Het bullet journal van blogster Just Delphine

Ik lees zo vaak hetzelfde in de verschillende bullet journal Facebook-communities: Ik ben bang om te starten, ik kan niet tekenen, ik ben niet creatief, ... Ik schreef hierop als antwoord al twee posts met allerlei misverstanden over bullet journaling. Maar dat hielp niet echt. Dus ik besloot een nieuwe rubriek in het leven te roepen: Het bullet journal van ... Daarbij laat ik iemand aan het woord over zijn of haar bullet journal. Echte mensen, echte bujo's en vooral echte inspiratie.




Blogster Just Delphine


Ik ben Delphine, een PhD studente die in haar vrije tijd graag kledij naait en daarover blog op de blog Just Delphine.



Ik leerde bullet journaling via deze blog. Bij Miss pixie had ik er al over gehoord, maar het was via de blog en het boek van Tales from the crib dat ik aan het systeem begon. Ik begon mijn eerste boekje begin juli 2017. Mijn bullet journal is voor mij een manier om alle lijstjes samen te houden en een overzicht te bewaren. Mijn planning voor privé-zaken gebeurd ook in dit schriftje.





Ik heb voor het werk ook nog een klein schriftje met to do’s enzo. In mijn bullet journal zelf gebruik ik ook elementen van de passion planner om zo doelgerichter te kunnen werken, deze printables zijn gratis te verkrijgen via de site van Passion Planner als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
Op werkdagen gebruik ik mijn privé BuJo niet om echt dingen te plannen per dag maar op vrije dagen en weekenddagen wel. Afhankelijk of dat het een dag wordt waarbij alles gepland is gebruik ik een set-up per uur of anders eentje met doelen per dag.




Ik begon in een schriftje van HEMA met lijntjes en ben nu net gestart in een nieuw schriftje met dots. Verder gebruik ik af en toe wel kleurtjes uit de Hema en stickers om alles wat op te vrolijken. Onlangs ben ik overgeschakeld van fineliner naar gewone balpen omdat ik dat aangenamer vind om mee te schrijven en het niet te hard overkomt.






Mijn ultieme bullet journal tip? Als je wilt starten, neem dan gelijk welk schriftje (liefst met een vrolijke kaft) en begin er gewoon aan, niet teveel bij nadenken, als je schriftje niet te duur was heb je er eigenlijk niets bij te verliezen. Maak ook niet de fout om teveel te willen afwerken qua to do’s, je wordt er niet vrolijker van. Af en toe eens foert zeggen moet ook kunnen, ook al stond het op je lijstje!




Vanaf nu verschijnt deze rubriek tweewekelijks op zondag met telkens een andere bujo- of planner-fan aan het woord. Wil jij graag een bijdrage leveren voor deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar misspixiesblog@gmail.com.

Wil jij ook graag een bullet journal starten, maar weet je niet goed hoe er aan te beginnen? Kom dan een van de Bullet Journal workshops volgen waarin ik het volledige systeem uitleg en daarna samen met jou aan de slag ga. De data zijn:
  • 10/02 van 13u tot 16u bij Bazaar in Vilvoorde 
  • 11/03 van 13u tot 16u bij Fabrieck in Sint-Niklaas
  • 17/03 van 13u30 tot 16u30 bij Woest in Gent
Inschrijven of meer info via een mailtje naar madebymisspixie@gmail.com :)

Reacties

  1. Wat een leuke rubriek Stephanie! Fijn om eens een kijkje te krijgen in andere mensen hun bullet journal. Ik ga u een mailtje sturen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk....deze manier ga ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten