Review: Simply you box van Carrefour

Foodboxen: het concept intrigeert me enorm. Toch had ik er nog nooit eentje uitgetest. Waarom? Er waren twee dingen die me tegenhielden: de abonnementsformule bij de meerderheid van die boxen en het feit dat ik wel een picky eater ben en bang was dat ik het eten niet zo lusten. Maar toen ik de kans kreeg om de Simply you box van Carrefour te proberen, zei ik volmondig ja.




Want aan deze box hangt geen abonnement vast én je kan zelf je box samenstellen. Elke week heb je de keuze tussen 9 gerechten (3 veggie, 3 kidsfriendly en 3 klassieke gerechten) en jij beslist welke 3 er in je box komen. Heel handig voor kieskeurige eters zoals ik ;) Verder maakten ze een heleboel beloften die overeenkwamen met wat ik zoek in zo een foodbox en dat maakte me benieuwd.

Wat die beloften waren?

  • Eenvoudig bestellen en afhalen.
  • Gezonde en evenwichtige recepten.
  • Makkelijk en snel (max. 30 minuten) te bereiden.
  • Verse en seizoensgebonden producten.
Het eenvoudig bestellen en afhalen werd afgevinkt. De website werkt heel vlot en in mijn gekozen afhaalpunt stond ik heel snel terug buiten met de box. De box wordt voorlopig nog niet aan huis geleverd, maar moet dus in een winkel of drive worden afgehaald. Mij stoorde dat niet omdat je het zo handig kan combineren met boodschappen doen. Want zo een box is natuurlijk 1 maaltijd per dag en ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik eet 3 keer per dag ;)

Thuis werd ik aangenaam verrast toen ik de box opende. De ingrediënten voor elk recept zaten in een aparte doos met daarbij de passende receptkaart. Heel netjes en overzichtelijk. Iets minder handig voor in de koelkast te krijgen. Verder vond ik ook nog een zakje paaseitjes en een overzicht met de receptjes van volgende week. 




Wat ik ook positief vond, was dat de pasta en rijst waren afgewogen en exact genoeg waren voor het recept zodat er geen verspilling zou zijn. Verder zaten er ook heel wat ingrediënten bij in mini-verpakkingen. Achteraf bleek wel dat we bij elk recept ingrediënten over hadden (bvb. een potje mascarpone waar we 1 el uit gebruikten, een halve uit, ...) en vaak ook nog restjes van wat we kookten. Dus eigenlijk hoefden we geen lunch te voorzien voor de hele week want er zat genoeg in de box om daarvoor te zorgen.

Het eerste recept dat we probeerden was een Thaïse rundssalade. Het recept was heel duidelijk en klaar in 20 minuten. De porties waren ruim genoeg voor 2 personen. Het enige minpunt voor mij was dat het net iets te pikant was. Het lief was wel heel enthousiast over dit simpele Thaïse gerecht.




Het tweede recept dat we hebben getest was smeuïge risotto met butternut en mascarpone. Ik was op voorhand wat bang om dit te maken, want risotto dat mislukt altijd bij Masterchef :p Maar ik volgde het recept stap voor stap en OMG zo lekker! Het wordt toegevoegd aan mijn lijstje met succesrecepten. Ik ben er wel langer dan 30 minuten aan bezig geweest. En persoonlijk vond ik dat er meer pompoen in het gerecht mocht dan er voorzien was. Qua porties meer dan in orde. Ik at er 3 keer van.




Als laatste probeerden we citroenkip met penne en geroosterde tomaatjes. Ik werd er niet warm en niet koud van. Het was een gewoon, doordeweeks gerecht. We stonden net iets langer dan 30 minuten in de keuken voor dit gerecht. Qua ingrediënten was er meer dan genoeg kip en pasta (het lief at deze middag de restjes), maar 200 g tomaatjes voor 2 personen was wat aan de weinige kant. Ik eet graag veel groenten.




Dus hoe zit het met die andere beloftes? Kon ik die afvinken?

  • Gezonde en evenwichtige recepten.

    Goh, los van de hoeveelheid boter, mascarpone en kaas in de risotto waren de maaltijden vrij gezond. Onze algemene conclusie was wel dat er bij alle gerechten wat meer groenten mochten.

  • Makkelijk en snel (max. 30 minuten) te bereiden.

    Makkelijk? Ja! De fiches waren heel duidelijk en je kon een QR-code scannen om een filmpje te bekijken. Ook handig is dat de fiches gelamineerd zijn. Ik ben een kluns in de keuken, dus gewoon papier overleeft het bij mij niet. 

    Snel? Goh, het eerste recept ging supervlot en bij de andere twee stonden we langer dan 30 minuten in de keuken. 

  • Verse en seizoensgebonden producten.

    Check! Allemaal supermooie producten, met zorg gekozen en verpakt. De butternut kwam uit het So fresh-gamma en was dus voorgesneden, wat heel handig was. Ook de sla voor recept 1 was voorgesneden. Voor mij hoeft dit niet per se, maar het zorgt er wel voor dat het koken sneller gaat.

Algemene conclusie? Voor herhaling vatbaar. Niet voor elke week, maar zeker wel in weken waar het druk is. Dan is het wel handig om enkel na te denken wanneer ik iets op het menu zet en niet wat ik allemaal op het menu zal zetten. En verder is het ook fijn om nieuwe recepten te ontdekken via deze manier. Ook zin gekregen om een Simply you box te bestellen? Met de code MISSPIXSYB krijg je t.e.m. 31/05/2017 €10 korting bij een box van minimum €40.

Ik geef jullie graag nog wat praktische info mee:
  • Bestellen kan via www.simplyyoubox.be.carrefour.eu/nl
  • Bestellen kan tot woensdag middernacht om op te halen de volgende maandag.
  • Ophalen kan bij een door jou gekozen Carrefour Drive punt.
  • Je kan bij de box kiezen tussen porties voor 2 personen (€40) of 4 personen (€60).
Wie van jullie testte ook al eens een foodbox? Welke was dat dan: Simply you, Smartmat, Hello Fresh, ...? En wat waren jullie bevindingen?

Liefs,
Miss Pixie

#40dagenbloggen: 38/40

Reacties

  1. wat ik me altijd afvraag bij zo'n boxen is of al die voorverpakte zaken in zo'n kleine hoeveelheden (bvb je gesneden pompoen) wel lang genoeg vers blijven om het uit te houden tot dag drie
    ik probeer zo vers mogelijk te koken dus dat houdt mij nog wat tegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, ik stond daar ook wat twijfelachtig tegenover, maar uiteindelijk was alles nog heel vers buiten 1 takje basilicum :) Ik haalde de box maandag en kookte gisteren het laatste recept en ik kon echt niets aanmerken op de ingrediënten.

      Verwijderen
  2. Wij probeerden Hello Fresh. Ik mag zeker niet klagen over de levering, de producten, de porties, de recepten, kortom, de hele formule is wel oké, maar mijn kinderen waren niet direct fan, en twee verschillende menu's koken is wel zonde. Ikzelf vond de menu's wel geslaagd, maar verlengde ons abonnement niet. Ik probeer nu deftig een weekmenuutje op te stellen en zo toch een beetje gestructureerd te winkelen en te koken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is inderdaad zonde om te bestellen als de kids het dan niet lusten. Ik probeer ook steeds een weekmenu op te stellen en van daaruit boodschappen te doen of te bestellen.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al Hello Fresh en Smartmat uitgeprobeerd. Smartmat vind ik gezonder om het zo te zeggen en is ook ecologischer denk ik maar Hello Fresh is goedkoper. Ook daar krijg je alles goed afgewogen etc maar ik vind de vele verpakkingen een nadeel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, echt ecologisch is het inderdaad niet. Zeker omdat de groenten enzo ook allemaal voorverpakt zijn.
      Dat is dus een minpunt aan deze box. Al zat de pasta enzo wel in papieren zakjes, toch al iets beter dan plastic he.

      Verwijderen
  5. Ik probeerde al een paar keer HelloFresh uit en ben er wel tevreden over, maar zou het niet elke week bestellen. Net als bij de Simply you box ben ik per recept toch meestal langer bezig dan de kaart aangeeft. Op zich niet erg, maar op dagen dat het snel moet gaan niet ideaal. Daarom bestel ik zo'n box net wanneer ik een paar dagen vakantie heb en over voldoende tijd beschik om mij uit te leven in de keuken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is misschien inderdaad een beter idee dan dagen wanneer je het druk hebt. Hoewel dat net het doel is van die boxen natuurlijk :p

      Verwijderen
    2. Ik weet het: atypische gebruiker op dat vlak :-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten