Over cadeautjes, secret santa's én de #kerstruil

Laat me eerst en vooral beginnen met jullie fijne feestdagen te wensen. Ik hoop dat jullie al fijn gevierd hebben met familie en vrienden en jullie buikjes hebben rondgegeten. Hier was het alvast heel gezellig. Kerstavond vierden we bij mijn schoonpa en zijn vrouw en op kerstdag kwamen de mama's met hun partners bij ons samen met de zusjes en broers om wafels te eten. Het was hier echt full house, maar ik vind dat ge-wel-dig! Een overvolle tafel en zetel en iedereen volgepropt met wafels. Op de tweede kerstdag gingen we uiteten voor Schoonzus haar verjaardag en op zaterdag werden we verwacht bij mijn grootouders waar er ook alweer te veel eten was. Ik beloofde eerder deze week een cadeautjes-update dus hier gaan we.

De laatste week voor de kerstvakantie waren er 2 secret santa's: eentje met de collega's op school en eentje met de ortho's. Beiden hadden een extra moeilijkheid. Op school moest het cadeautje beginnen met de eerste letter van de naam van de persoon voor wie je een cadeautje moest kopen. Ik had onze zorgcoördinator Cindy en ik wist direct wat te kopen/maken: een Colouringbook voor volwassenen, een Cahier gekaft met een Mickey en Minnie-stofje, een Colourpencil versierd met washitape en Candles versierd met glittertape. Ze was dolenthousiast en ik zag op instagram al een mooi ingekleurde uil voorbij komen. Ik kreeg op mijn beurt van onze turnleraar een mooie bol wol om Sokken mee te breien. Jammer genoeg zijn mijn sok-brei-skills niet zo geavanceerd dus zal ik op zoek moeten gaan naar een ander wol-projectje.




Bij de secret santa met de ortho's spraken we af dat we een uni-sex cadeautje van ongeveer €5 zouden kopen. Uni-sex omdat er in onze bende 1 jongen bij is. De dag ervoor zegde hij af wegens een dubbele boeking. Echt jammer, want enkel voor meisjes zou een cadeautje vinden makkelijker zijn geweest. Uiteindelijk versierde ik een muesli-kommetje en mok met porseleinstift en maakte ik er een ontbijtpakketje van met thee, warme chocomelk, confituur, honing en ontbijtgranen. Ik kreeg in ruil een chocoladefondue en een leuk bijpassend bord om het fruit en de koekjes voor de fondue op te leggen. Maar wegens een overdaad aan feestdag-dessertjes hebben we de fondueset nog niet gebruikt. (En ik heb het opgeborgen in de kast op het hoogste schap, dus ik kan er geen foto van nemen, want het vriendje is niet thuis en ik kan niet aan het hoogste schap).





En dan was er de #kerstruil die zij organiseerde. Cadeautjes geven aan een complete vreemde en eentje in ruil krijgen: ik werd er heel enthousiast van! Ik mocht een pakje versturen naar miss sex and the city. Toen ik haar pinterest bekeek, wist ik heel even niet wat ik zou kunnen geven. Bleek dat miss sex and the city heel andere interesses had dan ik. Maar achteraf gezien vond ik dit eigenlijk wel nog leuk. Het haalde me uit mijn comfortzone en ik moest mijn horizon verruimen. Uiteindelijk stelde ik een verwenpakketje samen met allerlei schoonheidsproductjes zoals mijn favoriete handcrème en enkele van mijn favoriete gezichtsmaskertjes. Ik stopte alles in een toilettasje van Calvin Klein (ik kreeg dat cadeau bij mijn parfum, maar ik heb al een hele collectie toilettasjes dus leek het me beter om hem een nieuwe thuis te geven) en als extra gaf ik er een klein kersenpitkussentje bij. Op haar blog las ik dat ze er heel tevreden mee was en dat maakt mij ook zeer blij. En wat me nog blijer maakte was het cadeautje dat ik van haar kreeg: een paar oorringen van de webshop "we love fairytales". De ene oorring heeft een afbeelding van een Pixie (een elfje dus) en op de andere staat "I believe in fairies". Echt superfantastisch! Ik heb onmiddellijk aangedaan (ondanks dat ze vloekten bij mijn outfit). En er was nog een leuk extraatje van het brein achter de #kerstruil! Elke deelnemer kreeg een zelfgemaakt kerstkaartje en een paar leuke sokken. Romina, nog eens een dikke merci! Ik kijk al uit naar de #kerstruil volgend jaar!
Dit is wat ik gaf.


En dit is wat ik kreeg
En tijdens de kerstdagen werd ik door de familie enorm verwend! Zo'n leuke cadeau's dat ik kreeg. Echt rotverwend. Zo kreeg ik:
  • Tickets voor het optreden van Nickelback in de Lotto arena op 11/11/2015 van Zus. Had dat echt niet verwacht, dus ik ben echt superexcited!
  • Van Mama kreeg ik een vivabox om pizza of pasta te gaan eten en het vriendje kreeg een vivabox om naar de film te gaan. We gaan die bonnen combineren voor een zalig avondje uit.
  • Bij Schoonpa werden we serieus in de watten gelegd! We kregen tickets om op 3 januari naar een musical te gaan in Parijs, een espressomachine en dan nog een hoop snoep en koekjes. Die espressomachine is geweldig en is al goed van pas gekomen.


  • Bij de Schoonma besloten we om briefjes te trekken omdat we gewoon met veel zijn! Iedere naam zat er tweemaal in. Ik kreeg een cadeaubon van de standaard boekhandel en leuke spulletjes uit de Lush (een bruisbal met lavendel en exotisch geurend stuk zeep).
  • Van mijn grootouders kreeg ik ook een bon van de standaard boekhandel. Ik zal daar dus deze week echt eens moeten langsgaan!
  • En het meest verwend werd ik door het Vriendje! Ik moest eventjes wachten op mijn cadeau's, maar het was het wachten waard! Ik kreeg een hele hoop boeken die op mijn wishlist stonden: "De moord op Miss België" van Marc de Bel; Zo geknipt 2; Het 5 or less kookboek van Chickslovefood en dan nog een boek dat ik spotte tijdens ons weekendje Brugge, "Mijn leven in lijstjes". Alsof dat nog niet genoeg was, kreeg ik ook nog een nieuwe (roze!!) computermuis en krijg ik ook nog (pakjes zijn nog onderweg) een muismatje en nieuwe kleurpotloden. Echt rotverwend! En ik ben er dolgelukkig mee.
En ik deelde natuurlijk ook een hoop pakjes uit. Een deel zelfgemaakt en een deel gekocht. Maar iedereen kreeg wel een handgemaakt kaartje én een gevulde Kerstsok. Ik maakte de sok uit een tafellaken met een mooie kerstprint en vulde hem met chocola, snoep, thee, zeep, theelichtjes, spulletjes uit Flow Magazine, ... 





Hoe vierden jullie Kerstmis? En wat was je favoriete cadeautje dat je dit jaar onder de kerstboom vond?

Liefs,
Miss Pixie


Reacties

  1. Oef, gelukkig vond je het mooi, ook ik moest uit mijn comfortzone komen, maar dat is de grote rijkdom ervan,....veel plezier ermee en jouw douchegel is heerlijk en je tube handcreme ligt in mijn wagen te blinken en de glitterbodymilk wordt vanavond gebruikt,...maak er een bruisend 2015 van,...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel blij dat jij tevreden bent! Hopelijk heb je goed kunnen vieren!

      Liefs,
      Miss Pixie

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten