Crea-hop Sinterklaaseditie: pepernoten tiramisu + give-away van wat cameoleuks

Ik doe voor een tweede keer mee aan de crea-hop die Anne van Simple Thoughts organiseert. Meer lezen over die eerste keer kan hier. Een crea-hop is een creatieve bloghop. Dit is een soort van kettingbrief waarbij je van blog naar blog wordt gestuurd. We bloggen allemaal over hetzelfde thema en organiseren allemaal een winactie. Het thema van deze creatieve bloghop is Sinterklaas.

Je bent hier normaal terecht gekomen via de blog BMelloW. Een hele leuke en creatieve blog. Zij maakte een leuke Sinterklaas-pinata. Heel erg leuk om al dat lekkers in kwijt te kunnen. En op het einde van mijn post verwijs ik jullie weer door naar iemand anders. Maar nu deel ik eerst mijn recept voor heerlijke pepernoten tiramisu met jullie.

Pepernoten tiramisu



Ingrediënten voor 4 personen

  • 400 gram mascarpone
  • 200 gram pepernoten
  • 150 ml oploskoffie (afgekoeld)
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 150 gram suiker
  • 3 eieren
  • zeste van 1 mandarijn (de partjes kan je dan gebruiken als versiering)
  • 20 ml Grand Marnier of Cointreau of Madarine Napoleon (Als je het maakt voor kinderen dan kan je de alcohol weglaten)



Werkwijze

  1. Maak een kop (150 ml) oploskoffie en laat deze afkoelen.
  2. Scheid de eieren. Het eiwit klop je met de helft van de suiker tot een stevige massa. Het eigeel meng je met de rest van de suiker en de vanillesuiker. Klop het tot een luchtige massa.
  3. Meng de mascarpone met het eigeel en de zeste van 1 mandarijn. Spatel het eiwit er door heen.
  4. Meng de koffie met alcohol die je koos.
  5. Nu gaan we de tiramisu samenstellen. Dit kan in een grote schaal of in leuke aparte potjes. Ik pimpte enkele lege confituurpotten met mijn cameo helemaal in Sinterklaasthema.
  6. Dop enkele pepernoten in de koffie en vorm je eerste laag. Daarop volgt een lepel van het mascarpone-eimengsel. Daarna weer pepernoten gevolgd door de mascarpone tot je potje vol is.
  7. Dek af en laat minstens 1 uur opstijven in de koelkast. Het is nog lekkerder als je het een nachtje laat staan.
  8. Als je de tiramisu opdient dan kan je hem afwerken met wat verkruimelde pepernoten en/of een partje mandarijn.
  9. Smullen maar!



Winactie

De tiramisu die hebben we al lang achter de kiezen, maar die potjes waarin ik hem serveerde staan hier wel nog te blinken. Ideaal voor snoepgoed in op te bergen, een kaarsje in te laten branden of dus tiramisu in te serveren.

Wat moet je nu doen om deze twee potjes te winnen:
  1. Laat een reactie na op deze blogpost met wat jij het leukste vindt aan Sinterklaas.
  2. Like de Facebookpagina van Miss Pixie's Blog.
Je kan deelnemen tot 24/11/2017 om middernacht. Op 25/11/2017 maak ik de winnaar bekend.




Zin in nog meer Sinterklaas-fun? Klik dan door naar de dames van ElsaRblog. Zij vertellen meer over een Sinterklaas-knutselpakket. Dus hop hop hop. 

Nog eens dikke merci aan Anne voor alweer een top organisatie!

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Het leukste aan sinterklaas vind ik de verjaardag van onze tweeling Lucas & Eva op 5 december hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overal hoor ik mensen lyrisch zijn over pepernoten, maar als je geen kaneel lust is daar toch niks aan hoor ;-)
    Zo'n leuke potjes! Die cameo is toch een leuk ding zeg! Schoon gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk. Leukste aan sinterklaas die snoetjes te zien als er aan de deur wordt geklopt en de zwarte pieten binnen komen met mooie cadeaus. Ze erna zo fijn spelen net alles. Heerlijk samen zijn met familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nathalie Bottinga18 november 2017 om 09:11

    Ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 😍😍😍😍😍😍 ik doe mee vr de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe graag mee.
    Mmm, weer een heerlijk recept erbij.
    Het leukste aan de sint vind ik de gezelligheid, het grote geheim en het snoepgoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Neeeeeeee - slecht voor mijn dieet!
    Maar zoooooo lekker! Ik hop lekker verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt heel lekker! Ik hop nog even verder!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke potjes! Doe graag mee. Zal het recept graag een uitproberen, lijkt me erg lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmm, dat klinkt als een super lekker recept. Ik ga hem bewaren. Zoek namelijk nog leuke recepten voor het heerlijke avondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het leukste vind ik de verwondering van mijn kinderen, ik hoop dat dat nog een tijdje mag duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hetleukste aan Sinterklaas is de verrukking op de gezichtjes van alle kinderen als ze Sint en Piet zijn. Dan hebben we het nog niet eens over de verukking, als er iets in de schoen zit. Zelfs met alleen een mandarijntje. Ik ben Claudia Diependaal ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen nl bij reageer als.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe graag mee, want dit zijn hele leuke glazen! Het leukste aan Sinterklaas is dat ik mij weer helemaal een kind voel. Ik ga terug naar een gelukkige jeugd!
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de spanning van de kleintjes het allerleukst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke gkazen potjes, maar je recept lijkt me ook super sinterklaasproof, het proberen waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super toetje voor in de Sinterklaasperiode! Ik sla de winactie over, maar nog veel succes met de hop!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk recept. Dat ga ik zeker maken.
    Aangezien ik de die ik heb sla ik de winactie over. Wat een toffe apparaten zijn het he!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goedemorgen!

    Wat superleuk om via deze creahop allemaal nieuwe blogs te ontdekken! Voel me echt een kind dat zijn schoen bekijkt die door sinterklaas gevuld is! :D

    Hmmmmm!!! Dat verwentoetje ziet er heerlijk uit! Ik ga ze ook proberen te maken voor op sinterklaasavond na de kaasfondue... Hopen dat ze zo lekker smaken als ze eruit zien! :D

    Ik doe graag mee aan je winactie, geweldig die potjes! <3

    Het leukste aan sinterklaas vind ik het geven! Het geven aan mensen die het niet verwachten vind ik nog wel het allerleukst... Zo ligt er al een pakje klaar voor de overbuurvrouw, heb ik in de pantylade van mijn oma een pakje verstopt en zo staan er nog drie of vier dingetjes klaar. Superleuk, vooral als de mensen er nooit achterkomen van wie het was!

    Ook gelovende kinderen vind ik geweldig: de spanning, verrukking, verrassing, verbazing, het enthousiasme! Ik geniet daarvan met volle teugen mee...

    Nou, ik ga naar je facebook, leer ik je meteen een beetje beter kennen...

    Tot ziens,
    een hele fijne sinterklaasperiode gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet dit er heerlijk uit, en wat een leuke manier van serveren. Ziet er meteen super feestelijk uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het leukste aan sinterklaas vind ik momenteel samen met mijn 18maand oude zoontje naar Dag sintetklaasje kijken. Terug een excuus om te kijken naar de beste sinterklaas & zwarte piet! Ook heb ik gisteren net voor het eerst zelf glutenvrije pepernoten gemaakt gelet ik zelf coeliakie heb! Dit dessertje ga in zeker maken!! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben dol op tiramisu, dus deze winactie doe ik zeker mee.
    Veel succes met de Hop ☻

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet dat er lekker uit! Ik ga dit zeker eens maken, wellicht met kerst wel (oke geen pepernoten tijd meer maar who cares?)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten