Het bullet journal van ... juf Kim.

Zondag! Dat wil zeggen dat het tijd voor een nieuwe post in de rubriek "Het bullet journal van ...". En dit keer is het aan de fantastische plannerlover Juf Kim om haar liefde voor bullet journaling te delen.





Juf Kim



Ik ben Kim. Ik ben mama van drie, leerkracht volwassenonderwijs en masterstudente. 




Ik doe al aan bullet journaling sinds het 5e leerjaar. Ik heb schriftjes die zelfs verder teruggaan. Kleine taakjes schreef ik op, ik schreef verhaaltjes, enz. Het begrip “bulet journaling” leerde ik een viertal jaar geleden kennen via Ryder Caroll.

Mijn bullet journal is voor mij een zeer uitgebreide agenda. Een deel wordt echt als agenda gebruikt (dit staat ook voorgedrukt), de rest gebruik ik om belangrijke dingen bij te houden, to-do-lijstjes op te maken, te tekenen, plannen op te stellen, geschenklijstjes…




Dit jaar gebruik ik letterlijk één boek, een Hobonichi Cousin. Deze bevat een jaaroverzicht, maandoverzicht, weekoverzicht en een pagina per dag. De 365 pagina’s gebruik ik als “echte” bujo; het jaaroverzicht gebruik ik als index.


Daarnaast heb ik een Filofax Pocket als portefeuille waar ik eveneens kleine notities kan in maken. Mijn planner heb ik bijna altijd bij me maar voor die keren dat ik hem toch niet bij heb, is de ‘portefeuille’ er altijd.

Ik heb ook een Moleskine die ik gebruik als financiële-bujo. Ik doe dit afzonderlijk omdat ik het boek niet wil kwijtspelen en hij nergens mee naartoe moet.  



Qua papier ben ik intussen hele grote fan van Tomoe-river-papier. Dit is ultradun papier waardoor je véél pagina’s op weinig ruimte kan hebben. Verder gebruik ik de klassieke Staedtler pennetjes en hou ik van de Frixion markers. Daarnaast gebruik zeer graag de stickers van Me&my big ideas (Happy planner) en probeer ik vaak verschillende dingen uit.




Mijn ultieme bullet journal tip? 
Done is better than perfect
Mensen lijken soms te vergeten dat een bullet journal er in de eerste plaats gekomen is om het leven makkelijker te maken. Nu zijn er mensen die stress ervaren omdat ze het ‘perfect’ willen doen, omdat ze willen dat hun foto schitterend is. Mijn pagina’s zijn vaak niet ‘mooi’ maar tonen wel dat ik die week veel gewerkt heb en hélpen me om alles te plannen. Dus zet die perfectie opzij (als het al bestaat) en krijg je taken gedaan!  




Tijdens 40 dagen bloggen verschijnt deze rubriek elke zondag met telkens een andere bujo- of planner-fan aan het woord. Wil jij graag een bijdrage leveren voor deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar misspixiesblog@gmail.com.

Wil jij ook graag een bullet journal starten, maar weet je niet goed hoe er aan te beginnen? Kom dan een van de Bullet Journal workshops volgen waarin ik het volledige systeem uitleg en daarna samen met jou aan de slag ga. De data zijn:
  • 11/03 van 13u tot 16u bij Fabrieck in Sint-Niklaas
  • 15/03 van 19u tot 22u bij Fresh Lemons in Denderleeuw
  • 17/03 van 13u30 tot 16u30 bij Woest in Gent
Inschrijven of meer info via een mailtje naar madebymisspixie@gmail.com :)

#40dagenbloggen 17/40
Aantal ingezette skipdagen: 2/6 


 

Reacties

Populaire berichten