Mijn eerste Silhouette Cameo project

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn familie een prachtcadeau. Iets dat al eventjes op mijn verlanglijst stond. Iets dat voor nog meer creatieve tabbladen in mijn hoofd gaat zorgen, maar dat neem ik er graag bij. Ik kreeg namelijk een Silhouette Cameo 3. Mijn familie is de beste <3

Ik wou er het liefst direct mee aan de slag, maar een woordje uitleg was welkom. Gelukkig zat dat in mijn cadeau inbegrepen. Ik kreeg in 't Dreefhuys in Ninove (waar mijn cameo en ook mijn naaimachine vandaan komen) een meer dan grondige uitleg van de machine en de materialen.

Jammer genoeg ontbrak het me de eerste weken na mijn verjaardag aan tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ik probeerde enkele dingen uit met karton, maar die waren niet allemaal even geslaagd.

Gisteren ging ik aan de slag met vinyl. Een van mijn familieleden die had bijgelegd voor mijn machine had gepersonaliseerde cadeau's nodig. Zo'n 15 stuks. En vrij dringend... Wel, het was de figuurlijke trap onder mijn kont die ik nodig had om eens echt tijd te maken en aan de slag te gaan.

We zochten verschillende quotes uit en testen uit welke het meest geschikt waren voor ons project: koffiemokken. Het was even zoeken en prutsen om alle restjes perfect los te krijgen. Een eerste probeersel belandde in de vuilbak. Een klein krullerig lettertype was niet zo geschikt als 1e project. Dus kozen we een andere quote. En ons geluk kon niet op toen de tekst op de eerste mok stond. 




Al snel vonden we een systeem van snijden, pellen en plakken. We werkten als een machine en binnen het uur hadden we de eerste 7 tassen klaar. 's Avonds werkte ik de overige 8 af. En ik ben heel blij met het resultaat.





Ik kreeg ondertussen al enkele berichtjes i.v.m. met vinyl op koffiemokken en dat dat misschien niet zo een goed idee is. Volgens mijn leverancier lukt het met glanzende vinyl wel, maar mag je ze enkel in lauw-warm water afwassen en zeker niet in de vaat steken. Hopen dat hij gelijk heeft.

Wat vinden jullie van het resultaat? Wat was jullie eerste cameo-project?

Fan van de tassen, maar zelf niet zo handig? Volgende week zaterdag sta ik met de Made by Miss Pixie-webshop op de topdag in Ninove en daar kan je naast mijn vaste collectie ook leerkrachten-cadeautjes shoppen.

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Oh, zo mooi! Ik heb (nog) geen cameo, maar een vriendin van mij wel, en zij gaat een sticker voor op mijn blog-bujo maken. Joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof cadeau zeg! Ik ben benieuwd naar je creaties. Deze mokken vind ik al mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Je hebt er een nieuwe verslaving bij, ik spreek uit ervaring ;-). En ik moet zeggen dat ik er ook enkele maakte die m'n blog nog niet haalden, maar die ik gewoon mee in de vaatwasser steek en waar de vinyl nog niet losgekomen is (toch al zeker meer dan 1 maand). Maar dat zal natuurlijk geen jaren blijven zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey! Je zal veel plezier beleven aan dit fantastisch cadeau! Helaas valt vinyl inderdaad van porselein met der tijd. Kocht me dus nu een porselein stift. Mal maken met vinyl en dan met stift. Ga dat eens uittesten maar nu nog tijd vinden ��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nog geen cameo, maar na de verbouwingen koop ik mij er één. Dat staat al even vast. Blijven experimenteren, zou ik zeggen, ik volg dat hier graag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi! Die cameo staat hier ook nog op de verlanglijst (eigenlijk die van manlief :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maakte er ook al een aantal met glanzende vinyl, maar heb er eigenlijk zelf geen in gebruik... Moet dat misschien ook wel es doen, om uit te testen hoe lang dat blijft hangen en in welke omstandigheden :D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten