Over blogstilte en een onverwacht weekendje Düsseldorf

Toen ik deze ochtend opstond en bij mijn tasje koffie doorheen Bloglovin' scrolde (mijn idee van de ochtendkrant), besefte ik plots dat ik al meer dan een week niet geblogd had. Het schaamrood verscheen op mijn wangen. Ik stelde mijn to do-lijstje op voor vandaag en een blogpost schrijven stond bovenaan (onder een was insteken, dat was een nog net iets acuter probleem). En hier ben ik dus! Even een overzichtje van afgelopen week en alle eindejaarsdrukte erin.

Vorige week dinsdag was het de laatste personeelsvergadering van 2014. En die hebben we feestelijk ingevuld. Iedereen bracht wat mee om te eten en we hielden een receptie. Enkele collega's en ikzelf bleven tot 20 uur hangen op school en besloten ondertussen dat we samen naar Katy Perry in het sportpaleis zouden gaan samen. Ondertussen zijn wel al met 9 en zijn de tickets echt besteld! Jippie!

Op woensdag ging ik naar jaarlijkse traditie kerstshoppen met Zus. Meestal doen we dat in Aalst of Gent, maar dit jaar zouden we naar Brussel gaan. En zoals voorspeld was het daar hell on earth. Reden? De opening van een Primark-filiaal in de Nieuwstraat amper een week eerder. Er stond een wachtrij die net niet tot aan het City 2-complex kwam. Maar over de gekochte cadeautjes (en secret santa's en #kerstruil) volgt vrijdag nog een uitgebreide post. We gingen op het einde van de dag dan ook nog lekker eten in ons favoriete Italiaanse restaurantje (voor de mensen uit de buurt: Pagliacci in Ternat!) en toen ik thuis kwam, was ik zo doodop dat ik zowat direct ging slapen.

Donderdag was een stressy dagje op het werk. Ik nam de laatste twee weken voor de kerstvakantie de 3e kleuterklas over omdat de klastitularis ziek was. En op donderdag moest ik alle kaartjes nog afwerken en moesten alle cadeautjes die de klein mannen hadden geknutseld nog worden ingepakt. Gelukkig had ik hulp van mijn collega-zorgondersteuner die alle pakjes voor mij inpakte (nog eens een dikke merci daarvoor). Na nog een korte vergadering na de schooluren ging ik gepakt en gezakt met alle kaartjes naar huis zodat ik nog de laatste kleinigheden kon afwerken. Dat mislukte compleet, want ik viel om 20 uur in slaap in de zetel. Woopsie.

Vrijdag was de laatste schooldag en moest er dus opgeruimd worden. Ik wou niet dat mijn collega van de 3e kleuterklas een hartaanval kreeg als ze na de vakantie haar klas zag en ik hoop dat ze tevreden is met hoe ik heb opgeruimd. Na school was het snelsnel naar huis, onder de douche en party-outfit aan want ik had afgesproken met mijn ortho-vriendinnen voor een etentje. En deze keer moest ik niet naar Gent of West-Vlaanderen, maar kwamen zij naar Brussel! Ik nam hen mee naar een van de beste restaurantjes daar - Houtsiplou - en er werd heel wat gekletst en lekker gegeten. Er werden ook cadeautjes en kerstkaartjes uitgedeeld. Omdat ik dit jaar hun kaartjes eens niet met de post moest versturen, kregen ze een origineel en lekker kaartje:


Sorry voor de slechte foto, maar het moest snelsnel gaan. Ik versierde een glazen pot met een rendier en vulde hem op met jelly beans. Op het kaartje staat: "We wish you a very sweet Christmas". Vier tevreden vriendinnen en ik was tevreden vriendin nummer 5, want ik kreeg ook mooie kaartjes terug!

Zaterdag was de eerste vakantiedag en heb ik wat geluierd. Allemaal de schuld van Netflix. Een aflevering van "The Mentalist" werden er plots vijf. Daarna werden er nog wat pakjes ingepakt en versierd. Er is rust in mijn hoofd, want zo goed als alle pakjes zijn in hetzelfde inpakpapier verpakt! Er volgde een rustig zetelavondje met hapjes en de laatste 3 afleveringen van Fargo (echt een aanrader om eens te bekijken). Rond 22 uur kreeg ik een telefoontje van Zus. Ze vroeg of ik mee wou gaan naar Düsseldorf de dag erna. Zij en schoonbroer hadden dit al bijna 2 maanden geleden gepland, maar hij was ziek en kon dus niet mee. Na even te twijfelen, zei ik toe en dus was het off to Düsseldorf de dag erna!

Er was maar 1 reden om naar Düsseldorf te gaan en dat was de kerstmarkt daar. Geen gigantisch grote markt waar je verloren kon lopen, maar wel allerlei kleine, gezellige marktjes verspreid over heel Düsseldorf. Een samenvatting:
  • We gingen met de auto, dus onderweg werd er veel naar muziek geluisterd. Tweemaal raden naar wat..

  • Van aan het hotel moesten we met het openbaar vervoer naar de Kerstmarkt en terug. Het was niet echt duidelijk welke lijnen we moesten nemen, maar we zijn perfect geraakt waar we moesten zijn. Dus ik ben keifier op Zus en mezelf dat we niet verloren zijn gelopen en dat zonder hulp van Google maps. Goe bezig ^^

  • Na al dat wandelen en kraampjes spotten, was het tijd voor een coffee-break. En het was echt een heel lekkere latte machiato.

  • Daarna wandelden we nog wat verder door de stad en kwamen we een superleuk winkeltje tegen waar ze van die mooie borden met quotes hadden. We kochten daar nog een leuk cadeautje voor de papa. Het werd ingepakt in de winkel zelf, dus ik kan je geen foto tonen.
  • Ik leerde dat elke dag naar "Sturm der liebe" kijken loont: Die leute im Düsseldorf haben mich gut verstehen (of toch zoiets :p). Ik gaf ook Zus een snelcursus Duits. Dit is wat ze leerde:

    Gemüse is geen gans, maar betekent groenten. Al had ze zelf snel door dat kalkoen met gans misschien wat een rare combinatie zou zijn.
    Pute is kalkoen.
    Zahne is slagroom.
    Zwiebeln zijn uien.
    Kranke betekent niet gek, maar ziek. En een Krankenhaus is dus bijgevolg een ziekenhuis.
    In het Duits is Kerstmis niet Kerstmisse of Christmasse, maar Weihnachte.
  • We kochten ook voor onszelf een cadeautje. Een mooi in leer gebonden schrift. Ik ga daar ooit een boek in schrijven. Ik weet nog niet wanneer, maar ooit zal het er van komen.
  • En in Duitsland kan je ook lekker eten! 's Middags aten we een bratwürst op de kerstmarkt zelf. 's Avonds spotte Zus een gezellig restaurantje niet ver van de Marktplatze. We waren snel en goed bediend. En het was dan nog eens lekker en niet duur. Ik nam een cordon blue met chipped patatoes (gebakken aardappelen met ui en spek) en warme groenten. Zus nam een schnitzel met ham en gegrilde kaas.
    Zus: Je denkt nu toch niet dat ik ga wachten voor een foto? Ik heb honger!
    Mijn bord. En nee, ik kreeg dat niet volledig op!

    Wat we als dessert gingen nemen, wisten we al een hele dag. Op de kerstmarkt kwamen we overal kraampjes tegen met pannenkoeken. En niet zo maar pannenkoeken. Maar wel crêpes met Nutella of kinderchocolade. Wat een uitvinding! Pannenkoeken met lekker gesmolten kinderchocolade. Heaven on earth! Dusja, we lieten ons dan maar verleiden tot dit caloriebommetje.


  • Met ons buikje rond gegeten gingen we terug naar het hotel. Daar kwamen we tot de conclusie dan de wifi niet zo goed werkte. Geen Netflix dus. We keken dan maar naar het enige dat ik nog op mijn tablet had staan: "Tangled". Achja, een beetje Disney maakt je dag alleen maar mooier!
  • En de dag erna was het na een uitgebreid ontbijt al terug naar huis. Gepakt en gezakt terug de auto in naar België.

Gisteren ging ik dan nog snel op bezoek bij mijn grootouders en daarna nog boodschappen doen en nog enkele cadeautjes inslaan. 's Avonds naaide ik nog enkele cadeautjes. En dat is wat ik nu ook ga doen! Vandaag een naai-marathon en morgen een opruim-marathon, want op kerstdag komt de familie langs om wafels te eten.
Hebben jullie het ook zo druk tijdens deze laatste dagen van het jaar? Zijn jullie pakjes compleet of wordt er ook nog snel naar de winkel gelopen en dingen genaaid/gehaakt/geknutseld?

Liefs,
Miss Pixie



Reacties

Populaire berichten