Review: Mus - Mijn bullet journal

Een tijdje geleden liep er in de Bullet Journal België-Facebookgroep een give-away georganiseerd door BBNC waarin er 4 exemplaren van de Mijn bullet journals van Mus te winnen waren. Zij schreef toen ook een review. De uitgeverij vroeg toen of ik ook interesse had in een exemplaar om te reviewen en na heel wat post-problemen ontving deze twee prachtige exemplaren.




Zoals ik ook al zei bij de review van Kelly haar boek sta ik nogal sceptisch tegenover de hele rage die rond het bullet journalen hangt. Dus ook tegenover deze schriften. Maar ik liet dat eventjes helemaal los toen ik deze review schreef, want ik begrijp wel waarom mensen fan zijn van dit soort voorgedrukte schriften.

Eerste indruk

Omg, die kaften! Ik kan niet zeggen welke ik het mooiste vind, want ze zijn allebei prachtig. Die met de vogeltjes is een gewone a5, de blauwe is ook a5 maar dan liggend. De kartonnetjes met daarop "Mijn bullet journal" kan je er gewoon afhalen en dan heb je nog steeds een leuke cover. Ik vind zo een losse kartonnetjes vervelend, dus ik zou het er van rond halen ofwel vastkleven. 

Het zijn op zich soft covers, maar best stevige soft covers. Aan de binnenkant van het kartonnetje is wel plek voor je key te noteren. Dus als je het er van  rond haalt, dan zoek je best een ander plekje voor je key. 




Wat vind ik leuk aan deze notebooks?

  • De mooie covers zoals ik al enthousiast zei in het vorige puntje
  • Er zitten verschillende lintjes in (altijd handig) die je als bladwijzer kan gebruiken
  • Vooraan in elk schrift zit er een mini-handleiding met ook enkele voorbeelden van pagina's
  • Het is dotted grid papier, bij die met de vogeltjes is het papier gelig/bruin (mijn favoriete soort papier) & bij de blauwe is het papier wit
  • Vrij dik papier
  • Lekker dik notebook waar je echt wel veel kan in schrijven. Heel erg geschikt dus voor mensen die niet graag vaak een nieuw notebook starten. Ik koos voor mijn 2e notebook van 2017 expres niet voor deze, omdat ik hem waarschijnlijk niet vol krijg tegen 31/12. Ik ga hem waarschijnlijk gebruiken als BuJo voor 2018.



Wat vind ik minder leuk aan deze notebook?
  • Het voorgedrukte, ik vind dat dat ingaat tegen de flexibiliteit van het systeem
  • Geen paginanummering en dat vind ik een gemiste kans
  • Het feit dat het een dik notebook is, maakt het misschien iets minder vlot om overal mee naar toe te nemen
  • De soft cover, ondanks dat hij vrij stevig is. Ik vind persoonlijk hard covers handiger.


Algemene conclusie?

Fijne notitieboeken met degelijk papier. Ik vind de liggende a5 heel origineel, maar weet niet goed of ik het handig zou vinden voor dagelijks gebruik. Ze krijgen een welverdiende 8/10 van mij.

Ook interesse in 1 van deze Mijn bullet journals van Mus? Op bol.com kan je ze vinden voor €11,99 in alle verschillende uitvoeringen én momenteel is de verzending gratis!




Welk schrift gebruik jij als BuJo? Iemand die deze van Mus gebruikt? Wat zijn jullie bevindingen?

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Hey, Ik ben wat aanders het twijfelen voor deze. Ik zoek iets betaalbaar om die dots eens uit te testen en deze lijkt me goedkoop in vgl met de rest. Hoeveel blz schat je dat er in gaan en betekent dat voorgedrukte ook bvb dat je een index al hebt enzo? Sorry ben nog wat aan het zoeken naar iets wat werkt voor mij zonder dat ik moet kunnen tekenen en zo van die dingen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zou printables kunnen gebruiken en een ringband mapje kunnen kopen bij de Action, Hema, of Bol.com. Dan kan je het uitproberen zonder te veel geld te besteden. Heb zelf ook eerst een gelijnde bujo gehad en toen overgeschakeld naar Leuchtturm 1917. Wereld van verschil. Het ziet er nu tenminste eens goed uit haha.

      Verwijderen
  2. Ik gebruik een papermates van deltas. Gevonden in de standaard boekhandel ook met een dotted grid. Heel tevreden van. Ik plaats er eens een foto van in de Facebook groep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze beide.... ook blauw en de vogels
    Rood zag ik laatst en die heeft ook een wauw factor hoor.....
    Daarnaast heb ik ook de Mascha planner en de happy planner..... de BuJo is voor het creatieve.... je kunt je gang gaan.... de andere 2 gebruik ik in combi met scrap!
    Beide superrrrr..... ik ben er blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die met de vogels, erg mooi inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik een LT1917, behoorlijk tevreden van. Vorig jaar plaats over, nu zal het nipt worden... Ik gebruik hem echt veel meer !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik ook een mus maar ze zijn geen A5. A5 is kleiner, zoals de LT1917

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een vreselijk boek. Dik papier? Dat klopt echt niet! Alles drukt door! Je kunt gehad alleen met potlood werken.... Geen ecoline, geen brush pens, geen fineliners...niks. uiteindelijk heb ik elke keer twee paginasp tegen elkaar gelijmd waardoor ik een goede dikte krijg om me uit te leven. Jammer, het had zo leuk kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het hangt heel erg af van welke druk je hebt. Ik heb echt eentje met goed papier. Geen bleeding, en evenveel ghosting dan in mijn LT of Moleskine. Ik gebruik wel geen ecoline enzo in mijn bujo's, dus daar kan ik me niet over uit spreken. Maar hier geen problemen met fineliners en brushpennen.

      Verwijderen
  8. Ik baal ook, vol goede moed aan de slag en enorme doordruk
    Ik kan ook alleen met potlood schrijven , fineliners van stabiliteit drukken door, evenals staedtler liners

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de rode eerst gekocht maar na een paar dagen toch maar die met de vogels opgehaald deze past beter bij mij
    schrijven met allerlei pennen gaat goed alleen stiften komen er soms door het papier

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Apply For Online Loan !!

    We offer loans with 3%,we offer Debt consolidation loans, business loan, Private loan,car loans, hotel loans, student loan, personal loan Home Refinancing Loans,For more details Email: ( trustenquiry05@gmail.com )
    ----------------------------------------------------------------------------
    Wij bieden leningen met 3%, bieden wij schuld consolidatie leningen, business lening, persoonlijke lening, autoleningen, hotel leningen, student lening, persoonlijke lening Home herfinancieren leningen, voor meer informatie Email: (trustenquiry05@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Thank You so much for your review. It's really helpful. Check out my Website. I'm providing clipping path service at affordable price.

      Verwijderen
  12. Getuigenis over hoe ik een einde maak aan mijn financiële zorgen

    Hallo allemaal, we verstrekken leningen aan particulieren, bedrijven en samenwerkende instellingen zakelijke leningen voor de financiering van landbouw en projecten. Ik ben mevrouw Clency Dexter. Ik woon in Florida en ik ben een gelukkige vrouw vandaag, ik wil de heer Pendelis Wealth bedanken voor de aangeboden diensten , een Godfearing man. (HET IS WAAR) contact via: pwloancompany484@gmail.com

    Beste wensen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heeft u een dringende lening nodig om uw bedrijf of voor welk doel dan ook te financieren? wij zijn gecertificeerde en legitieme en internationaal gelicentieerde leningverstrekker. Wij bieden leningen aan zakelijke ondernemingen, bedrijven en particulieren tegen een betaalbare rentevoet van 2%. Het kan een lening op korte of lange termijn zijn of zelfs als u een slecht krediet hebt, zullen wij uw lening zodra we uw aanvraag hebben ontvangen. wij zijn een onafhankelijke financiële instelling. We hebben door de jaren heen een uitstekende reputatie opgebouwd in het verstrekken van verschillende soorten leningen aan duizenden van onze klanten. We bieden gegarandeerde leendiensten van elk bedrag aan burgers en niet-burgers. We bieden gemakkelijke persoonlijke leningen, commerciële / zakelijke leningen, autoleningen, leasing / apparatuurfinanciering, schuldenconsolidatieleningen, woningleningen, enz. Voor alle burgers en niet-burgers met een van beide een goede of slechte kredietgeschiedenis. Als u ons bedrijfs-e-mailadres nodig heeft: (kplendes@outlook.com) kunt u ons een e-mail sturen met uw gegevens. E-mail mij vandaag nog en u zult blij zijn dat u het hebt gedaan. E-MAIL: kplendes@outlook.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. If you want to turn on the wireless capability, then you need to follow through some steps. These steps are elementary to follow, and anyone how to turn on wireless capability windows 10 to perform them. However, there are three methods by which you can fix your problem of capability.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. After you hire a real estate agent, they will either have intimate knowledge about the property or can find the details about the neighborhood for you. With their help, you can compare different lands with similar features and choose the best one for you. This is the main reason why people tend to hire a real estate agent.

    Through various pieces of software that can play the same role, due to technical limitations, a real estate agent will serve you more efficiently. So, never forget these reasons and always seek help from an agent before renting any property.
    Apartment Rent In Gulshan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Photography is my potion, from my childhood life i am doing work on this sector. Love to write blog on photography tips and tutorial also publishing in various platform. Last 5 years, I am working dedicatedly in this industry. Here I would like to share my Professional knowledge which has proper guideline to enhance newbie photography career. Check out my latest pages
    Background Removal Service
    Image Masking Service
    Photo Retouching Service

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Thanks for all your efforts that you have put in this. very interesting information.

    clipping path

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Good blog you have here.. It’s difficult to find excellent writing

    image masking service

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thank you for this informative information.It is very useful for one who wants to know about USA verified PayPal account trends

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Very nice notebook design! I like those cover two. Both covers are beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Picsera is one of the most easy and effective image background removal tool. Now you don't have to spend countless time just for removing image background. Here you can create thousands of png images at an affordable price. This is the best solution for professional background removal services.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. This is a great blog and informative.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hello there! Pretty nice post. Thank you for sharing this article.we have one of the best hard Disk cleaner called WinDirStat which will help you to clean up unneeded files from your PC

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Good information, great here. FixPaths offers one of the most effective photo Background Removal Service

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten