Topondernemers #3: Madame SheShe

Sinds oktober 2016 ben ik zelfstandige in bijberoep. In die tijd ben ik enorm gegroeid als ondernemer en dat komt vooral door te leren van andere ondernemers. Dit via blogs, comunities, contacten op markten en beurzen, ... Ik leerde het afgelopen anderhalf jaar heel wat Topondernemers kennen en speciaal voor 40 dagen bloggen laat ik hen hier aan het woord over hun zaak, hun passie en hun visie op ondernemen. Vandaag is het aan de vrolijke Marjorie van Madame SheShe




Ik ben Marjorie Meul, 38, in mijn hoofdjob ben trainer/coach bij ManpowerGroup. In bijberoep ben ik girlboss bij Madame She She, dat laatste doe ik nu al bijna 6 jaar en still loving it …





Waarom nu kleren verkopen? Mijn moeder heeft altijd een winkel gehad, ik ben tussen de schoenen geboren. Het ondernemen zit dus echt wel in mijn bloed. Ik had als kind niet door dat mijn moeder een girlboss was … dus alles voelt voor mij heel natuurlijk. Een paar jaar terug was ik op zoek naar leuke, betaalbare, kwalitatieve musthaves dat niet iedereen droeg, maar botste vaak op wat iedereen droeg, of slechte kwaliteit of veel te duur. Ik wou het beter doen!



De job bij Manpower doe ik zeer graag, dit volledig opgeven zou ik niet kunnen. Deels omdat ik hier veel geleerd heb en nog blijf leren, en dat zijn zaken die ik in mijn eigen zaak kan toepassen. Tevens vind ik de onzekerheid van het volledig zelfstandig zijn te stressy. Ik ben alleenstaand en heb dus echt wel een vast inkomsten nodig. En zo blijft mijn micro onderneming een fun thing to do … en is het niet van moeten! Leuk gevoel is dat.  


Er is sinds ik startte met Madame She She wel al het een en ander veranderd. Er is een tweetal jaar terug een webshop bij gekomen, die had ik niet toen ik opstartte. En Instagram … had ik ook niet. Ik zie ook wel dat mijn eigen manier van social media-doen sterk is veranderd. Het is meer een evolutie dan een verandering vind ik.

Ik startte met een strak plan en ik heb dat plan nog steeds. Mijn ambities zijn groot en zijn dat nog steeds, maar heb wel geleerd geduldig te zijn. Tenslotte doe ik dit alleen en in bijberoep: zo snel gaat het dus niet. De grootste les die ik dan ook al geleerd heb is geduld hebben  En nooit opgeven … gaat het de ene dag minder, de dag nadien kan het weer anders zijn. Durf ook vragen te stellen! Zit je met iets, zoek naar mensen die hetzelfde al hebben meegemaakt maar omgekeerd ook, deel je eigen ervaringen! 










De grootste uitdaging van ondernemen is voor mij de juiste beslissingen nemen in mijn zaak. Met welke merken ga ik in zee, hoeveel koop ik aan en de balans hier in maken. Stockbeheer in retail, het moeilijkste wat er is. 

Mijn ultieme tip voor ondernemers is spe is: Spring! Dromen durven doen! Niet twijfelen, of wat als … 

#40dagenbloggen 20/40
Aantal ingezette skipdagen: 2/6

Reacties

Populaire berichten