De 1000 vragen-challenge #5

Donderdag = zomerchallenge-time! Deze week een vraag die helemaal past bij de zomer (hoewel die zomer momenteel ver te zoeken is) en is tot nu toe mijn meest favoriete vraag:


"Wat is je verste reis?"
(en Eefje voegde er nog aan toe: wat was je leukste reis?"


Echt ontzettend ver ben ik nog niet op reis geweest, tot nu toe bleef het altijd binnen Europa. Vorig jaar gingen het lief en ik naar het Griekse eiland Lesbos en dat is het verste dat ik ooit op reis ging. Niet echt een ideale reis voor iemand met vliegangst want het was vrij lang vliegen en we maakten een tussenstop (= 2x opstijgen en 2x landen). Maar ik overleefde het. En na nog eens een busrit van meer dan een uur waren we op onze bestemming.

Ik kan jullie het eiland echt aanbevelen. De mensen zijn er heel vriendelijk en gastvrij. De natuur is prachtig en het zeewater is heel helder en heerlijk om te zwemmen. En het eten is fantastisch! Niet te veel gedoe, maar gezond en vers en vooral veel (voor een klein prijsje). Wij zijn fan van het eiland en gaan zeker nog eens terug.




En dan nu, mijn leukste reis. Het is moeilijk om er een te kiezen, want op reis gaan is altijd leuk! Na heel wat wikken en wegen koos ik er deze 2 uit:
  1. Italië-reis, 6e middelbaar.

    Tien dagen met mooie herinneringen! Toen we vertrokken sneeuwde het in België en aangekomen in Italië was het 30°! We genoten van de zon, van de cultuur (het grootste deel van onze reisgroep zaten net als mij in de Latijnse of hadden Latijn gevolgd, dus Rome in real life ontdekken vonden we zalig) en van elkaars gezelschap want onze middelbare schoolcarrière zat er bijna op.


    Diva's @ Rome ^^

    Het is een reis waar we nu nog steeds vaak over praten wanneer we afspreken. Over de dag dat we veel te veel gellato aten, over het niet zo lekkere eten en over het slotfeestje en de hoeveelheid dafalgan de dag erna. Genieten, dat was het <3
  2. Barcelona, 1e reis samen met het lief.
    Voor mijn 21e verjaardag kreeg ik van mijn mama een citytrip naar Barcelona cadeau voor 2 personen. En ik mocht zelf kiezen wie ik meenam. Het lief en ik waren amper 2 maand samen toen we voor het eerst samen op reis gingen. Maar op reis leer je elkaar kennen en na Barcelona klikte het gewoon nog beter! Het lief is sindsdien ook mijn favoriete reisbuddy.

    We genoten van slenteren op Las Ramblas en La Boqueria, van tapas eten en wandelen in de haven. We ontdekten de stad met een kleine reisgids in de hand en liepen verloren, maar vonden dit niet erg want het was zalig weer en we hadden elkaar.

    Barcelona heeft echt een plekje in mijn hart en ik kijk er naar uit om er samen met het lief nog eens heen te gaan.


    Liefde in Barcelona <3
Wat was jullie verste reis? En wat was de leukste? Wie is jullie favoriete reisbuddy?


Wil jij mij en de andere dames ook beter leren kennen? Laat dan hieronder een cijfer na tussen 1 en 1000 en wie weet kiest het lot er wel jouw gekozen vraag uit! Reageren kan tot vrijdagavond 17u en daarna wordt de gekozen vraag bekend gemaakt op de Facebookpagina en Instagram van Eefje.

Wiens vraag wordt gekozen, mag rekenen op een kleine attentie van elke blogger die hij/zij volgt. Dus volg je enkel mij krijg je enkel iets van mij, volg je ons alledrie krijg je 4 cadeautjes! Sara, kan jij me laten weten hoe jij me volgt en wat je adres is? Dan kan ik je pakje versturen.

Volg Miss Pixie op Facebook en/of Instagram en/of Bloglovin.
Volg Wollebol  op Facebook en/of Instagram en/of Bloglovin.
Volg Wereld van Sazul  op Facebook en/of Instagram en/of Bloglovin.
Volg Lunatiek: Op Facebook en/of Bloglovin

Liefs,
Miss Pixie

* vraag 912, 921, 399, 159, 45 en 458 zijn al geweest.

Reacties

  1. Klinkt alledrie zalig!

    Eigenlijk wil ik nog eens in mijn eentje op reis... maar mijn man en zoontje zijn ook goede reisgenoten... en volgend jaar hopelijk nog eens met "de bende", bevriende koppels en hun kinderen waarmee we ook al 2 hele fijne vakanties gedaan hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In je eentje? Dat zou niets voor mij zijn!
      In groep op reis gaan vind ik meestal ook wel leuk :)

      Verwijderen
  2. Zalig die reisjes! Ik hou ook wel van reizen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten