How I bullet journal: vacation

**For English scroll down**


Voor velen moet ze nog beginnen, maar de mijne zit er jammer genoeg al op. Ik heb het over vakantie! Ik ging onlangs een weekje naar Spanje én mijn BuJo ging met me mee. Want een vakantie plannen en beleven dat gaat hand in hand met BuJo'en. Benieuwd hoe?

Ik keek echt uit naar mijn vakantie. Het was ondertussen al 3 jaar geleden dat we nog langer dan een weekend weggingen en naar het buitenland gingen (korte tripjes naar Frankrijk of Nederland niet meegeteld). Dus maakte ik een aftelkalender waarbij ik elke dag een bolletje kon inkleuren.





Daarnaast moest er heel wat gepland worden. Ik maakte een lijst met alle taken die ik nog moest doen voor ons vertrek. Van mijn e-reader opladen tot uitschrijven wat mijn zus moest doen tijdens het cat-sitten. Het gaf me rust om alles zo in 1 lijstje verzameld te zien en af te vinken. Ook de kleine dingen die ik anders zou vergeten (dingen opladen dus :p).





Ik maakte daarnaast ook nog een inpaklijst voor mijn valies en eentje voor handbagage. Ik haalde mijn tekenkunsten daarvoor boven. Die tekenkunsten zijn echter wel onbestaand. Dus het ziet er niet uit zoals ik het in mijn hoofd had, maar het werkte even goed. Doordat ik mijn BuJo ook mee had op reis diende deze lijst dubbel. Enerzijds zodat ik alles wat ik nodig had kon inpakken voor vertrek en anderzijds als checklist voor de terugkomst om na te kijken of alles van op het lijstje ook terug in de valies zit. Heel handig!




Tijdens mijn weekje in Spanje maakte ik elke dag enkele aantekeningen over wat we hadden gedaan, hadden gegeten, hoe het weer was, ... En ik plakte enkele souvenirs in zoals naaldjes van de naaldbomen in het natuurreservaat waar we gingen wandelen, vliegtuigtickets en (overbelichte) Instax-foto's. Ik versierde de pagina's met leuke stickers uit de Zeeman en een oud Flow-vakantieboek.


Stickers - Zeeman



Stickers - Flow Vakantiebox


Daarnaast gebruikte ik reizen als thema voor het begin van de maand en gebruikte ik die bruine tinten van de koffer als mijn 2 accentkleuren voor de maand.







De enige spread die ik vergat te maken (en wel kan aanraden) is een lijstje met de adressen van de personen naar wie je kaartjes wil opsturen. Want die waren wij vergeten en dus moest er heen en weer worden gesmst.

Waar gaan jullie op vakantie? Of zijn jullie net als mij al terug? Hoe gebruiken jullie je BuJo voor - tijdens - na de vakantie?

Liefs,
Miss Pixie

***



While the most of you are counting down to your annual vacation, mine has already past. We spent a lovely week in Spain and my BuJo was also invited. Because a Bullet Journal makes an excellent traveling companion.

I was like reeeeeeally looking forward to our vacation. So I made a countdown page where I could color a circle everyday we came closer to our departure. After that I made a list with everything I needed to do before we left. Like charging my e-reader and Ipod and writing down instructions for my sister who was catsitting Dobby while we were gone.





Of course I also made a packing list. Two actually: on for our luggage and one for hand luggage. I used my (non-existing) drawing skills. Doesn't look like I wanted, but it worked anyway. I also used the same list when we went back home to check if everything that we brought was going back home with us. Very handy!



While we were in Spain I made some notes everyday on what we did, what we ate, how the weather was, ... And I collected little things that I glued down like Instax-photo's, airport tickets, ... I've also added some cute stickers to the pages. It's a lovely collection of memories to look back at.






We went to Spain at the beginning of the month so I choose a travel theme for june. I've drawn a suitcase on my openingpage and used those browns as my 2 monthcolors.





Where are you guys going on vaction this year? Or has your vacation, as mine, already past by? How do/did you use your BuJo for your trip?

Love,
Miss Pixie

Reacties

  1. hoi Stephanie,
    ik gebruikte mijn bullet journal ook al om onze skivakantie voor te bereiden, kwestie van inderdaad voor het ganse gezin de belangrijkste dingen mee te pakken (en op tijd de mutualiteit bijstandskaartjes aan te vragen, na te kijken of de kids id's nog geldig waren, ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik gebruik een los schriftje hiervoor (los van het feit dat ik geen echte bujo heb maar meer een creatief naaischriftje) omdat ik mijn reisvoorbereiding dan ook kan uitlenen aan mensen, ik mocht in het verlenen al zo'n dingen lenen van mensen waardoor ik dat wel tof vind als extra tips enz
    wij gaan trouwens naar barcelona dit jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prijs je gelukkig dat je buiten hoog seizoen kan gaan 😉
    Ziet erg leuk uit. Ik moet nog beginnen met bujo...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten