5 leuke naaisels voor in de klas

Sinds deze maand ben ik gastblogger voor de blog van Lesgeven in Brussel. Ik vind dit enorm spannend! Als eerste post besloot ik te gaan voor iets dat lezers hier op de blog ook wel zullen smaken, vermits er hier ook heel wat juffen (en meesters?) komen lezen. Via pinterest verzamel ik voortdurend heel wat leuke ideeën voor op school en vandaag deel ik met jullie 5 leuke naaisels voor in de klas.



  1. Iets wat alle juffen en meesters wel in de klas hebben, is een verjaardagsdoos of - tas gevuld met allerlei leuks om de verjaardag van je gastjes te vieren. Deze eenvoudig te maken stoelkroon kan een leuke aanvulling zijn. Je plaatst dit over de stoel van de jarige en je hebt in 1 seconde een feestelijke stoel

    Je kan gebruik maken van velcro om zo verschillende cijfers op de kroon te plakken of om de naam van de jarige te bevestigen zodat het helemaal gepersonaliseerd is.


  2. Handpoppen

    Wij werken in onze kleuterklassen met verteltafels en ontdekbakken. Onze ketjes vinden dat helemaal geweldig. Per thema passen we het materiaal aan. Dit jaar viel het ons op dat handpoppen in die 2 hoekjes heel erg in de smaak vallen. Voor het thema herfst maakte ik 2 eekhoorn handpoppen voor de tweede kleuterklas. Het patroontje deelde ik hier gratis. Ik maakte ook nog een vleermuis voor de derde kleuterklas. Dat patroontje zal ik in oktober online plaatsen.


    De poppen nadat ze enkele weken in de ontdekbak hadden gewoond. 

    Ook gek op handpoppen (en knuffels)? Neem dan zeker ook eens een kijkje in het boek "Feest in het knutselbos", want daar vind je tonnen inspiratie!

  3. Een levensgrote lappenpop.
    Vorig jaar had mijn nichtje - die kleuteronderwijs studeerde - een pop nodig die ongeveer even groot was dan de kindjes van de onthaal- en eerste kleuterklas met daarbij enkele kleren met verschillende sluitingen voor het thema kledij/zelfstandigheid. Ik baseerde me op een patroon uit de eerste La Maison Victor (Charliepop), maar vergrootte het tot 1m. Kledij kan je gewoon kopen of je gebruikt gratis naaipatronen voor kinderkledij (zoals bijvoorbeeld het Grace babyjurkje van Emma & Mona).




  4. Kleertjes voor Jules de klaspop

    Jules is de beste vriend van onze ketjes. En af en toe verdient hij wel eens een nieuwe outfit die past bij het thema waarover we leren. In de Facebookgroep "Kleertjes voor  Jules de klaspop" vind je heel wat inspiratie en gratis patroontjes.

  5. Leeskussen

    Dit is eentje dat ideaal is voor de grotere ketjes. Het is een draagtas en kussen in elkaar. Zo kunnen ze hun bib-boek ergens kwijt en hebben ze een persoonlijk, comfy kussen voor in de leeshoek/klasbibliotheek waartegen ze zich kunnen nestelen tijdens het lezen. Een gratis patroontje en tutorial vind je op deze Engelstalige website.
Naaien jullie ook wel eens iets voor in de klas? Wat maken jullie dan vooral? 

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Tof! De kinderen in mijn klas naaiden al kussenslopen, een schoudertas, kleren voor carnaval en een heuse modeshow voor op het schoolfeest. Altijd leuk! Ik roep wel hulp in van mama's en oma's. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woow zo leuk seg! Bij ons staat er in de 2e kleuterklas ook eens thema mode gepland en dan ga ik mijn machine meebrengen om aan de kindjes te tonen hoe dat werkt enzo ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten