How I Bullet Journal #5: set-up travelers notebook



Ondertussen ben ik al meer dan een half jaar aan het Bullet Journalen. In nog meer cijfers wil dat zeggen:

  • 3 volle schriften
  • 2 lege fluostiften
  • 5 lege blauwe balpennen
  • eenmaal het inktpatroon van mijn zwarte Frixion-pen moeten vervangen.

Niet slecht eh?

Sinds het begin van deze maand schakelde ik van gewone schriften over naar een Travelers Notebook. Een watte? Wel, ik blogde er al eerder over dus even doorklikken en dan hier verder lezen ;) Voor deze How I Bullet Journal wil ik jullie vooral wat meer vertellen over de inhoud en set-up van mijn TN.

Insert 1: Lange termijn planning/kalender




Hiervoor gebruik ik nog steeds het kalendertje dat bij de eerste Flow van dit jaar zat. Echt handig. Ik gebruik dit om al mijn afspraken en events te noteren. Ik noteer hier heel kort en meer uitleg schrijf ik bij mijn monthlies of dailies.

Insert 2: Monthly planning + trackers







Hiervoor gebruik ik een geruit schrift dat ik kaftte met de cover van "Advanced potion making", oftewel het boek van de halfbloed prins (past helemaal bij het Harry Potter-thema he). Hierin noteer ik mijn maandelijkse kalender, to do's en doelen. En hier nam ik ook al mijn maandelijkse trackers in op:

  • Daily habbits
  • Mood tracker
  • Dobby's care
  • Memories (deze maand noteerde ik ze op post-its in de vorm van vlaggetjes, een heel fijn resultaat)
  • Sleeptracker
  • Budget tracker
  • Work-out tracker
Op deze manier kan ik gerust tot het einde van het jaar met dit schrift doen voor het aan vervanging toe is :) Voor augustus ga ik misschien ook nog een Fitbit-tracker toevoegen of toch in ieder geval eentje voor mijn dagelijkse stappen.

Insert 3: Dailies




In dit schriftje ben ik begonnen met een braindump-list waar ik alles kan noteren, korte of lange termijn. Daarna volgt er een spread voor mijn weekmenu en boodschappen. Hier werk ik met post-its of mijn Frixion-pennen zodat ik deze spread steeds kan hergebruiken.

De eerste week van juli gebruikte ik een geprinte dagplanner van Harry Potter om in thema te blijven. De 2e en 3e week experimenteerde ik met een nieuwe layout, maar die beviel me niet. Dus ben ik teruggegaan naar mijn allereerste layout, want die vond ik eigenlijk het prettigst.

Insert 4: Collections



Hier zitten al mijn collections verzameld: boekenlijst, serielijst, level 10 life, wat ik heb genaaid, ... Oh, en een Pokémon Go overzichtje (ja, ik pleit schuldig aan het spelen van Pokémon Go & nope, no shame there).

Insert 5: Paperassen-mapje

Ik plooide een plastiek mapje in 2 en versierde het met washitape. Nu heb ik 2 opbergzakjes voor papiergedoe zoals bijvoorbeeld klevertjes van de mutualiteit. 

Insert 6: Blogschrift

Ik gebruikte vorig jaar een schriftje van Flow voor alles wat te maken had met mijn blog. Sinds ik begon te BuJo'en, noteerde ik daar niets meer in. Maar in mijn TN kan ik het gewoon instoppen en opnieuw gebruiken. Ik maakte er ook een tracker in voor mijn rubrieken zodat ik kan opvolgen of ik alles maandelijks aan bod laat komen :)

Begint het bij jullie ook te kriebelen om een Bullet Journal of Travelers Notebook te starten? Neem dan zeker eens een kijkje in de Facebookgroep Bullet Journal België. We zijn ondertussen al met meer dan 100! 

Meer zien van mijn TN? Dat kan. Ik maakte een korte fliptrough-video die je HIER kan bekijken.

Liefs,
Miss Pixie


Reacties

  1. Ik las even al je blogjes opnieuw rond "bullet Journal" want sinds kort voel ik zo'n nood om wat meer structuur in alles te krijgen! Een ik zie dit wel zitten (ik popel zelfs om er mee te beginnen) alleen vraag ik me af wat je dan doet wanneer je plaats te kort komt bij een of ander lijstje... Want pagina's tussen voegen lijkt me niet te doen (of ik moet een atoma schrift nemen maar dat doet me dan te schools aan...) En als je een nieuw schrift begint, dan moet je toch een heel deel van het vorige terug mee nemen, ja?
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten