Enkele random geeky & nerdy facts over Miss Pixie

Heel wat van jullie kennen me best wel al goed. Hetzij door hier te komen lezen, hetzij omdat we elkaar in IRL hebben ontmoet op een workshop of een event. En dat ik een nerdy kantje heb, is wel al vaker duidelijk geworden door mijn Harry Potter geïnspireerde maaksels en de fandom-collectie in de webshop. Maar ik denk dat jullie niet weten hoe groot die geeky & nerdy kant wel niet is. Dus bij deze: enkele random geeky & nerdy facts over mezelf.
  • Ik ben een boekenkind. Ik hield wel van eens buiten te spelen of te knutselen, maar lezen dat was het van het voor mij vanaf het moment dat ik kon lezen! Tiny, Marc de Bel, Roald Dahl, ... ik verslond ze allemaal! Tegen dat ik aankwam in het eerste middelbaar had ik dan ook zowat de hele literatuurlijst al gelezen. Oops.

  • Ik groeide letterlijk op met Harry Potter. Ik las het eerste boek toen ik 11 jaar was en het laatste op mijn 18e. Ik ben samen met de personages volwassen geworden.

  • Ik herlees, zonder fout, elk jaar de hele Harry Potter-reeks en herbekijk alle films. Vroeger herlas ik alle boeken telkens er een nieuw uitkwam. Ook als er een nieuwe film uitkwam. Mijn zus en ik hielden dan ook steeds een marathon met alle films en gingen samen naar de nieuwe kijken in de bioscoop.




  • Ik heb "Memoirs of a geisha" al zo vaak herlezen dat de pagina's los beginnen hangen.

  • Ik heb nog nooit de LOTR-films gezien. I know, shame on me. Maar ik wil eerst de boeken lezen. En die staan ondertussen ook al 5 jaar in mijn kast. Maar ik wil de trilogie pas lezen nadat ik "The Hobbit" heb gelezen. Daar ben ik al 6 keer in begonnen, maar ik geraak niet verder dan 30 pagina's zonder in slaap te vallen.

  • Ik kreeg enkele jaren geleden van het lief alle Disneyfilms op mijn harde schijf. Beste kerstcadeau ooit! Jammer genoeg zijn ze wel in het Engels. Maar als ik er naar kijk, zit ik gewoon de teksten in het Nederlands mee te zeggen en te zingen. Ik ken dus blijkbaar ook al die teksten uit mijn hoofd.
  • Ik had tot 2 jaar geleden nog geen enkele Star Wars film gezien. Ik dacht dat het niets voor mij was. Nu snap ik niet meer waarom ik ze niet eerder keek :p Ondertussen ben ik zo een grote fan dat we in avant-première gingen kijken naar "The force awakens". En we gingen hem een week later nog eens kijken in die speciale laser HD-toestand. En onlangs herbekeken we hem op Netflix.
  • Het lief en ik zijn trotse bezitter van een DVD-box met álle seizoenen en de 2 films van The X-files. Ik vind dat echt een van dé beste series ooit gemaakt. Het kostte ons net iets meer dan een jaar om alle seizoenen en de films erdoor te krijgen. Net op tijd voor het nieuwste seizoen dat in 2016 uitkwam. Waarom het zo lang duurde? Omdat wij er allebei goed in zijn om in slaap te vallen voor de TV. En de afspraak was dat de ander niet mocht verder kijken als de ene in slaap viel.
  • Mijn boeken en DVD's zijn allemaal geordend volgens een bepaald systeem. Ze staan per thema, daarbinnen alfabetisch op achternaam auteur en dan chronologisch per auteur. Tenzij het een reeks is. Mijn CD's zijn alfabetisch geordend en dan chronologisch per artiest. Ik word er knettergek van als die niet zo staan. En telkens er een nieuw item bijkomt, begin ik met alles te herordenen, want mijn kasten zitten behoorlijk vol.
  • Ik speel schaamteloos Pokémon Go en durf op straat wel eens lopen vloeken als ik er eentje ontsnapt. Ik had vorige zomer er zelfs een spread van in mijn BuJo om te zien welke ik allemaal al ving. Sinds er heel wat nieuwe Pokémon bijkwamen, maakte ik geen nieuwe spread meer. Toen het lief en ik vorig jaar op weekend in Durbuy waren, maakte we zelfs een wandeling van Pokéstop naar Pokéstop. Moet wel gezegd worden: we hebben veel van Durbuy gezien daardoor!



  • Ik hou zo ontzettend veel van Masterchef Australia! Ik zit soms zelf notities te nemen tijdens de afleveringen om zo gerechten te kunnen na maken :p Ik mis in het seizoen dat nu op Vitaya wordt uitgezonden echt wel de Masterclass-afleveringen.
En jullie? Hebben jullie ook zo van die geeky en nerdy kantjes? No shame, just share!

Liefs,
Miss Pixie

#40dagenbloggen: 26/40
Aantal ingezette skipdagen: 3/6

Reacties

  1. Ik heb net (eindelijk) tijd gehad om The Cursed Child te lezen, en heb nu weer zin om alles te herlezen :D

    Daarnaast ook grote Star Wars fan, ook pas laat ontdekt dat ik die films geweldig vind. Ik las wel al alle Tolkiens, en inderdaad... Het begin van De Hobbit is even doorbijten, maar daarna wordt het (véél) beter!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten