How I bullet journal: een nieuw notitieboek starten



Juli is ondertussen goed begonnen en een nieuwe maand wilt voor de meeste BuJo-junkies zeggen dat ze een nieuwe setup doen. Bij mij was dat ook het geval. Maar dan niet alleen een nieuwe maand opzetten, maar een heel nieuw schrift. Mijn Moleskine was eind juni, na 6 maanden gebruik, volledig vol. Het deed een beetje pijn om afscheid te nemen want ik kreeg hem cadeau en was er zo gek op!




Een nieuwe kiezen bracht enige stress mee, want ik heb hier een grote voorraad liggen. Ik twijfelde tussen een Harry Potter notitieboek met lege pagina's, een van de dotted grid boekjes die ik in de Flying Tiger kocht, eentje met lijntjes uit Disneyland, ... en alsof dat nog niet genoeg was, kreeg ik van BBNC nog 2 (!) leuke exemplaren van hun "Mijn bullet journal" opgestuurd om te reviewen (binnenkort komt die review online). Uiteindelijk viel de keuze op de mooi versierde Leuchtturm die ik van Kelly Jade kreeg tijdens onze BuJo supplies swap.




Ik besloot te gaan voor een minimalistische layout en schreef alles met een zwarte Stabilo fineliner. Jammer genoeg is er wel redelijk wat ghosting. Normaal stoort me dat niet zo, maar door de zwarte kleur is het wel redelijk zichtbaar en stoort het me dus een beetje. Tips voor fineliners bij een Leuchtturm zijn welkom ;) Verder gebruikte ik hier en daar mijn pastelmarkers van Frixion.

Tot nu toe gebruikte ik vooral schriftjes met lijntjes of ruitjes. Het is de eerste keer dat ik een dotted grid gebruik en het is wel even wennen. Ik vind het top voor de trackers en keihandig om banners te tekenen, maar voor te schrijven niet zo. Ik heb echt een lijntje nodig want mijn letters zweven nu zowat overal. Het zal nog wat wennen worden.

Ik had eind juni al een lijstje gemaakt in mijn Moleskine van welke pagina's en collecties ik zo overnemen en welke ik nieuw wou toevoegen. Ik had daarna ook direct een lijstje gemaakt van in welke volgorde ik ze wou dus de setup ging nog vrij snel. Vermits ik het ook minimalistisch wou houden, maakte ik deze keer geen tekeningen voor bijvoorbeeld mijn boeken of films die ik nog wil zien. Veel lijstjes in mijn Moleskine waren ook vol, dus het was leuk om volledige nieuwe te kunnen maken.




Deze nam ik (ongeveer) over van mijn Moleskine in mijn Leuchtturm:
  • Key
  • Future log
  • 2017 goals
  • Mega-braindump
  • My miracle morning
  • Level 10 life
  • Things I want to do
  • My wishlist (al werd die serieus ingekort omdat ik wil ontspullen)
  • Boeken
  • Films
  • Tv-programma's
  • Netflix series
  • Moodtracker (Hierbij besloot ik om de kleurtjes van de eerste 6 maanden niet over te nemen, maar gewoon eentje te maken voor de rest van het jaar. Aan het einde van elke maand neem ik de kleurtjes over in mijn vorig schrift zodat ik op het einde van het jaar wel een volledig overzicht heb.)
  • Monthly tasks
  • Swim progress tracker
  • Diepvriesinventaris





Deze pagina's voegde ik toe aan mijn nieuwe bullet journal:
  • 2018 appointments (waar ik al iets heel spannend kon noteren!)
  • Docu's die ik wil zien
  • Yummie resto's
  • Selfcare tasks in the next 6 months
  • Tank traacker
  • Weightloss tracker
  • Minsgame opvolgingspagina
Na al deze collecties startte ik de maand juli in een Harry Potter-thema (want ja, juli is Mr. Potter zijn verjaardagsmaand en daar moeten we iets mee doen he). De setup bleef hoofdzakelijk zwart met hier en daar (vooral bij mijn habit tracker) wat blauw en goud. Hier en daar vrolijkte ik een pagina op met een mooie rub on transfer die ik bij Action kocht. Ze hebben er met quotes, dividers, ... Ze zijn ook allemaal zwart, waardoor ze passen bij de rest van de layout die ik voor ogen had.








Hoe zit het met jullie BuJo? Wanneer zijn jullie gestart in een notitieboek en hoelang doe je er al mee? Wanneer is het tijd voor een nieuwe? Hoeveel schriften gebruiken jullie per jaar? Om jullie even een idee te geven: vorig jaar had ik er 6, voor dit jaar zit ik aan nummer 2.

Liefs,
Stephanie

P.S.: Ook benieuwd naar een fliptrough van mijn volle Moleskine? Schrijf je dan zeker in voor de nieuwsbrief want abonnees krijgen dit weekend een exclusief filmpje in hun mailbox!

Reacties

  1. Prachtig boekje, echt! Door jouw exemplaar te zien koos ik ook voor een blauwe LT, maar ik vind 'm net iets minder fel koningsblauw dan ik had verwacht... Ik kocht een LT omdat er in mijn andere boekje ghosting was, maar eigenlijk is het nu niet veel beter, toch als je met zwart schrijft.
    Hoera voor de minimalistische stijl, ik vind die zelf het leukste. Al zal ik nog wel wat tekenen in mijn boekje, of kaatjes of knipsels erin plakken. En washi, uiteraard. Het boekje gebruik ik alleen voor mijn blog, en wellicht ga ik er jaaaaren mee kunnen doen (omdat ik alleen maandplanningen gebruik). Ik ga er eens moeten over bloggen denk ik!
    En nu ben ik wel heel benieuwd naar die afspraak in 2018 :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb nog maar sinds eergisteren een bujo, ik koos ervoor om mijn werk er niet in te noteren tenzij het iets is dat ik thuis nog moet afwerken (dus op mijn to-do lijstje dan wel), verder is het niet zozeer een agenda, al staat er op de eerste week wel vermeld wat ik die weet van vaste afspraken heb zodat ik een beetje kan zien hoeveel tijd ik nog heb voor de taken die ik nog wil doen, maar mijn google agenda is veel te handig om die te skippen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ook bijna in een nieuw schrift(je) beginnen en wil het veel minimalistischer gaan doen dan dat ik het tot nu toe doe. In het begin was het leuk om te plakken, kleuren etc maar merk dat ik dat niet lang volhoud en dat het niet leuk blijft.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten