Mijn favorieten uit het weekmenu



Ik ben grote fan van het opstellen van een weekmenu. Ik doe dit al een tijdje, maar er zijn periodes waar het er gewoon niet van komt en er dus chaos is op eetgebied. Maar in januari lanceerde Mme ZsaZsa een leuk printbaar exemplaar met een daarbij horende Facebookgroep om inspiratie op te doen. En sindsdien wordt er weer volop geweekmenut. Dit zijn mijn favorieten voor op het weekmenu.

Ontbijt


Als het gaat over ontbijten dan wil ik graag gezond, lekker en gemakkelijk. Dat gemakkelijk uit zich dan vooral in iets dat ik op voorhand kan klaarmaken zodat ik 's ochtends direct kan eten of het makkelijk kan meenemen naar het werk. Deze receptjes staan dan ook regelmatig op het weekmenu omdat ze voldoen aan alle bovenstaande punten.






Lunch

Ik ben niet echt een grote boterhammen-fan tijdens de lunch. Het gebeurt dan ook echt niet vaak dat ik boterhammetjes meeneem naar het werk. Wat ik dan wel graag meeneem?

Diner




Wie van jullie maakt er ook een weekmenu? Waar haal je inspiratie? Welke gerechtjes zijn bij jullie favoriet?

Liefs,
Miss Pixie

#40dagenbloggen: 31/40
Aantal ingezette skipdagen: 4/6

Reacties

  1. Hier altijd een weekmenu, ik zou niet meer zonder kunnen. Een tijdje geleden maakte ik een succesreceptenschriftje, waar ik alle toppers in noteer en dat ik bij de hand neem als ik een weekmenu opstel en geen inspiratie heb. Ik blogde er al eens over ook. Misschien ook iets voor jou, als schriftjesaddict? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga eens een kijkje nemen naar die blogpost ;)
      Ik zelf heb een receptenschriftje uit de Kruidvat (van al enkele jaren geleden) en schrijf daar al eventjes succesreceptjes in :)

      Verwijderen
  2. Ik ben sinds dit jaar helemaal gewonnen voor het idee van een weekmenu. Op zondagavond nestel ik me in de zetel met wat papier, enkele kookboeken en de iPad (voor Pinterest). Ik vind het best lastig, zeker omdat ik nu veganistisch eet, maar achteraf ben ik wel blij dat ik er weer eentje gemaakt heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan me wel voorstellen dat dat een heel karweitje is!
      Ik eet 90% van de tijd suikervrij (dus ook zo weinig mogelijk pasta e.d.) en in het begin zat ik toch ook wel langer aan mijn weekmenu's bezig dan voorheen.

      Verwijderen
  3. als ik veel goede moed heb dan begin ik inderdaad aan een weekmenu en hij heel veel moed wordt dat meestal met een kookboek bij, mijn favoriet momenteel is er eentje met 5 ingrediënten uit colruyt. ik heb er namelijk een hekel aan dat je allerlei zaken moet kopen voor een recept waar je dan één eetlepel van nodig hebt.
    het reclameboekje van colruyt met receptjes in is ook een succes omdat het voor mijn neus belandt en alle ingrediënten gemakkelijk te vinden zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het 5 or less-kookboek van Chickslovefood en dat is ook echt een aanrader! Je moet maar eens kijken bij reviews ;) En op hun site staan ook veel 5 or less recepten.
      En hoera voor het boekje van de Colruyt! Ik haal daar ook regelmatig recepten uit (net als de boekjes van AH en Delhaize).

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten