Happy week

Dag lieve lezers,

vorige week zat ik 's ochtends in mijn auto - in de file natuurlijk - op weg naar het werk. Helemaal gestresst voor de dag die ging komen, zat ik in mijn hoofd lijstjes te maken voor alle dingen die ik nog gedaan moest krijgen thuis en op het werk tegen het einde van de week. Ondertussen was ik me aan het ergeren aan al het gepraat op de radio en aan de auto voor mij die duidelijk zijn gaspedaal niet wist staan! (The usual stuff) Dan hoorde ik plots iets op de radio waarvan ik moest lachen: er zou door de zender een soort van gelukkige week worden georganiseerd waarbij we allemaal wat meer aandacht zouden besteden aan de dingen waarvan we gelukkig worden i.p.v. steen en been te klagen over het weer, de crisis, het werk, onze relatie, de kinderen, de te dure boodschappen, ... Plotseling reed ik iets meer ontspannen naar het werk. Een gelukkige week, daar kon ik wel wat mee...

Dus presenteer ik jullie deze week: Miss Pixie's Happy Week!

Voor deze week ga ik verschillende projectjes opzetten. Het eerste is een foto-challenge op Instagram (of voor wie geen IG heeft op Facebook). We gaan gedurende een week elke dag een foto plaatsen van iets dat ons gelukkig maakt:

  • Maandag: Iets op je job/school/...
  • Dinsdag: Een persoon
  • Woensdag: Een dier.
  • Donderdag: Iets van eten.
  • Vrijdag: Iets buiten.                                                                          
  • Zaterdag: Een boek.
  • Zondag: Een foto naar keuze.
Gebruik voor de foto de hashtag #misspixieshappyweek (zowel op instagram als facebook) en geniet samen van alle mooie plaatjes die gepost worden! Ik zal elke dag de foto die ik uitkoos online plaatsen op de blog.

De tweede opdracht: geluk begint bij jezelf! Daarom geef ik mezelf en al mijn lezers deze week de opdracht om elke dag minimum 30 minuten iets voor zichzelf te doen. Laat die afwas eens staan en kruip in de plaats in de zetel met een goed boek of om naar je favoriete soap te kijken. En doe dit vooral ZONDER schaamte of schuldgevoel!

De derde projectje: de wereld ziet er mooier uit als we wat liever voor elkaar zijn! Daarom ga ik elke dag een opdrachtje online zetten waardoor je iets liever bent voor je omgeving en dus de wereld ietsje minder grijs maakt. De eerste opdracht is dat je morgen (maandag dus) minstens drie personen een gemeend compliment moet geven. Het zal misschien wat geforceerd voelen, maar je zal je achteraf geweldig voelen. 
De andere opdrachtjes zal ik elke avond online zetten!

Groetjes en have a happy week,
Miss Pixie                                         

Reacties

Populaire berichten