ochtendritueel:
  • Wakker worden doe ik met de I can't wake up-app. Daarbij moet je allerlei opdrachten doen zoals rekensommen, met je gsm schudden, puzzels, ... om je alarm stil te krijgen. Lichtjes irritant de eerste dagen, maar daarna begon het te wennen. En je bent sowieso wakker en klaar om op te staan.
  • Dan zet ik snel de verwarming op en ga ik naar de badkamer: tanden poetsen, gezicht wassen en yoga-kleren aan. Douchen doe ik pas na mijn Miracle Morning want dat doet dan nog 10 keer meer deugd.
  • Ik hydrateer mijn lichaam door het flesje water dat ik klaar zette minstens voor de helft leeg te drinken.
  • Silence (5-10 minuten):
    Ik ga op mijn yogamat zitten en sluit mijn hoofdtelefoon aan op mijn gsm om naar een geleide meditatie te luisteren. Ik kies voor mijn hoofdtelefoon omdat die het geluid van de straat blokt. Je vindt heel wat geleide meditatie's op YouTube, maar ik zette enkele mediatie-apps op mijn gsm. De eerste week maakte ik gebruik van de app Calm en koos voor hun 7 days off calm omdat dat een goede introductie is voor mindfulness en meditatie. Nadat ik die 7 dagen had afgerond, koos ik afwisselend voor meditaties met StopBreathe&Think (gratis) of Buddhify (betalend).


  • Affirmations (5 minuten):
    Na mijn meditatie blijf ik zitten en kies ik mijn affirmation van de dag. Ik maakte een heel lijstje met affirmaties in mijn Bullet Journal (inspiratie genoeg op Pinterest) en kies er elke ochtend eentje uit die past bij de plannen voor de dag. Dan herhaal ik die gedurende 5 minuten in mijn hoofd of stilletjes luidop. Om me te focussen gebruik ik mijn malabead (= gebedsketting) en luister ik naar rustgevende geluiden via de Rainy-app.
  • Visualisation (5 minuten):
    Deze vind ik ontzettend moeilijk. Ik maakte onlangs al een inspiratiemuur met allerlei leuks uit Flow en voegde daar vorige week een vison-bord aan toe waar ik allerlei afbeeldingen op kleef die te maken hebben met het doel dat ik wil bereiken. Om het voor mezelf concreter te maken, schreef ik die doelen ook uit. Maar eens mijn vision-bord af was, wist ik niet zo goed meer hoe ik op een andere manier kon visualiseren. Alle tips zijn dus welkom!



  • Excercise (15-20 minuten):
    Ik wissel van dag tot dag af. De ene dag doe ik yoga, meestal met de YouTube-video's van Yoga with Adrienne (echt een aanrader!) en de andere dag doe ik een 15 minuten-workout die ik vond op Pinterest. Dit weekend ga ik me eens bezighouden met een leuke afspeellijst met liedjes waarop ik kan dansen, ik denk dat dat me meer zal liggen als workout.
  • Eventjes op adem komen door de koffiezet aan te zetten en eventueel al iets te nemen om te eten.
  • Reading (10-15 minuten):
    Hiervoor probeer ik me al aan mijn tafel/bureau te zetten omdat ik dan al klaar zit voor het volgende onderdeel en om daarna aan het werk te gaan. Momenteel lees ik het boek "Getting things done". Al heb ik vorige week een aantal keer afgewisseld met een artikel uit Flow. (Ik plakte post-its bij alle interessante artikels in mijn oude Flow Magazines zodat ik altijd weet wat te lezen als het snel moet gaan).



  • Scribing (10-15 minuten):
    Met een tasje koffie en wat ontbijt erbij vul ik mijn Bullet Journal in. Ik maak mijn dagelijkse lay-out en plan 3-4 activiteiten om te doen die dag. Daarnaast noteer ik bovenaan de pagina ook mijn affirmation van de dag in zodat ik die de hele dag zie. Daarna vul ik mijn daily tasks tracker in en mijn #tmm30daychallenge tracker. Als mijn hoofd echt volzit, dan gebeurt het wel nog eens dat ik een braindump noteer.



Hoe heb ik deze 1e fase ervaren?:

Als je het boek mag geloven dan verandert deze routine je hele leven. Al bij de 1e keer zou je een wauw-effect moeten voelen. Dat wauw-effect blijft wat weg bij mij, maar voor de rest vind ik het wel een aangename verandering. Het is wel leuk om het 1e uur van je dag volledig aan jezelf te kunnen besteden en nog voor het ontbijt al zo veel gedaan te krijgen.

De eerste 3 dagen voelde ik over de hele dag wel iets meer gefocust en energiek. Dag 4 en 5 was het een beetje chaos en was het een heel korte MM. En die hadden minder effect. In het weekend sloeg ik over en dan voelde ik echt het verschil met in het begin van de week. Het was na het weekend dan ook lastiger om terug in de routine te geraken. Pas sinds vandaag heb ik het gevoel er weer helemaal in te zitten. Daarmee dat het waarschijnlijk ook 30 dagen duurt om van MM een gewoonte te maken.

Zijn er hier lezers die momenteel ook met een challenge bezig zijn? De welke dan en hoe loopt het bij jullie? En zijn er lezers die na het lezen van de review het boek ook op hun leeslijst hebben gezet?

Liefs,
Miss Pixie

P.S.: inspiratie voor de meditatie-apps haalde ik uit deze post van de geweldige Groene Meisjes. Zij doen trouwens ook van TMM en daar kan hier iets meer over lezen.

 follow me on Facebook / Instagram /Bloglovin.

***
English

A while ago I've shared my review off Hal Elrod's book "The miracle morning". And last week I've started the first phase of my #tmm30daychallenge and I kept a diary to share my experciences with you.




My eveningritual:

Every evening I make myself a cup off tea before I go to bed. While it's cooling down I prepare everything for the next morning:
  • I get out my yoga-clothes and put them in the bathroom.
  • I put a bottle of water on my desk together with my Bullet Journal and the book I'm currently reading (for the moment that is "Getting things done").
  • I roll out my yoga-matt and put my tablet, headphone and malabeads next to it.
  • I get the coffee maker so I only got to push on the ON-button in the morning.
When I'm laying in bed, I listen to calming sounds with the Rainy-app on my phone and I say the following affirmition to myself:

"I've did my best for the day.
I deserve this rest.
Everything I'm thinking about, can wait untill tomorrow.
I'm gonna sleep deeply trough the entire night.
And when I wake-up tomorrow I will be energized and ready to handle the day".

I wrote this affirmation myself, but you can find more affirmations on my Pinterest.



My Miracle Morning:
  • I wake up with the I can't sleep-app for Android. You've got to complete a series off tasks before the alarm stops. A bit ennoying in the beginning, but very effective.
  • I get up and put on the heathing before I go to the bathroom. I splash some water in my face and brush my teeth.
  • I rehydrate myself by drinking minimum the halft off my bottle off water.
  • Silence (5-10 minutes):
    I always use guided meditations because I haven't been meditating that long and they help me focus. You can find tons of guided meditations on YouTube, but I prefer using apps on my phone. I've started with the 7 days off calm from the app Calm. It's a good start for getting to know more about mindfulness and mediation. After those 7 days I've used apps like StopBreathe&Think or Buddhify.
  • Affirmations (5 minutes):
    I've written down a bunch of affirmations in my Bullet Journal and every morning I choose one that fits the day. I repeat to myself for 5 minutes while listening to calming sound and using my malabeads to help me focus.
  • Visualisation (5 minutes):
    I have a inspiration-wall where I added a visonboard, but besides that I find this part of the routine very difficult. All tips are welcome :)



  • Excercise (15 - 20 minutes):
    I change between yoga one day (with the YouTube-videos from Yoga with Adrienne) and a 15-minute-workout I've found on Pinterest. I'm feeling muscles I didn't know I've had :p
  • Time to catch my breath! I put on the coffee maker and maybe get something to eat.
  • Reading (10-15 minutes):
    I try to read at my desk, because than I'm ready for the next step and to go to work afterwards. Currently I'm reading "Getting things done".



  • Scribing (10-15 minutes):
    This is probably my favorite part! I get out my Bullet Journal and plan out my day, fill in my daily tracker and my #TMM30daychallenge tracker while drinking a cup off coffee.
How did I experienced this first fase?
I enjoyed it. It's good to start the day with me-time and it gives me a good feeling that I can accomplish that much before breakfast. But the real wow-effect? Didn't feel it... But I did notice a difference between the days where I've practiced TMM an the days where I've didn't. Overall I feel more focused and energized on the days I perform TMM. So I'm gonna keep doing it! Twenty more days to go before it becomes a habbit!

Any off you who are doing this challenge or another one? How is that going?
Love,
Miss Pixie

You can follow me on Facebook / Instagram /Bloglovin.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind de Miracle Morning heel tof, vooral voor de goeie nieuwe routine én omdat ik dan niet meteen op mijn gsm begin te kijken maar gewoon rustig mijn dag begin. Ik zou het eigenlijk weer moeten doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vooral dat rustig wakker worden zonder direct je smartphone vast te nemen vind ik geweldig!

      Verwijderen
  2. De bullet journal is hier ook in werking sinds jouw post, maar de MM zal ik aan mijn neus voorbij laten gaan met twee kindjes in huis. Rustige ochtenden zijn hier zeldzaam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit klinkt wel heel goed. Ik ben begonnen met een 30 dagen yoga challenge en ben ergens in de 20 dagen blijven steken. Mijn "morningpages" challenge (een soort dagboek in de ochtend schrijven) is ook op niks uitgedraaid en de elke dag mediteren, ach ja, je kunt het vast raden: verwaterd. Op de één of andere manier vind ik het erg lastig om iets vol te houden en dat terwijl ik het wel erg leuk / fijn vind om te doen. Ik ga het boek wat je noemt eens bekijken .Wie weet wordt dat toch de succeservaring. :-)

    Ik ben trouwens net voor het eerst op je blog terechtgekomen. Ziet er leuk uit. Ik kom vaker langs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken het probleem: ik ben rond dag 12 ziek geworden en ben 14 dagen serieus ziek geweest waardoor ik er niet meer ben mee verder gegaan. Sinds vorige week herbegonnen ;)

      Leuk dat je hier komt lezen en nog leuker dat je wilt terugkomen :)

      Verwijderen