Maxi-skirts for the win

Maxi-skirts en maxi-dresses: ik vind dat echt prachtig. Maar met mijn 1m64 is het niet eenvoudig om er in de winkel eentje te vinden die ik niet nog moet inkorten. Plus: ik vond ook gewoon geen  enkele met een leuke print naar mijn goesting. De oplossing? Er zelf eentje maken dan maar!

Op Instagram en Facebook vroeg ik om stoffentips en patroontips. Het stofje dat ik oorspronkelijk in gedachten had, bleek volgens velen te licht te zijn om mooi te vallen. Maar een bezoekje aan de webshop van Madeline de Stoffenmadam zorgde al snel voor vervanging.





Mijn oog viel op een petrolkleurige viscose jersey met vogels en bloemen. Ik bestelde er nog een glitterende elastiek bij en meer was niet nodig om aan de slag te gaan. (De zwarte elastiek van SYAS kocht ik voor eventueel nog een simpele zwarte maxi-skirt te maken).

Qua patroon hield ik het simpel: gewoon aanrimpelen en elastiek aanzetten. Qua stofbreedte nam ik de omtrek van mijn taille + de helft van diezelfde omtrek. Ik wou niet te veel rimpelen omdat dat snel nogal onflatterend kan uitvallen. Maar achteraf gezien valt hij nu nogal recht terwijl mijn doel flowy was. Dus misschien had ik toch iets breder moeten knippen.

Om jersey te rimpelen gebruik ik trouwens flosdraad. Heb dat ooit eens gelezen op Pinterest en dat werkt heel goed. Gewoon de flosdraad recht op je stof leggen, er over zigzaggen en dan zachtjes aan trekken.












































Ik maakte de rok op ongeveer anderhalf uur - in een "ik heb niets om aan te doen" moment -  en was heel blij dat het zo vlot ging en ik hem kon dragen voor de BBQ bij mijn schoonpa zondagavond. Anderzijds was ik wel niet zo zeker van het resultaat. Ik kreeg nochtans complimentjes van het lief, schoonmama en schoonzus. Maar ben nog niet zeker genoeg om hem in het openbaar te dragen.


Dikke dankjewel aan de schoonzus om foto's te maken en aan de schoonpapa om mijn foto's te fotobomben waardoor ik toch iets wat natuurlijk lach. Ik haat op foto staan :p

Wat vinden jullie ervan? Houden jullie ook zo van eenvoudige snel klaar projectjes? Wat was het laatste DIY-project waar jij je aan waagde?

Liefs,
Miss Pixie

P.S.: Ik kreeg verschillende mails en Messenger-berichten dat het niet lukt om hier een reactie achter te laten. Het is bij een groot aantal Blogger-blogs zo en heb nog geen oplossing gevonden. Het zou kunnen liggen aan de browser van waaruit je mijn blog bezoekt. Mocht het je niet lukken om te reageren, aarzel dan niet om me via een ander kanaal te contacteren.


Reacties

  1. Leuke post! Inderdaad niet gemakkelijk om er in de winkel eentje te vinden die je niet nog moet inkorten. Ik droeg mijn zelfgemaakte maxi rok vandaag voor de tweede keer, het blijft wennen, dus ik snap de aarzeling :D Maar zo te zien staat het je wel echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij staat je heel goed! De breedte vind ik ook perfect zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan! Leuk stofje trouwens. Als ik de naaimachine geregeld kan krijgen (lees grote lussen aan achterkant stof ) bestel ik mij ook zo'n leuk stofje en maak ik er mij eentje. Bedankt voor deze leuke fijne en plezierige uiteenzetting van deze prachtige lange rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel leuk! Je overtuigt me om het met mijn 1m63 ook te proberen. Maxi rokken en jurken zijn trouwens zoooo duur in de winkel, da's echt iets dat je zelf goedkoper kan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Niet onzeker over zijn hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig! Niet twijfelen. Staat heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dragen die mooie maxi rok!Ik heb er momenteel in de kast hangen of aan zoals momenteel ;-) Je staat er prachtig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind 'm heel mooi en flatterend!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten