2 sew 4 me: geknipsel en gestrijk

Ik had voor mezelf een hele drukke to do-list voorzien vandaag: was, vaat, eerste maal kleedje naaien voor de #MissPixie2sew4me challenge, stof knippen en verstevigen voor de workshop die ik morgen volg, bloggen, ... Dus nam ik me voor om vroeg op staan. Maar in plaats van op SNOOZE te duwen, zette ik mijn wekker uit en sliep ik gelukzalig verder. Tot ik gewekt werd door een biepje van mijn gsm en zag dat het 11u45 was. Stress, gevloek en getier. Dat was mijn eerste reactie. Toen ik onder de douche stond, besefte ik plots dat het niet nodig was om mezelf zo veel stress te bezorgen. Het is vakantie en ik moet NIETS! 

Dus zette ik koffie en ging ik met mijn koffie, tablet en to do-list in de zetel zitten. Ik zette mijn nieuw wekelijks item - 52 manieren om je leven eenvoudiger te maken - online (ik schreef het al eerder deze week) en begon dan mijn to do-list te herschrijven. Het belangrijkste zette ik bovenaan en zo ging ik verder. De huishoudelijke taakjes deed ik tussendoor. Maar doordat ik vandaag het concentratievermogen van een fruitvlieg had, raakte zelfs mijn aangepaste to do-list niet afgewerkt. Ik ben een hele namiddag bezig geweest met het knippen en verstevigen van de stof voor mijn Dorothy Day Tripper die ik morgen ga maken in een workshop van Jace did it bij Madeline de stoffenmadam. 
Mijn tafel om 12u45.

Mijn tafel om 18u;

Alles netjes afgevinkt!
Het resultaat is nu wel dat ik nog steeds kleedjes-loos ben en mijn #MissPixie2sew4me challenge dus mislukt is voor vandaag. Maar misschien dat ik straks mijn naaimachine toch terug bovenhaal en alsnog aan het kleedje begin. Het patroon tekende ik gisteren al, dus dat is toch een groot werk uitgespaard. Als het nog lukt, zal ik zeker nog een foto posten. 

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Die Dorothy Day Tripper hé ! Ik ben er ook bang voor om eraan te beginnen .. Wel een super mooie tas waar je ongetwijfeld fier op zal zijn!
    Prachtig stofje trouwens dat je hebt uitgekozen!
    Veel succes !

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat ik er een workshop voor volg, alleen zou ik er denk ik niet aan durven beginnen. Alleen al de stof knippen heeft me grijs haar bezorgd.
      Dank je, ik kocht het bij Liesellove. En heb nog een anderhalf metertje liggen voor een kleedje of rokje ^^

      Liefs,
      Miss Pixie

      Verwijderen
  2. super die dorothy day tripper al 2x gemaakt 1 x op workshop en dan 1 op mezelf thuis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk dat eens je hem eens met begeleiding hebt gemaakt het wel eenvoudiger is om er zelf aan te beginnen? Welke versteviging gebruikte jij? Iedereen die ik het vroeg gebruikt iets anders :p
      Liefs,
      Miss Pixie

      Verwijderen
  3. Mahh, zo goed zeg!!! Jij wordt een top-leerling vandaag :-)))
    Tot zo!
    Gr
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat die vlieseline betreft, er is inderdaad geen 1 grote waarheid hé, de vlieselines die zij in Amerika gebruiken kennen wij hier niet, dus beetje experimenteren, en dat is er juist zo leuk aan!
    Ook ik verander af en toe en probeer eens wat nieuws uit!
    Tot zo!
    gr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de super uitleg vandaag! Ik ben echt zo tevreden met het resultaat :) Als ik het digitaal patroontje heb, ga ik ook een grote versie maken (ik ga binnenkort op weekend naar Brugge, dus dat vraagt gewoon om een nieuwe tas!).
      Liefs,
      Stephanie

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten