Kerstgevoel in januari: dit maakte ik voor onder de kerstboom

We zijn intussen half januari, de feestdagen liggen achter ons en alle kerstversieringen zijn weer opgeborgen. En toch stond er hier nog een kerst-blog op de planning. Want nu zowat alle cadeaus bij hun eigenaars zijn beland, kan ik eindelijk tonen wat ik allemaal maakte. 

Dit jaar liet ik de naaimachine vrijwel helemaal aan kant en leefde ik me uit met mijn nieuwste speelgoedje: de Silhouette Cameo. Ik gebruikte hem al eerder om vinyl en flock te snijden en dat ging telkens vrij goed. Dit keer ging ik aan de slag met een ander soort materiaal: flex. En laat ons zeggen dat dat iets minder goed ging. (Zo het soort minder goed waarbij er traantjes van stress en frustratie kwamen kijken. Ik was dan ook weer heel last minute begonnen aan alles.)

Als eerste maakte ik op vraag van mijn zus een dekentje voor haar kat. Ze bezorgde me een zacht en fluffy fleece denken waar ik zijn naam op zette in flock. De eerste keer dat ik de combinatie flock en fleece probeerde en dat ging goed. Je moet alleen iets voorzichtiger zijn wanneer je de drager losmaakt.


Deken - Zeeman
Flock - Feeërieke

So far so good. Daarna ging ik aan de slag voor het lief. Zijn broer maakte een logo voor zijn zaak en was zo lief om me dat door te sturen. Allereerst sneed ik het uit in vinyl om op zijn laptop te kleven. Daar vergat ik dus wel een foto van te nemen. Als tweede cadeau wou ik het logo op een t-shirt zetten met flex. En toen besloot de machine er anders over. Een deel van de afbeelding was niet uitgesneden, de rest wel. Ik probeerde te redden wat er te redden viel, maar het resultaat is niet 100%. Ik gaf het toch cadeau met de boodschap dat er nog een betere versie volgt. 


T-shirt - Primark
Flex - Feeërieke

Mijn zus die kreeg een sweater met een opdruk die helemaal bij haar past. Met deze tekst had ik helemaal geen problemen qua snijden, pellen of persen. Hoera! Ik was gemotiveerd om verder te doen. Maar bij het volgende project - een ritstasje voor mijn zus - liep het weer mis. Links waren alle letters uitgesneden, rechts niet. Ik loste dit op door die letters nog eens uit te snijden uit een ander stukje flex. 

Het tasje vulde ik met allerlei leuks dat je zowat in elke handtas hebt zitten: handcrème, spiegeltjes, handgel, ... Ze kreeg ook nog een portemonneetje in kurkleer dat paste bij de clutch die ze een tijdje geleden bij me kocht.






Trui, ritstasje en flex - Feeërieke
Kurkleer - Kbas
Rits - Veritas

Mijn schoonzus verjaart op tweede kerstdag en dat vraagt ook om enkele leuke handmade goodies. Ze heeft waarschijnlijk al 1000 stoffen schoudertassen, maar ik voegde er toch nog eentje toe aan haar collectie. Een zwarte met dezelfde tekst dan mijn zus haar trui. Ook zij kreeg een leuk ritstasje met een opdruk die helemaal bij haar past. Ik pinde hem een hele tijd geleden omdat hij me direct aan haar deed denken.


Schoudertas, ritstasje, flex - Feeërieke

Ik kwam erachter dat flex bevestigen met een strijkijzer toch niet zo heel handig is. Of misschien doe ik het gewoon fout. Iemand tips? Of kijk ik best eens uit voor een pers?

Er zijn nog enkele mensen wiens cadeau ik niet op tijd afkreeg (I know, shame on me!). Maar die krijgen het zeer binnenkort. En dan post ik hier wel een follow up ;)

Wie van jullie maakte ook zelf kerstcadeautjes? Met welk materiaal ging je aan de slag?


Liefs,
Miss Pixie

P.S.: Sorry voor de kwaliteit van de foto's, maar het zal voorlopig zo zijn. Mijn pc weigert bepaalde programma's uit te voeren momenteel en foto's bewerken lukt dus niet... Ik hoop mijn pc snel te kunnen vervangen.

Reacties

  1. Je moet gewoon persen met het strijkijzer. Zeker niet strijken (dus niet bewegen) en ook zeker niet stomen. Dan moet het wel goedkomen, lijkt me. Jammer dat je er zo veel tegenslag mee had. Wel hele leuke cadeaus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke cadeautjes! :-) Ondanks de tegenslag is dat precies toch goed gekomen. ;-)
    Wat ik me wel afvraag als ik gepersonaliseerde t-shirts enzo zie passeren die met een Cameo of gelijkaardig toestel gemaakt werden: Blijven de prints ook mooi na veelvuldig wassen van de kleren?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk allemaal.
    Qua opstrijken: met een simpel strijkijzer gaat het goed, niet met zo een stoommachine. Best strijken op een harde ondergrond.
    Ik kocht wel een pers want gaat nog zoveel beter :-)
    Gekocht bij silhouette shop.
    Cadeautjes zien er wel heel leuk uit. Spijtig dat je zoveel hebt moeten prutsen. Als je de druk een beetje verhoogd bij de snijinstellingen kan je dat normaal gezien oplossen.
    Ik maakte dit jaar veel cadeautjes met de cameo dus ondertussen al wat ervaring :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten