Stik Belgique: Compagnie M. Susanne cardigan

Twee jaar geleden kreeg ik voor kerst een cadeaubon van Les tissus du chien vert. Dat is een prachtige stoffenwinkel in centrum Brussel. Enkele weken na kerst ging ik mijn bon al verzilveren. Ik kocht (onder andere) een prachtige grijze wollen stof. Ik had wel enkele patroontjes in mijn hoofd, maar toch bleef de stof 2 jaar lang onaangeroerd in mijn kast liggen. Tot ik er voor Stik Belgique de schaar inzette.

Het stofje heeft een prachtig chevronpatroon en is lekker warm.
Dobby was ook grote fan!

Een van de patronen die ik al van in het begin in mijn hoofd had was de Susanne cardigan van Compagnie M. Ik maakte al enkele korte exemplaren (die nog niet geblogd raakten) die ik heel graag draag. En in deze stof zag ik wel een lange versie die wat een mantel-achtige vibe zou hebben. De achterzijde van de stof was prachtig dus ik kon gaan voor een eenvoudige versie. Een probleem: het patroon is bedoeld voor stofjes met rek. En dat had dit stofje dus amper.




Ik waagde het er toch op en knipte hem een maat groter dan mijn andere versies. En dat bleek een goed idee te zijn, want hij zit echt heel goed! De mouwen konden nog iets beter passen: bovenaan zijn ze wat los en ze zijn iets te lang. Dat laatste loste ik op door ze op te rollen zodat je ook nog de mooie binnenkant ziet zoals bij de zakken. En nu ga ik jullie spammen met een heleboel aan-foto's!









Stof - Les tissus du chien vert
Patroon - Susanne cardigan van Compagnie

Verder valt er niet veel over deze trui te zeggen. Alleen dat het alweer een toppatroontje is van Compagnie M. En dat ik de trui nog even terug in de kast ga hangen, want hij is net ietsje te dik en te warm voor deze plotse warme nazomer. Oh en ook nog: dikke merci aan Zus om fotograaf van dienst te zijn!

Wat vinden jullie van mijn versie van de Susanne cardigan? Wie maakte er ook al eentje? Wat is jouw favoriete versie: kort of lang?

Liefs,
Miss Pixie



Reacties

  1. oooh echt een leuke! ik heb ook enkele susannes en mijn favorietje is eentje tussen de twee, ik ben namelijk een beetje kort voor de lange versie maar zie wel graag ietsje langer dan de korte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi! Ik heb er nog geen in mijn kast hangen. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pareltje ! De lange versie is hier favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stofje zeg!!! Ik zie het model het liefst in het lang, maar daar komt niet iedereen mee weg...

    De zus heeft mooie foto's genomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, heel mooi! Het is een leuk patroontje en de stof is er perfect voor. Heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat is een mooie versie!
    Ik heb het patroontje liggen, maar euhm ja, ik moet eerst nog leren naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten