6 cadeautips voor Bullet Journal lovers en andere stationaryaddicts

Sinterklaas zit ondertussen goed en wel op zijn boot terug naar Spanje, de bomen zijn versierd en het jenever-seizoen is begonnen. Met andere woorden: de eindejaarsfeesten komen er aan. En dat wil zeggen dat het ook cadeautjestijd is en dat veel mensen zich de vraag stellen "Wat moet ik nu kopen?". Ik schiet je de komende weken te hulp met cadeautips voor iedereen in je omgeving ;) Vandaag begin ik met 6 cadeautips voor Bullet Journal lovers & andere stationaryaddicts.





  1. Een fancy notebook

    Je weet het of je weet het niet maar Bullet Journaling start met een notitieboek. Dat schrift kan zo gewoon of fancy zijn dan je zelf kiest, maar de droom van elke notebooklover is natuurlijk een schrift van 1 van de topmerken Moleskine of Leuchtturm1917. Die tweede bracht trouwens het officiële Bullet Journal notebook uit (voor wie extra punten wil scoren).

  2. Een goede (bal)pen

    We hebben al een notitieschrift en dan is de volgende stap schrijfgerief :) Ik zelf ben supergrote fan van de Frixion Pilot ballpoints. Ze geven je het pen-gevoel maar met het gemak van een balpen, zijn uitgombaar & hervulbaar. En je hebt ze in verschillende kleuren. Love them. Maar een mooie vulpen zal gegarandeerd ook scoren.

  3. Fineliners

    Na tekst is het tijd om wat kleur toe te voegen aan ons notitieboek. En dat doen we met fineliners. Goede fineliners zijn de investering waard, want met de goedkopere varianten heb je vaak het probleem van vlekken en ghosting en geloof me: dat wil je Bullet Journalende vriend(in) absoluut niet. Ik zelf begonnen met Stabilo stiftjes en was daar heel tevreden mee. Later dit jaar kreeg ik een doos Staedtler Triplus Fineliners en zou die niet meer kunnen missen. Ze liggen wat mij betreft beter in de hand en ik vind de kleurtjes mooier.




  4. Washitape en stickers

    Sommige Bullet Journalers en planneraddicts houden hun planner simpel en anderen (zoals ik) maken er graag een feestje van en brengen versieringen aan. Dé beste manier om dat eenvoudig te doen, is met washitape en stickers. I love, love, love them!!! Mijn favoriete winkels om voorraadjes in te slaan zijn Hema, Zeeman, Wibra en Action.



  5. Post-its

    Post-its zijn niet enkel meer de gele klevende briefjes, maar ook andere handige dingen zoals bijvoorbeeld index-tabs. Zo een pakketje met allerlei Post-it goodies zouden je wel eens op een goed blaadje kunnen brengen ;)

  6. Pastel markers

    Ik vind het wel handig om hier en daar iets te highlighten in mijn Bullet Journal, maar markers hebben vaak van die schreeuwerige kleuren die niet passen bij de opmaak van mijn pagina's. Dus insert pastel markers: markeerstiften in mooie zachte tinten. Momenteel gebruik ik er van Frixion Pilot  (die ook uitwisbaar zijn), ook van Stabilo hebben ze heel mooie setjes.
Hebben jullie nog cadeautips voor BuJo-lovers en andere stationaryaddicts? Wat van dit moois zou ook wel bij jou onder de boom mogen liggen? Met wat voor cadeautips kan ik jullie nog helpen?

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Leuke ideetjes! Ik begon vorig jaar een bujo, maar heb helaas niet volgehouden. Uiteindelijk vond ik het toch veel werk en ben ik teruggekeerd naar een gewone agenda ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je de pennenrol zelfgemaakt? Heb je een patroon gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten