Zonder suiker 2.0 week 1

Ik verkondigde het al op Instagram: ik was het beu om terug slaaf te zijn van de suikerduivel. Dus haalde ik het boek "Zonder suiker" van Anne-Marie Reuzenaar terug boven, las het nog eens grondig door en startte vorige week maandag met suikerdetox 2.0. Net als de vorige keer hou ik voor jullie een (eet)dagboek bij.





Afgelopen weken verliepen niet zonder slag of stoot. De oma van mijn vriend overleed en er werd van hier naar daar gecrosst. Boodschappen deed ik niet dus het was wat behelpen met wat er in huis was. Ik kreeg dan ook nog eens te kampen met een zware aanval van netelroos waardoor ik schrik had om te eten en het erger te maken. Een bewogen week dus.

Ik was met al die emoties ook niet te streng voor mezelf. Ik at af en toe dus niet volgens de detox. Maar suikerrijke snacks én mijn geliefde Cola Zero raakte ik niet aan. Toch al een stap in de goede richting.

Eetdagboek


Maandag 28/05

Ontbijt: overnight oats
Lunch: slaatje
Tussendoor: rijstwafels
Diner: 3 stukjes pizza

Dinsdag 29/05

Ontbijt: overnight oats
Lunch: wortelwrap met rauwkost
Tussendoor: rijstwafel
Diner: tortellini met spinazie en ricotta, prinsessenboontjes, tomatensaus

Woensdag 30/05

Ontbijt: overnight oats
Lunch: crackers (ik dacht soep te hebben ontdooid maar het bleek saus te zijn)
Tussendoor: meloen
Dinner: wortelwrap-tosti van parmezaan en prosciutto met tomatensalsa



Donderdag 31/05

Ontbijt: koffie
Lunch: broodje met ham
Dinner: /
(Ik had last van netelroos en was bang om te eten en nog meer uitslag te veroorzaken)

Vrijdag 1/06

Ontbijt: Griekse yoghurt met zelfgemaakte granola
Lunch: broodje met ham
Tussendoor: rijstwafel
Dinner: slaatje met prosciutto en meloen



Zaterdag 2/06

Ik hield niet bij wat ik allemaal at, maar het was niet zo ok.

Zondag 3/06

Ontbijt: /
Lunch: /
Tussendoor: /
Dinner: Volkoren couscous salade met rundschipolata

Op de weegschaal


Niets erbij en ook niets er af. Een beetje wat ik had verwacht.

Moeilijk deze week

  • Verdrietig zijn en geen troost zoeken in een koekje of chocolade
  • Geen goede foodprep 

Leuk deze week

  •  Het stoppen met Cola Zero ging vlotter dan ik had verwacht


Nog iemand die al eens een suikerdetox deed? Alle tips zijn welkom.

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Ik eet ondertussen al bijna 4 jaar geen suiker meer. Behalve als er getrakteerd wordt op het werk of zo, meer uit verplichting dan. En op restaurant weet je het ook niet altijd. Ik heb daar op zich niet veel van gemerkt maar vroeger was ik, enorm allergisch aan insectenbeten en nu zijn de beten aanzienlijk kleiner. Dus ik hoop dat jouw allergieën er ook mee verminderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, uit eten gaan is een uitdaging net als bij mensen thuis uitgenodigd worden. Maar ik hoop ook dat ik de netelroos en zo er wat mee onder controle krijg.

      Verwijderen
  2. Ik ben vandaag gestart met het boek van fitmom, dus maar 1 koolhydraatmoment per dag en ook suiker detox... Ik veronderstel nu al dat ik het niet ga volhouden, maar ik wil dit nu zeker drie dagen proberen en daarna is het weer opnieuw inkopen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een superinteressant experiment! Vraagje: eet jij helemaal geen tussendoortjes? Want ik denk dat ik er zelf niet zoveel moeite mee heb om de hoofdmaaltijden gezond en suikerloos te houden, maar wel tussendoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet wel tussendoortjes hoor. Wat ik hier neerschreef is niet helemaal representatief voor een "standaard" week ;)
      Tussendoor eet ik: fruit, noten, volkoren rijstwafels, crackers, groenten, ...

      Verwijderen
  4. Super! Mij lukt het maar niet om er opnieuw mee te starten, ik probeer al een paar weken, maar herval telkens weer. Teveel andere dingen die aandacht vragen, te moe... Al is dat laatste natuurlijk dubbel, want ik weet dat ik zonder al die geraffineerde suikers net meer energie zou hebben...
    Veel succes alleszins; ik duim dat het ook helpt bij het verminderen van je netelroos!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, was er ook al een aantal keer aan herbegonnen zonder succes. Het is echt een klik die er moet zijn voor het echt lukt naar mijn gevoel. Die komt bij jou mss ook nog wel ;)
      En thanks, hoop ook dat het echt helpt tegen die netelroos.

      Verwijderen
  5. Goed begonnen!
    Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan dat je af en toe eens zondigt.
    Mijn probleem is dat ik steeds na een tijdje veel minder suiker, terug herval in mijn oude gewoontes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk ging het de vorige keer heel goed bij mij, ook erna, maar dan die verdomde burnout met alle gevolgen van dien he...
      Dus ik hoop nu weer - na de 4 weken detox en alle vuiligheid uit mijn lijf te hebben - in een 90% suikervrij en 10% zondigen is toegestaan lifestyle te komen;

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten