Creativiteit TAG

Vlak voor 40 dagen bloggen mailde La vie de Sofie me om te vragen of ze me mocht taggen voor de Creativiteit TAG. Ik antwoordde daar vol enthousiasme ja op, want ik begon aan de 40 dagen zonder een plan en elke hulp is welkom. Als er nog iemand zo een toffe tag weet: you know where to find me! Alvast bedankt aan Sofie om aan mij te denken. We gaan er dan maar eens aan beginnen zeker?

Wat maak ik vooral?

Ik maak vooral handtassen en ritstasjes uit kurkleer. Met de restjes ga ik aan de slag om juwelen of andere kleine hebbedingen te maken. Daarnaast maak ik ook wel nog eens dingen met de cameo, vooral als cadeau: rompertjes, geboortekoffers, ... En ik mocht al voor een aantal lieve dames hun geboortegeschenkjes maken. Verder haak of brei ik ook wel eens, maar daar ben ik eigenlijk niet geduldig genoeg voor.




Hoe lang ben je al creatief bezig?

Ik ben altijd wel al creatief geweest. Mijn zus en ik konden ons vroeger uren bezighouden met kleuren en knutselen. Toen ik ouder werd, uitte die creativiteit zich vooral in schrijven & in het bedenken van spelactiviteiten voor mijn vrijwilligerswerk en de speelpleinwerking. In 2013 kreeg ik een naaimachine cadeau en sindsdien is creativiteit echt wel mijn middle name.

Inspiratie

Grote projecten of kleine werkjes?


Zoals ik al zei in punt 1: ik ben niet zo geduldig. Ik brei graag, maar ik heb nog nooit iets afgewerkt omdat ik mijn interesse verlies na een tijd. Daarom naai ik liever. Ik maak wel graag uitdagende dingen, zoals moeilijke handtassen of kledij, maar bij voorkeur toch dingen met snel resultaat.

Zelf bedacht of goed gejat?

Ik kan wel geïnspireerd raken door in kledingwinkels naar handtassen te kijken. Ik vind het fascinerend hoe die in elkaar zitten en wil die dan zelf proberen maken. 

Materiaal





Ali, Action of merk?

Ik kocht nog nooit iets bij Ali of Wish. De Action daarintegen is wel mijn favoriete winkel als het aankomt op spulletjes voor mijn bullet journal. Ik kan daar gewoon niet buitenkomen zonder enkele rolletjes washitape. Goed materiaal hoeft niet altijd het duurste materiaal te zijn volgens mij.

Sale of presale?

Ik probeer enkel materiaal te kopen waarvoor ik een doel voor ogen heb. Maar soms laat ik me wel gewoon eens door leuke spulletjes verleiden zonder een project in mijn hoofd te hebben.

Potlood of stift?

Hangt er van af voor wat. Kleurplaten altijd met potlood. Maar in mijn bullet journal gebruik ik wel graag stiften om iets te schrijven of om een kleurtje te geven.

Lijm of dubbelzijdige tape?

Lijm, veel minder gedoe.

Knippen of snijden?

All I have to say: lang leve mijn Silhouette Cameo.

Werkplek




Georganiseerd of chaos?


Ik benoem het als gestructureerde chaos. Er ligt overal gerief, alles door elkaar. Maar ik vind altijd alles terug wat ik nodig heb.

Eigen kamer of gezamenlijke ruimte?

De woonkamer doet ook dienst als bureau en atelier. 

Genoeg plek of te krap?

Welke creatieveling gaat er nu ooit zeggen dat je genoeg plek hebt? :p

Overig





Creatieve wens?


Meer tijd maken om ook voor mezelf dingen te maken en niet enkel voor de webshop of voor cadeautjes. En een breiwerk afwerken, dat ook.

Creatieve blunder?

Meer dan ik op 2 handen kan tellen: flock aan de verkeerde kant strijken, keergat toenaaien, ritsen vergeten openen en daardoor niet kunnen draaien, ... 

Creatieve tip?

Washitape kan een handig hulpmiddel zijn bij het naaien. Ik gebruik het wanneer ik penrollen maak om ervoor te zorgen dat ik recht naai en dat elke vakje even breed is.

Op welke creatie ben je het meest trots?

Goh, dat is moeilijk... Ik denk misschien wel mijn Ditte-jurk. Ik naai veel liever handtassen dan kledij, dus op die Ditte heb ik echt gezweet. Zeker omdat ik ook geen vanzelfsprekende stof had gekozen.




Mijn beurt om iemand te nomineren! En het stokje gaat naar ... Zonderdank, Verbeelding & La vie d'une reveuse. Veel plezier er mee dames!

Liefs,
Miss Pixie

#40dagenbloggen: 4/40
Aantal ingezette skipdagen: 1/6

Reacties

  1. Wat een leuke! Ik heb er al zin in :-)
    En die blunders, haha, heel herkenbaar :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Ditte is inderdaad prachtig! Ik zoek het patroon ook op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Ditte jurk blijf ik echt prachtig vinden. Zo'n mooi kleurtje. Ik was vorige week zo blij toen ik in een ander Action-filiaal kwam en ontdekte dat ze daar nog wel hun lijmrollers verkopen. Die gebruik ik immers heel vaak wanneer ik kaartjes maak. Ik probeer enkel materiaal te kopen wanneer ik meteen weet wat ik er mee wil doen maar vermits ik ook vrij veel krijg blijft mijn verzameling materiaal groeien. Tja, ooit zal ik dat wel allemaal hebben opgeknutseld zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die ditte is inderdaad top. Ik hoop dat je inderdaad nog eens tijd vindt om iets voor jezelf te maken en het hier te showen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da's een mooie jurk met een prachtige stof! Iets anders: ik heb ene blogprobleem waar jij naar het schijnt ook last van hebt of hebt gehad en ik stuurde je een mailtje daarover.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten