Een cadeautje voor baby Roan en zijn grote broer

Twee weken geleden werden vrienden van ons voor de tweede keer ouders. Ze kregen een schattig zoontje met de naam Roan. Afgelopen weekend gingen we op babybezoek en dat deden we natuurlijk niet met lege handen. Voordeel van een webshop te hebben, is dat je lekker kan rommelen in je collectie om een geschikt cadeautje te vinden. 


Hoe origineel is dat niet? Een plantje als geboortesuiker. En liefde voor het kaartje, zo mooi!


Ik koos enkele spulletjes uit in een van mijn favoriete stofjes: wit katoen met blauwe tipi's. Ik stelde een pakketje samen met een knuffeldoekje, zeverslab en tuttekoord. Gewoon een kleinigheidje om af te geven naast het cadeau van de geboortelijst. 


Mijn inpakpapier paste bij het geboortekaartje en bij het geboortesuiker :)

Ik vond dat grote broer ook een cadeau verdiende. Vermits hij binnenkort naar school gaat, leek een wasco-rol me wel fijn. Ik had nog een restje groen kurkleer liggen dat hier perfect voor was en ging (een half uur voor we op bezoek gingen) aan de slag. Ik combineerde met een koperen stiksel en sloot de boel met een kamsnap (want ik vergat de rekker die ik had geknipt terwijl ik aan het naaien was). Ik had nog wat wasco's liggen en vulde de rol daarmee op.


Kurkleer - Kbas
Garen - Veritas



Resultaat? Blije ouders en blije grote broer. Hij begon meteen met tekenen :) En ik dus ook heel erg blij. Zeker toen ik kleine Roan eventjes in mijn armen mocht houden.

Wie maakt er ook graag zelf cadeautjes? Wat zijn jullie favoriete items om cadeau te doen?

Liefs,
Miss Pixie

P.S.: De kans is groot dat het hier deze week verder wat stil is. Ik ben me aan het voorbereiden op De Bonte Fabriek dit weekend en je kan me dus eerder achter de naaimachine dan achter de pc vinden ;)

Reacties

  1. Wauw, mooi! Ik maak ook graag zelf cadeautjes maar meestal komt het er niet van. Ik ben het type dat er een half uur voor vertrek nog aan moet beginnen maar het dan natuurlijk niet afgewerkt krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo herkenbaar ;)
      Vandaar ook dat ik spulletjes uit mijn voorraad van de webshop haalde ;)

      Verwijderen
  2. Tof samengesteld. Zo kort voor een bezoek nog beginnen naaien doe ik niet, dat zou verkeerd aflopen bij mij 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Bij mij liep het ook mis (ik vergat de elastiek in te naaien :p), maar ik vergeet dat precies elke keer weer.

      Verwijderen
  3. Zo leuk! Ik flock meestal iets op een slab en/of een body op basis van het geboortekaartje. Zelfgemaakt is altijd fijn, he. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad ook een leuk babycadeau :) Heb ik ook al gedaan. Maar heb geen cameo en zo met de hand bepaalde dingen uitsnijden is niet altijd handig he?
      En inderdaad: handgemaakt is altijd fijn :)

      Verwijderen
  4. Die wasco rol is wel heel leuk, eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, zo leuk zeg! En voor last-minute echt schittrend gemaakt! Tzou bij mij waarschijnlijk iets anders zijn!

    Ik probeer ook dikwijls zelf iets te maken, meestal gehaakt. Helaas ook al ontdekt dat niet alle ouders dit appreciëren :-( Maar die ene minder goeie ervaring houdt me niet tegen. Mijn laatste kraamgeschenk was een gehaakte ballerina-pop :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten