Homemade Ice Tea zonder suiker

Ik ben een echte zoetekauw. Koekjes, snoepjes, dessertjes, ... ik kan er geen genoeg van krijgen. En daarnaast heb ik ook een lichte frisdrankverslaving. Oopsie. Maar deze vakantie besloot ik mijn leven te beteren en besloot ik mijn dagelijkse portie light frisdrank te vervangen door een gezonder alternatief: huisgemaakte Ice Tea met stevia i.p.v. suiker.

De ingrediënten voor 1 liter Homemade Ice Tea:
- 1l water
- 2 zakjes citroenthee (Ik gebruikte groene thee met citroen, voor nog wat extra antioxidanten en zo..)
- 2 tot 3 klontjes stevia, afhankelijk van hoe zoet je het wil.
- Enkele takjes munt.
- 1 citroen.
- Ijsblokjes

En nu aan het werk! Kook het water en laat de zakjes thee een vijftal minuten trekken. Voeg terwijl de thee nog warm is de stevia toe (het lost beter op zo), de helft van de munt en het sap van een halve citroen. En nu komt het minst leuke deel: wachten. Zet de thee in de koelkast tot hij goed afgekoeld is.

Doe nu wat munt in een glas samen met een schijfje citroen en enkele ijsblokjes. Giet de thee erbij en geniet van de zomer in een glas :)



Groetjes,
Miss Pixie

Reacties

Populaire berichten