Koffieklets onder collega's

Op donderdag maak ik graag tijd voor koffieklets. Dit is al de derde en al dat gebabbel over koffie lijkt hier in de smaak te vallen. Vandaag laat ik mijn collega Marijke aan het woord over haar liefde voor koffie.

Naam: Marijke Daniëls
Leeftijd: 47 jaar
Beroep: Kleuterleidster

Hoe leerde je koffie drinken?


Ik leerde van thuis uit koffie drinken. Maar ik was denk ik toch een jaar of 20 voor het me echt begon te smaken.

Hoe drink jij je koffie?

Met een wolkje melk.

Wat is je favoriete soort koffie? Waarom?

Thuis drinken we Douwe Egberts, zowel deca als gewoon.  In de stad zal ik al snel de Illy-koffie-huisjes opzoeken, en tegen een goeie Italiaanse cappuccino met latte-art zeg ik nooit nee.

Dilemma: koffiezet of senseo?

Ik drink beide. Ik heb niet echt een voorkeur.

De Senseo-machine op school,
die Marijke en ik samen aan het verslijten zijn.
Hoe vaak drink je koffie?

‘s Morgens bij het ontbijt, dan als ik op school toekom (meer uit gewoonte dan dat ik er echt zin in heb), eentje tijdens de speeltijd en dan als ik thuiskom.  ‘s Avonds durven we ook nog wel eens koffie te maken.


Ik drink koffie...

Eigenlijk drink ik vooral koffie uit gewoonte, maar ook omdat ik het lekker vind. Vooral met een stukje zwarte chocolade er bij. En koffie drinken, dat is toch ook gewoon gezellig?

De lekkerste koffie die ik ooit dronk...

In Italië, daar gaat niets boven.  En ik ken ook een goed adresje in Aalst, waar hij heel hard in de buurt komt...

Mijn favoriete koffietentje is...

Hier is het dan… “Moka” in Aalst.


Wat is je favoriete koffie-herinnering?

Er zijn er ontzettend veel..

Dankjewel Marijke voor deze fijne koffieklets! Geniet van de vakantie en van nog veel koffietjes!

Ben jij ook een coffeelover en wil je jouw liefde voor koffie delen? Of ken je een coffeelover die bereid is enkele vragen te beantwoorden? Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen. Dat kan onder andere via de nieuwe facebookpagina of via mail.

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Ik drink geen koffie, eenvoudigweg omdat ik er niet tegen kan :'( Al vond ik koffie wel altijd heel lekker. Maar ik drink wel vaak thee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, ook geen deca?
      Ik zoek nog mensen die de vraagjes willen beantwoorden? Een thee-klets is zeker ook eens leuk!

      Verwijderen
  2. Oh wat een leuk lijstje dit! Misschien dat ik hem eens overneem, alleen dan over thee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dankje!
      Ik zoek nog mensen om de vraagjes te beantwoorden? Een thee-klets kan zeker ook!
      Interesse?

      Verwijderen
    2. Oh leuk dat heb ik zeker (als echte theeleut haha)

      Verwijderen
    3. Als je me een mailtje stuurt op stephanie.wauters.90@gmail.com, kunnen we daar verder afspreken! Leuk dat je interesse hebt :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten