Cadeautjes geven, dat maakt me blij :)

Gisteren zakte ik af naar Gent (= The city I love!) voor de housewarmingparty van een ortho-studiemaatje. En op een housewarmingparty kan je niet met lege handen aankomen. Ik wou een cadeautje dat mooi en bruikbaar was. Mijn eerste plan was om een stoffen mandje te maken en op te vullen met spulletjes om te gebruiken in de keuken. Maar mijn lieve, creatieve blogcollega Made by GG vertelde me afgelopen week (toen we gingen snuisteren op de DIY fashion fair van La Maison Vicor) dat ze voor de housewarmingparty mandjes cadeau ging doen en dat deze al geknipt waren. Damn! Dan maar op zoek naar iets anders.

Ik bleef in de keukensfeer denken en ging om inspiratie op te doen eens neuzen tussen de stofjes in de Ikea. Mijn oog viel op een witte stof met zwarte optische print. Ik besloot om er een shoptas van te maken (altijd handig!) en ook een mooie keukenhanddoek. De shoptas maakte ik uit 2 vierkanten van 50x50 cm met een versteviging opgestreken vermits een shoptas toch wat gewicht moet kunnen dragen. Goede kanten op elkaar en aaneen stikken, binnentas hetzelfde maar wel een keergat laten. De binnen- en buitentas bovenaan aan elkaar stikken met de hengsels ertussen. Tas keren, gat toemaken en klaar. Voor de handdoek nam ik een stuk stof met de breedte van de handdoek + 2cm en van 17cm hoog. Ik streek langs alle zijden 1cm naar binnen en speldde de stof met de goede kant naar boven vast op de handdoek. Daarna enkel nog vast stikken en de handdoek is klaar. Eens de tas en de handdoek gemaakt waren, besloot ik er nog een kadertje met een mooie keuken-quote en een potje zelfgemaakte confituur bij te geven.

Cadeautje klaar!
Op de housewarmingparty waren natuurlijk nog andere ortho-maatjes. Een van hen is ook onlangs gaan samenwonen, maar jammer genoeg raakte ik niet op haar housewarmingparty. Dus maakte ik voor haar ook nog snel een sorry-dat-ik-nog-niet-langsgeweest-ben-cadeautje. Ik stopte een keuken-quote in een mooi kadertje en stak dat samen met een potje zelfgemaakte confituur en een zakje zelfgemaakte amandel-vanille granola in een mooi versierd zakje.
Yummie cadeautjes
En die cadeautjes moeten natuurlijk ook mooi verpakt worden.

En een derde ortho-maatje maakte ik blij met enkele testversies van babyspulletjes voor haar baby-pleegzusje. Cadeautjes maken en geven, daar word ik nu echt eens heel blij van!

Groetjes,
Miss Pixie

Reacties

  1. Blij dat ik je studiemaatje ben! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook heel blij met jou als ortho-studiemaatje :) Al van de confituur gegeten? Hoop dat je hem lekker vindt ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten