Koffieklets #4


Iedereen heeft ze wel: van die vrienden die je al je hele leven kent. Je hebt nog samen in de zandbak gespeeld, ging samen naar de middelbare school, daarna studeren, ... Mijn vriendin Hedi en ik gaan ook way back en hebben heel wat met elkaar gemeen, onder andere onze liefde voor koffie! Vandaag nodigde ik haar uit voor - gelijk ze dat bij ons zeggen - ne kaffeklasj. Dus, neem ook een tasje terwijl je meer leest over deze coffeelover.


Naam: Hedi Sorgeloos
Leeftijd: 24 
Beroep: Leerkracht Esthetica-MO op het Sint-Jozefsinstituut in Geraardsbergen.


Hoe leerde je koffie drinken?

Op Pukkelpop 2007. Festivals overleven staat gelijk aan hoge dosissen cafeïne.


Hoe drink jij je koffie?

Hoe sterker hoe liever en graag met een scheutje melk.



Wat is je favoriete soort koffie? Waarom?

Meestal drink ik de dessertkoffie van Douwe Egberts, maar wanneer ik een paar minuutjes extra heb maak ik graag een verse tas koffie met de BIO Highlandkoffiebonen van Oxfam. Beter dan dat wordt het volgens mij niet

Dilemma: koffiezet of senseo?

Sowieso koffiezet! Ook van de o zo befaande Nespresso ben ik niet zo’n grote fan.

Hoe vaak drink je koffie?

Ik drink elke ochtend een of twee tassen koffie (afhankelijk van hoeveel tijd ik heb en hoeveel cafeïne ik nodig heb om mezelf uit de deur te krijgen). Dan drink ik meestal nog eentje wanneer ik toekom op het werk, waar er enkel deca geserveerd wordt, eentje tijdens de middag en eentje als vieruurtje.

Ik drink koffie...

’s Ochtends vooral om wakker te blijven, maar in de loop van de dag gaat het meer om de gezelligheid en de smaak (en het bijhorende koekje uiteraard)


In Barcelona dronken we een koffie zoals
Hedi hem graag heeft: we konden er onze
lepel in rechtzetten.
De lekkerste koffie die ik ooit dronk...

Is die van mijn meter. Goed straf, “waar je je lepel kan in rechtzetten”, en met een versgebakken zoetigheidje ernaast. Meer moet een mens toch niet hebben?

Mijn favoriete koffietentje is...

De Starbucks. Ik weet het, het is nogal cliché, maar ik vind hun koffie echt lekker en ik hou van de sfeer die er hangt.

Wat is je favoriete koffie-herinnering?
Ongeveer een jaar geleden waren we op een familiefeest bij mijn oma thuis. Mijn zus is net als ik een grote koffiedrinker en verdween even in de keuken voor een kopje. Niet veel later stak ze haar hoofd echter van achter de deur en gebaarde ze heftig dat ik naar de keuken moest komen. Op de een of andere manier was ze erin geslaagd de hele keukenvloer te bedekken met koffie. Omdat mijn oma al genoeg aan haar hoofd had met het familiefeest, probeerden we zo snel mogelijk alles op te kuisen. Niet zo’n gemakkelijke taak met de slappe lach en enkel een keukenrol ter beschikking. Daarna slopen we ongemerkt weer naar de woonkamer. Ik heb nog 2 dagen naar koffie geroken, maar mijn oma is het nooit te weten gekomen.  

Dankjewel Hedi voor deze leuke koffieklets! We zullen er vrijdag een koffieke op drinken in de Vrede ;)

Reacties

Populaire berichten