Workshop review: Blanche Bag van swoon Patterns bij Madeline de stoffenmadam

Voor mijn verjaardag kreeg ik van de ortho-vrienden centjes om een workshop naar keuze te volgen. Wat een geweldig leuk cadeau! En laat nu net rond dezelfde periode de nieuwe workshopkalender van Madeline de Stoffenmadam zijn online gekomen. Ik ging snel kijken en werd instant verliefd op de Charlotte/Blanche Bag die ik op haar site zag staan. Inschrijven was dus de boodschap.

Gisteren was het dan workshoptijd. Ik vertrok met enige zenuwen richting Lier, want Nancy had al laten weten dat het geen eenvoudige tas was om te maken. En ik had dan ook nog eens mijn gedacht gezet op een exemplaar in nepleer. In de winkel bleek dat er nog een heleboel dames hun gedacht hadden gezet op een nepleren tas dus konden we gezellig samen uitproberen, ons ergeren en vloeken.

En het was een gezellige bende! Een leuk weerzien met enkele dames van de Femma Blogschool of die ik leerde kennen tijdens andere workshops. Ik zat dan ook nog eens aan tafel met naaiwonder An van de Paspelpoezen, die niet alleen een nepleren tas maakte, maar dan ook nog eens zelf hare paspel en superdeluxe handvatten in elkaar flanste. (Een tutorial voor die handvatten zou ik btw zien zitten An :p).

Om 10u begonnen we er aan: stofjes kiezen en knippen. Ik ging voor camelbruin nepleder en voor de voering koos ik voor het Golden Rain stofje dat Nancy gebruikte voor haar Ishi Dress. Om het goed uit de voering nog verder te laten terugkomen, koos ik ook nog voor gouden paspel. Very blingbling dus!





De tas kan gemaakt worden in 3 formaten en ik besloot om te gaan voor de large versie. Ideaal als handbagage op vakantie of voor op daguitstap. Dat knippen en zo is toch een werk se! Gelukkig schoot Nancy iedereen te hulp door de versteviging te knippen en zelfs te strijken. Zo kon iedereen tegen de middag beginnen met zijn tas te naaien. 

En ik heb vanalles bijgeleerd! Zo zette ik nog nooit een binnenzakje met rits. Nu ik weet hoe eenvoudig en makkelijk dat is, ga ik elke tas die ik nog maak van zo een exemplaar voorzien. Echt keihandig! Ik leerde werken met wondertape (wat een uitvinding seg!), een boventransportvoetje (dat moet ik echt hebben!) en dus ook met nepleer. Viel best wel mee eens het verstevigd was en niet meer kon rekken.

Een voordeel van het nepleer:
geen decovil light!
Enkel voor de connectors van de tassenhengsels gebruikten we een klein laagje.
Na een korte middagpauze ging iedereen naarstig aan de slag want we wilden allemaal met een afgewerkt exemplaar naar huis! Door de superduidelijke tutorial en uitleg van Nancy lukte het redelijk goed om door te werken. Af en toe gaven we eens uitleg aan elkaar of kwam Nancy te hulp geschoten en zette ze zonder veel moeite een rits er opnieuw in, of tornde ze de hele boel los. (Ja, het liep niet helemaal van een leien dakje en zonder Nancy haar hulp had ik waarschijnlijk niet zo een mooi resultaat gehad). 


Ik moet eerlijk toegeven dat de patronen van Swoon niet voor de poes zijn! Hun tassen (de Dorothy Day Tripper is er ook eentje van hen) vragen om veel versteviging en zijn ook vaak voorzien van een mooie hoeveelheid paspel.  Gelukkig was er wel geen gedoe met een keergat, want dat zou met het nepleer en al de versteviging echt niet simpel zijn geweest. Ik ben al heel blij dat ik het hele ding in elkaar heb gekregen zonder een naald te breken. Hooray for me!

De workshop liep uiteindelijk uit tot 20u, maar Nancy kon wel heel tevreden klanten naar huis sturen! Hier en daar zitten wat schoonheidsfoutjes en ze is ook iets minder stevig dan ik eigenlijk wou, maar op zich ben ik er supersuperblij mee!






Het vriendje en mijn oma waren in ieder geval al heel erg onder de indruk van mijn tas. Mijn oma vroeg waar ik ze gekocht had en kon maar niet geloven dat ik die zelf had gemaakt. Gisteren zuchtte ik dat het toch nog eventjes zou duren voor ik een 2e exemplaar zou maken, maar vandaag kriebelt het alweer. De kleinste versie staat nu op de planning om te maken als cameratas en mijn mama bestelde ook al een exemplaar in nepleer. 

Dankjewel Nancy voor de goeie ontvangst en de supergoeie hulp! Ik kijk al uit naar de volgende workshop. En dankjewel aan de andere dames voor de leuke namiddag, den goeie babbel en de hulp waar nodig.

Ook zin om deze tas te maken? Hou dan zeker de workshopkalender van Madeline de Stoffenmadam in het oog! 

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Wow, wat een werk! Maar het resultaat is er dan ook naar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Judith! :)
      En ja, het is niet een patroon waarvan je zegt "snel efkes een tas maken" :p

      Verwijderen
  2. Wauw! Ik plan die workshop ook nog in, gisteren kwam jammer genoeg niet uit. Maar wat een mooie tas is dat geworden! Geweldige stofkeuze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marie-Paule :)
      Zeker doen, de workshop is echt de moeite! Op mijn eentje zag ik er geen beginnen aan ;)
      Ja, het camelbruine leer viel in de smaak. Ik denk dat er buiten mij nog 3 waren die een hetzelfde kleur kozen.

      Verwijderen
  3. Het is een mooi exemplaar geworden, chique!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi! En die stofjes zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nele :)
      Het zijn vooral eens geen vogels of bloemen :p

      Verwijderen
  5. Enorm mooi resultaat!
    Spijt dat ik me toch niet heb ingeschreven. (ik heb zitten twijfelen). Ik maakte al veel swoon tassen maar nepleer, wondertape en een boventransportvoetje zijn voor mij ook nog nieuw! En dan nog eens super gezelschap! Leek me een toffe dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt een hele leuke dag :) De sfeer zat er in!
      Ik kan de workshop echt aanraden. En als ik zie wat voor mooie tassen jij al hebt gemaakt, dan zal deze voor jou wel geen probleem zijn. Er was bij de vorige workshop trouwens iemand die ze heeft gemaakt als luiertas. Misschien nog interessant voor jou?

      Verwijderen
  6. Leuke tas,dat had ik je al gezegd.Jammer dat ik niet alle foto's kan bekijken.Ik ga zo meteen eens kijken of er nog een workshop met zulke tas op de planning staat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even komen terug kijken en nu kan ik wel alle foto's zien,mijn pc zal last van de warmte hebben zeker?!

      Verwijderen
  7. supermooie tas! Die wil ik nu ook maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Dan wens ik je veel succes. Het is niet eenvoudig, maar als je dan het resultaat ziet ben je dat helemaal vergeten ;)

      Verwijderen
  8. Ik kan het nu bevestigen: het is een prachtig exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lies ^^
      Ondertussen zit ze helemaal vol met nieuwe stofjes ;)

      Verwijderen
  9. Prachtig! Perfecte stofkeuze zeg, mooi met die gouden voering.
    En zo'n grote tas lijkt me inderdaad wel een handig ding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Joke :)
      Ik heb daar vandaag mijn tablet, een boek, een paar slippers, mijn spiegelreflexcamera, een fles water, zonnebrildoosje, portemonnee en nog wat andere brol in gedropt. Een hele dag mee gezeuld en ze leeft nog ^^ Lang leve grote sjakossen :)

      Verwijderen
  10. Naaiwonder... bloos seg! Dat van die handvaten uitleggen houd ik in mijn achterhoofd voor als ik er nog eens één maak. Het was in ieder geval niet moeilijk. Ik vond het ook een gezellige dag met prachtige resultaten! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze is prachtig!!! en ik wil ze ook dolgraag maken! Maar helaas nog geen kans gehad om me in te schrijven voor de workshop...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Zeker de kalender in het oog houden, want er zal denk ik wel nog zo een workshop worden ingepland.

      Verwijderen
  12. Je weet ik ben geen tassenmadam maar oh lala, deze is toch helemaal mijn ding!!! Magnifiek zeg, ik geef je oma gelijk, deze kan zo de winkel in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Inge :)
      Ik kan het patroontje echt aanraden. Er staan er hier nog op de planning. Maar morgen eerst een Rosalie uit "mijn tas" maken en nog wat andere naaisels voor ik er me terug aan waag.

      Verwijderen
  13. Flinke klus geweest denk ik zo. Het resultaat mag er zeer zeker wezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten