9 redenen waarom de #femmablogschool een must do is

Ik won een privé blogles met Lobke en las 3 blogboeken. Ik ging met veel plezier naar blogevents en luisterde naar de tips van meer ervaren bloggers. Ik veranderde de styling van mijn blog en ging in categorieën bloggen. Maar toch had ik het gevoel dat ik nog niet genoeg kende. Toen ik een uitnodiging kreeg voor de blogschool van Femma heb ik dan ook geen seconde getwijfeld. En ik heb voor jullie 9 redenen waarom jullie dat ook niet moeten doen:
  1. Je bent een heel weekend onder gelijkgestemde zielen. En welke situaties dat meebrengt, kon je gisteren al leren.

  2. Bloggen is meestal nogal een eenzame bezigheid. Met een warme tas chocomelk erbij hangen we in de zetel (meestal met ons haar in een mottig dotje en met een versleten jogging aan) en schrijven we de meeste blogposts. Tijdens het weekend blogschool leer je de gezichten kennen achter heel wat bloggers. En dat is echt geweldig! Zeker als je ontdekt dat al die bloggers offline nog leuker zijn dan online.

    Foto van Lobke Gielkens; met dank aan Saartje Geudens
  3. Er waren een heleboel fantastische sprekers. Ik zet ze even op een rijtje:

    - Lobke van Leuke Wereld vertelde over hoe zij begon te bloggen en wat haar blog allemaal heeft teweeggebracht bij haar.

    - Riet van Leven met Liv bracht een superenthousiaste (en keigrappige) uiteenzetting waarin ze ons een heleboel bijleerde over handleidingen of tutorials schrijven.

    - Erika Van Tielen - Mom, media, more - deelde met ons wat haar blog voor haar betekent en vertelde over wat bloggen allemaal inhoudt.

    - Griet van Emma & Mona deed me nog het meest denken aan een Duracell-konijn: vol energie en kei-enthousiast! Ik heb echt ontzettend genoten van haar "spreekbeurt" waar ze vol passie sprak over hoe ze begon te bloggen en wat bloggen voor haar betekent.

    - Soetmin van Verne & Jasper bracht het verhaal over geld verdienen met je blog. Ze gaf ons een stappenplan en vertelde over de positieve en negatieve kanten er van. Wat ik vooral onthouden is dat je gewoon moet durven. En ik heb al uit ervaring mogen ondervinden dat dat helemaal klopt!

    - Herman van Dailybits gaf een ontzettende boeiende uitleg over SEO, HTML en dergelijke meer. Het was echt: bloggen, the next level. Normaal gezien zou ik nooit kiezen voor workshops of uitleg over deze technische kant, maar Herman bracht het op een toegankelijke manier.

    - Saartje van Miss Fabuleus bracht een uiteenzetting die perfect past bij haar blog, nl. een stappenplan om efficiënt bloggen. Ik luisterde vol aandacht, want ik hou van goed georganiseerd bloggen.

    Eindelijk samen op de foto :)
  4. We hadden de keuze tussen 3 workshops: schrijven voor bloggers, bloggen voor beginners en fotografie. Stuk voor stuk heel bruikbaar en heel leerrijk. En het waren echt work-shops. Een korte theoretische kant en dan gingen we aan de slag.

    In de workshop schrijven voor beginners moesten we op 45 minuten een blogpost produceren aan de hand van de tips die we kregen in het theorie-gedeelte. En tja, een fotografie workshops zonder foto's te nemen, zou nogal raar zijn eh? Dus trokken we door het Anker en gingen we op zoek naar originele plekjes om foto's te nemen.




  5. Lobke gaf ook individuele sessies per blogger. Je kon je blog door haar laten bekijken en al je vragen stellen. Doordat ik de luxe had om dit al eens uitgebreid te doen, was het bij mij eerder een terugkoppeling en kreeg ik nog wat extra tips. Zo'n een privé-les is echt goud waard!
  6. Zowel beginners als al iets meer gevorderde bloggers vonden er hun ding dankzij gevarieerde sprekers, workshop en door de contacten met elkaar.
  7. Alles was heel goed voorbereid en heel leuk aangepakt. Er waren mapjes, balpennen, Powerpointpresentaties, een speciale Facebook-pagina, een hashtag, ... En dan niet de vergeten: een selfiehoek met leuke props.
  8. Iedereen ging met nog meer blog-goesting naar huis.
  9. Roze! Overal roze! En wat mij betreft, is alles beter in het roze.

Ik heb heel wat bijgeleerd en me ontzettend geamuseerd. Ik kan het enkel maar aanraden! Als er nog een tweede editie volgt, zal ik het jullie zeker laten weten.
Nemen jullie soms deel aan blogevents? Waarom wel of niet?

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Dag Miss Pixie, terug onder onze alter ego's ... de workshops waren idd ongelooflijk interessant. Ook de cursus foto's leren maken en bewerken. Ik denk dat ik volgende keer toch eens mijn DSLR vanonder het stof haal, 't kwam toch vaak ter spraken dat een mooie foto je blogpost kan maken of kraken. Ik vond het ook fijn om je te leren kennen, hopelijk zie ik je nog op een volgend evenement in blogland. Veel liefs, Saskia x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook heel leuk om je te leren kennen!
      En inderdaad: hopelijk tot een volgend event :)

      Verwijderen
  2. Ik blog al vier jaar op dezelfde manier. Kelly's blogboek heb ik gelezen, maar mss moet ik er meer energie in steken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat er in de blogboeken staat is 1 manier eh. Uiteindelijk moet je altijd voor jezelf uitzoeken wat bij jou werkt ;)

      Verwijderen
  3. Ik had de aankondiging ook gezien, maar ik kon dan net niet... volgende keer hopelijk beter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het volgende weekend is 3 & 4 oktober :) Maar meer info is er nog niet over bekend.
      Hou zeker de FB-pagina van Femma in het ook ;)

      Verwijderen
  4. Dag Stephanie, ik vond de kennismaking heel tof. Ik heb veel gelachen.
    Spijtig dat ik er de 2de dag niet was, leek heel interessant.
    Damn, het volgende blogweekend 3/4 oktober ben ik in het buitenland. Shit happens.
    Donderdag heb ik vrij en ga ik heel de dag blogs ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook heel leuk om jou te leren kennen :)
      En inderdaad jammer dat je er de 2e dag niet was.
      Veel plezier met het bloggen en blog-lezen donderdag.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten