52 manieren om je leven eenvoudiger te maken: een blogplanner (mét gratis download!)

Eerst en vooral: hip hip hoera! De vernieuwde blog staat online. Wat vinden jullie ervan? Ik zelf ben heel tevreden met het resultaat. Na heel Pinterest af te zoeken naar een leuk sjabloon, besloot ik zelf een template te maken met dezelfde themakleurtjes dan hiervoor, maar dan subtieler. Meer daarover (inclusief enkele tutorials) volgen later nog. Nu al interesse in een nieuwe Blogger-template? Neem dan eens een kijkje op dit pinterest-bord, want daar verzamelde ik er al een paar. Daarnaast werd er ook een tagline gekozen! Met heel veel dank aan de lezers die reageerden op mijn vraag naar wat hulp! Uiteindelijk werd het dit:


Vinden jullie het wat? Ik ben er al enthousiast over! En om dit alles te vieren, maakte ik enkele "Free printables" voor de mee-bloggende lezers: een blogplanner die helemaal past bij de nieuwe blog.

Mijn DIY weekplanner heeft me de laatste weken al ongelooflijk goed geholpen! Drukte op het werk en thuis zorgt voor veel stress, maar mijn weekplanner en "neuroten"-schriftje zorgt ervoor dat ik controle heb over de chaos. Deze week besefte ik echter dat er 1 groot tekort was aan deze organiser en dat was ruimte om alles voor mijn blog te organiseren. Ik hou wel het een en ander bij in Evernote, maar ik verkies toch nog altijd een papieren versie boven een digitale versie.

Dus ik opende de Pinterest-app op mijn smartphone (ja, deze week had ik daar allemaal tijd voor vermits ik 3 dagen met griep in mijn bed stak) en ging op zoek naar een leuke blogplanner. Maar er was wel altijd iets dat me niet aanstond: het design, enkel een maandplanner, ... Na heel wat ge-pin, gaf ik er de brui aan. Dan besloot ik maar dat als Pinterest me niet kon helpen, ik dan maar zelf aan de slag moest. Ik haalde mijn beste ICT-skills boven en dit was het resultaat:

  1. Een voorblad 
    Je moet ergens mee beginnen eh?


  2. Een maandplanner.
    Sinds ik "Het blogboek" las, besef ik pas hoe belangrijk het is om als blogger goed voorbereid te zijn. Als je weet welke posts je die maand gaat schrijven, kan je beter inplannen wanneer je er gaat aan werken, welke materialen je nodig hebt, wanneer je foto's kan nemen, ... Gedaan met snelsnel geschreven posts!

  3. Een weekplanner.
    Nadat ik voor een maand heb gepland, ga ik week per week specifieker uitwerken. Welke posts ga ik die week schrijven? Welke terugkerende rubrieken komen aan bod? Van wat heb ik foto's nodig en wanneer ga ik die nemen? Al deze zaken kan ik vanaf nu noteren in mijn handige blog-weekplanner!

  4. Dagelijkse social media checklist.
    Niet alleen onze blog moet dagelijks onderhouden worden, maar ook onze social media is heel belangrijk. Daarom maakte ik een checklist met wat er dagelijks moet gebeuren. Ik baseerde dat op wat ik las in verschillende blogposts over succesvol social media-gebruik. Ik zelf hou me daar ook niet echt zo aan, maar ik probeer het zo goed mogelijk toe te passen.

  5. Brainstorm-pagina
    Tot slot voegde ik een pagina toe waarop je lekker kan kliederen en aan de slag kan gaan met nieuwe ideeën voor de blog. Altijd handig!
Hoe ga je nu aan de slag met deze blogplanner? Heel simpel: als je op de afbeelding klikt, kom je automatisch bij de downloadbare versie terecht. Alles is apart te downloaden zodat je zelf kan kiezen wat je gebruikt. Je kan het printen wanneer je het nodig hebt of je kan doen zoals mij: alles voor een heel jaar printen en er een boekje van maken. The choice is up to you!

Veel blogplezier,
Miss Pixie

Reacties

  1. Heel tof. Ik wil hiervan zeker gebruik maken, zowel van de tips, tuto en downloads. Dankjewel !

    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten