Desserts to die for: Hot chocolate-Baileys Tiramisu

Ik at voor het eerst tiramisu toen ik als kind op een barbecue was bij mijn tante. En ik was op slag verliefd. Telkens ik bij mijn tante kwam, vroeg ik wanneer ze nog eens "tia-mi-soe" zou maken. Ook nu ik ouder ben is deze liefde nog niet bekoeld. Hoewel het klassieke recept me nog steeds kan bekoren, ben ik aan de slag gegaan met het recept en dit is het het resultaat:


Om deze lekkernij te maken, heb je het volgende nodig:

  • 500g mascarpone
  • 300g lange vingers
  • 100g suiker
  • 3 eieren
  • 30g cacaopoeder
  • Baileys original (naar smaak)
Scheid de eieren in twee kommen. Voeg de suiker toe aan het eigeel en klop op tot een luchtig geheel. Voeg de mascarpone toe aan het eimengsel. Voeg hier al een of twee eetlepels Baileys aan toe. Meng alles tot een glad geheel. Klop de eiwitten op en meng ze onder het ei-mascarpone mengsel. 

In plaats van koffie gebruiken we hier chocomelk. Doe het cacaopoeder in een schaaltje en voeg kokend water toen en Baileys naar smaak. Meng tot het cacaopoeder opgelost is. Dop de lange vingers in de chocomelk en vul de bodem van je schaal. Daarna volgt er een laagje van het mascarpone-mengsel. Vervolgens weer een laag lange vingers die je dopt in chocomelk en vervolgens weer een laagje van het mascarpone-mengsel. Laat enkele uren (liefst een nachtje) opstijven in de koelkast. Wanneer je de tiramisu opdient, kan je het geheel nog afwerken met een laagje cacaopoeder.

Smakelijk,
Miss Pixie

Reacties

Populaire berichten