Stik Belgique: een Lotta Skirt voor alle seizoenen

Een nieuwe week, een nieuwe Stik Belgique blogtour :) Ik moet eerlijk bekennen dat het hier eventjes paniek was omdat de voorziene blogpost bestond uit cadeautjes, maar ik heb die nog niet kunnen afgeven. En er was geen tijd om snelsnel iets anders te naaien (iets met de kwartaalaangifte en uitstelgedrag). Gelukkig hing er nog een niet geblogd naaisel in de kast dat perfect in het thema paste: een Lotta skirt van Compagnie M in een zacht jeansstofje uit De Stoffenkamer.





Ik naaide hem intussen al 2 jaar geleden om te dragen tijdens een vrijgezellen ergens eind augustus. Omdat het toen heel warm was, besloot ik hem wat korter te maken dan de vorige versies. Hij komt nu een stuk boven de knie waar de anderen tot op mijn knie kwamen.




Voor de vrijgezellen gingen we naar Disneyland en daarom had mijn rokje oorspronkelijk Mickey Mouse-knoopjes. Later verving ik die door zwarte kamsnaps. Voor de zakjes koos ik om de achterzijde van de stof te gebruiken voor wat contrast.

Het voordeel van jeans is dat je het met heel veel kan combineren. En hoewel ik hem oorspronkelijk maakte voor de zomer (het is een dun jeansstofje), draag ik deze Lotta Skirt het hele jaar en voor verschillende gelegenheden. Met broekkousen en laarzen, met sandalen en een topje, voor een feestje of om te gaan werken: het gaat allemaal. Een Lotta voor alle seizoenen dus :) 


De enige aan-foto die ik kon vinden met mijn rokje.
Eentje van tijdens het vrijgezellenweekend.


Ik ben een echte Compagnie M-fan en ik denk dat dit patroon echt mijn nummer 1 is. Naaide jij al eens iets van Compagnie M? Wat is jouw favoriete patroon?

Nog meer Stik Belgique? Kijk dan zeker eens bij deze bloggers!





Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Het zijn allemaal mooie Lotta’s! Ze zien er heerlijk uit voor warm weer. Ik heb het patroon nog ongebruikt in de kast liggen. Misschien toch ook maar eens proberen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien geen cadeau’tjes te zien, maar wel een hele leuk lotta. 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lotta blijft een leuke, ik heb 4 lotta's en draag ze allemaal even graag. Tijd om ze nog eens uit de kast te halen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er 3 waarvan ik er eentje minder draag omdat ik er nog steeds niet het geschikte truitje/topje voor heb kunnen vinden.

      Verwijderen
  4. Wel, die maakte ik nog nooit voor mezelf, denk ik zo... Misschien toch es verandering in brengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een echte aanrader vind ik :) En die zakken zijn echt keihandig als leerkracht of als je kinderen hebt :p

      Verwijderen
  5. Nog nooit de Lotta gemaakt. Wel andere patronen van haar al gemaakt. Mooi dat je de zakken in een lichtere kleur hebt genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik tot nu toe de Lotta en de Julia. En de Louisa staat hier op de planning voor een dezer.

      Verwijderen
  6. Echt een leuke versie! Ik hoop stiekem wel dat die cadeautjes nog geblogd geraken... ik ben stiekem wel curieus 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fan van de Lotta dress, al verschillende gemaakt voor mijn dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet gemaakt. Ik hackte het patroon van de Lotta wel al eens en combineerde het met een topstuk uit Love at first stitch tot een jurkje voor mezelf.

      Verwijderen
  8. Haha, nu ben ik wel heel benieuwd naar die cadeautjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo een rok hoort eigenlijk in ieders zijn kast, ik zou ook eens beter iets naaien dat met vanalles combineerbaar is met wat in de kas al ligt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat me ook makkelijk verleiden tot stofjes met patroontjes en tekeningen maar dat is soms lastig te combineren he?

      Verwijderen
  10. dit doet mer eraan denken dat dit patroon al jaren op mijn to-sew lijstje staat! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige rok met leuke zakdetails.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou echt van de details bij deze rok en het materiaal lijkt me erg fijn om te dragen. Dat je het met vrijwel alles kan combineren is natuurlijk nog een extra voordeel. Zo blijft het zeker niet in de kast hangen maar wordt het vaak gedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is echt heel zacht jeans en het kreukt niet zo makkelijk (wat een must is bij mij want ik kan me niet deftig zetten met rokjes en kleedjes en kreuk die steeds, tot grote ergernis van mijn mama :p).

      Verwijderen
  13. Multi-inzetbaar dit rokje. Lijkt mij heerlijk om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Das een hele leuke. Ga je veel plezier aan hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, met een Lotta kun je niet verkeerd doen. Ik heb er zo ook twee in de kast hangen, die draag ik super vaak, groot gelijk dus, dat je ze hier nog eens in de kijker zet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten